Gå til innhold

Overtidstråd onsdag 15. nov

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei overtidsjenter!!

I dag er jeg 10 dager over, og skal til jordmor, er så spent når hun får time til meg på sykehuset, og hva de finner ut der. og ikke minst så håper jeg at den fødselen kommer i gang av seg selv.

Håper, håper, håper at det jeg kjente i natt skal ta seg opp, hadde vonde kynnere/rier hvert tolvte minutt, men de varte bare 40 sekunder. Jeg trodde for alvor at det var i gang nå jeg altså. Har jente fra før så jeg vet at det ikke var vanlige kynnere. Håper, håper håper.

Nå skal jeg snart ut å gå en lang tur, for å se om det hjelper å få mer styrke på kynnerne/riene.

Hvordan går det med dere andre????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 dager over min termin i dag, sliten og lei og har allerede plassert meg på sofaen, etter at elstejenta er sendt med pappaen til barnehagen og en oppvask er satt på...

Får kynnere så fort jeg beveger meg noen skritt, og det stikker og stikker i skjeden, som det har gjort i en ukes tid... Og enda er det en hel uke igjen til UL-terminen som alle andre enn meg har trodd på :(. Det betyr at det selv om jeg føler meg som 6 dager på overtid, så kan det være opptil 3 hele uker til fødsel!

Kanskje jeg skal karre meg ut og gå en tur jeg også???? Det er jo strålende vær i dag!

Skrevet

Hei hei!

Dette er min 5 dag på overtid,og j kjeeeder meg...begynner virkelig og tro at han faktisk ikke kommer ut..he he!

Har hatt masse kynnere under hele svangerskapet,de variere litt i hvor vondt de gjør,proppen gikk for 4 uker siden og hodet har vært festet i 3 uker!Og siden j er 2 gangsfødende så trodde j lissom dette var tegn på at noe skulle skje litt før..men ser dårlig ut!

Men mensterminen min er nå til helgen,så får satse på at den er riktig;0)

Lykke til alle sammen

Skrevet

11 dager over her, har overtidstime fredag. Spent på hva som skjer da - har ikke blitt sjekket noe der oppe på flere uker. jeg hadde veldig mye kynnere og nedpress og menssmerter i går, men det ga seg når jeg gikk å la meg. I dag skal jeg ut en tur, må i noen butikker - satser på at tyngdekraften hjelper litt til da.

Er det noen av dere overtidsjentene som har vært på overtidskontroll i tidl svangerskap? Jeg lurer litt på hva de evnt gjør da - er det sannsynlig at de setter meg i gang da (forutsatt at alt er modent), eller er det mer sannsynlig at de gir meg en pille (!) og ber meg dra hjem til helga? Jeg glemte å spørre jordmor om dette. Tror jeg forbereder meg på alt jeg. :-)

Vi får holde ut - det er snart over!

Skrevet

jeg er 8 dager over termin i dag. lykke til alle sammen. jeg har ikke vondt noe sted jeg.

Skrevet

JA her er man 7 dager over og ingen åpning og heller ikke moden. Var hos Jordmor i dag, fikk Stripping og modningsakupunktur. Håper dette hjelper. Fått overtidstime på mandag på sykehuset. Prøver å trøste meg med at MAX 1 uke igjen nå..men er så utrolig lei av å vente!

Skrevet

Jeg har også de samme spørsmålene, når det gjelder hva de gjør på overtidskontroll, og hva som tilsier at man kan bli satt i gang på den ene eller andre måten.

ja jeg hadde mine håp i dag tidlig om fødsel for jeg hadde jo så vondt, og ofte, men n å har det gitt seg helt gitt, og det etter en god tur ut...

Nå skal jeg snart til jordmor, og får forhåpentligvis litt svra på dette med igangsettelse..

Skrevet

jeg er også 10 dager over idag og har vært på kontroll på sykehuset, der tok de ctg-registrering, ultralyd, + at hun skjekket gjenommstrømningen i navlestrenen på ultralyden. hun skjekket modning og strippet litt, jeg var ikke moden øvertst i livmorhalsen, hun anbefalte å ha sex og slappe av. jeg skal tilbake til samme undersøkelser om to dager, dette er på fredrikstad, synes det virker som det er ulike rutiner for overtid på de ulike sykehusene? hvis ingenting skjer skulle de sette meg igang på mandag eller tirsdag

Skrevet

Ja det er variasjon i rutinene for overtidskontroll rundt om på sykehusene.

På Ullevål, dit jeg skal, er de veldig strenge med at man skal være 14 dager før overtids kontroll.

Jordmor ringte inn til Ullevål nå når jeg var hos JM på kontroll, for å be om time på fredag, for det ville jeg gjerne ha for å slippe å være engstelig for å gå for lenge over uten skikkelig kontroll. De holdt fast på sitt å sa at jeg ikke kunne komme før mandag, jordmor stod også på sitt og synes jeg skulle få komme fredag, fordi jeg er engstelig. Så fikk hun det som hun ville og jeg har time der klokka 8:30 på fredag.

JM sa også noe annet interessant, nemlig at jeg ikke skulle vaske huset og gå lange turer. (ikke være for aktiv, jeg skulle heller slappe godt av) Det er nå en teori på at hormonene som er med på å sette i gang fødsel kommer bedre i gang hvis mor slapper av og er i ro.

Så nå skal jeg kun planlegge å kjede meg frem til fredag-mandag. Mandag blir jeg nok satt i gang hvis alt virker ok på fredag.

Lykke til alle!

Skrevet

Er "bare" 3 dager over, men kjenner humøret blir dårligere for hver dag!!! Våkner om morgenen og der er det meldinger som spør: Kjenner du ingenting? Noe på gang? Svarer høflig på meldingene, ENDA!! Men kan ikke love noe hvis det går enda en uke :-)

I kveld blir det varmt bad i badekaret, kanskje en liten skvett rødvin.

Så skulle jeg gjerne prøvd å lurt mannen min til en tur i bingen, men han har ikke så veldig lyst når han vet at det er ca 2 cm åpning der inne.

Kanskje jeg må gi han nesten hele rødvinsflaska, så tar jeg en skvett, så blir han kanskje letter å lure.. he he...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...