Lapez Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Hvordan beskrive den følelsen? Hvor gjør det vondt til dere? Hva gjør dere for å bli bedre?
Etaner Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Jeg tror jeg har bekkenløsning, men har ikke vært hos lege å fått det bekreftet ennå. Men jeg har vondt i halebeinet, hele rompa og nederst i ryggen. Hvis jeg har gått og stått litt eller gjort husarbeid så kjennes det ut som jeg knekker i 2. På kveldene har jeg veldig rastløse ben og det stråler nedover beina. Når det verker som verst kan det egentlig kjennes ut som en senebetennelse i bekken/rompe område. Jeg har som sagt ikke vært til lege ennå så jeg har ikke noe tips. Nå er jeg litt i utforske periode (er sykemeldt pga kvalme uansett) Tenkte jeg skulle prøve det ut litt så jeg vet når og hvor jeg får vondt før jeg skal til legen. Men jeg prøver å unngå for mye gåing, ståing og sitting he he, ikke mye man kan gjøre egentlig. Også har jeg pute mellom bena på natten.
Gjest Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Jeg har det også sånn at det gjør vondt nederst i korsryggen og halebenet, og ved for mye elastning stråler det ned i beina. Jeg er 100% sykemeldt ut februar ( er 15+5 i dag) og får akupungtur hos fysioterapeut to dager i uka pluss at jeg bruker krykker. Det hjelper meg ganske godt. Jeg har jevne smerter uten noen spesielt gode eller dårlige dager. Jeg blir værre utover dagen og hvis jeg er ute og trasker uten krykkene. (Er så veldig upraktisk å ha med seg krykkene overalt.) Jeg har fått beskjed om å leve så normalt som mulig så lenge jeg ikke presser meg når jeg kjenner at smertene blir værre.
Gjest Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 igår kveld hadde jeg utrolig vondt i korsryggen..mente jeg hadde noe vondt i det ene benet også,men det kan ha vert innbilning siden jeg tenkte på bekkenløsning...men kan dette være bekkenløsning eller er det bare generelt vondt i ryggen?
hjerte Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Bekkenløsning har mange forskjellige "former", man har vondt ulike steder i forbindelse med bekkenet. Sjøl er jeg 100 % sykmeldt, og blir det nok ut svangerskapet (er 19+5 idag). Mine smerter er mest foran, fra skambeinet og utover, samt bak - fra rompa og oppover ryggen. Smertene kommer og går, eineste som er heilt sikkert er at de kommr visst jeg går for langt, står for lenge, sitter for lenge osv. Går på trening hos fysioterapeut en gang i uken. Ellers er det ikke så mye jeg kan gjøre, bortsett fra å ta det med ro og ikke provosere smertene! Unner ingen dette!
Pirkeanonym Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Jeg har smerker i nedre del av ryggen/ halebeinet, minner litt om mensesmerter. jeg har også vondt foran fra skambeinet og til sidene. Kan dette være problemer med bekkenet?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Høres ut som bekkenløsning det ja.. Jeg har noen veldig gode dager uten symptomer, noen midt på treet dager med konstant murring i hoftene og noen riktig dårlige dager hvor jeg ikke klarer å gå, med stikkende/hoggende smerter i baken, hofta og på innesiden av lårene. Smertene kommer som regel hvis jeg overbelaster meg, går tur, står lenge etc. Jeg forebygger ved å ikke gå lange turer, ikke stå lenge, ikke ta lange skritt, gå ut av bil med samlede bein, sove med pute mellom beina, tenke når jeg løfter etc. Skal til legen denne uka for å få henvisning, er bare 12 uker på vei, så det er visst litt tidlig å være plaget. Har forøvrig kjent smerter siden uke 5...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå