stuttjukka Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Høres sikkert ut som et veldig teit smprøsmål, men kan noen gi meg definisjonen på hva det vil si at noe er vanntett? Jeg kjøpte en Allværsdress fra Reflex til poden på snart 5 år. Første gang han brukte den, gikk han fra huset vårt og til barnehagen. Det regnet da kraftig, men jeg tenkte at siden det var en "Allværsdress" så skulle den tåle det. Men ungen var søkkvåt fra topp til tå. En boblejakke hadde gjort samme nytten. Når jeg ringte til Reflex angående dette, sa hun først at det ikke gikk an at den ikke var vanntett. Så sa hun at den ikke tålte regn! Man skulle bruke den når det var overskyet evt duskregnet. Man bruker regntøy når det regner, sa hun. Ingen bruker allværstøy i regnvær. Hæ? Er det meg som er helt på trynet her? Mitt allværstøy tåler da regn??? Hvis det snør tett med skikkelig våt snø vil jo det også gå igjennom?? At det var vanntett betydde at de kunne bruke den til å seile på våt rutsjebane, og få sprut på seg ol. Jeg spurte da om hun kunne forklare meg forskjellen på vanntett og vannavstøtende da. Med vanntett dress kunne du rutsje igjen og igjen, med vannavstøtende ville regnet da til slutt gå igjennom..Eeeh? Så sa hun at jeg fikk ikke byttet dressen, jeg fikk hente den igjen, også forsøke en gang til!! Hvis han ble våt igjen, så skulle hun sende den inn for vurdering! Hun hadde hatt vann på den, og det prellet av, så det gikk ikke an at ungen var blitt våt. De lyver nok i barnehagen ja. Noen som har erfaringer med denne dressen?? Blir så eitrande forbanna! Greit nok at 500 kr ikke er den dyreste dressen, men jeg har 6 barn å kjøpe til, så for meg er det mye for en dress jeg ikke kan bruke :-(
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Jeg ville levert den inn til butikken hvor du kjøpte dressen. Selvfølgelig betyr vanntett at den skal tåle vann lik som regntøy. Når jeg kjøpte Reimadressen sa hun i butikken at man skulle ikke trenge noe regntøy oppå dressen for den var helt vanntett. Jeg ville lagt til noen hundrelapper og kjøpt Reimadressen, hvis du har råd da... STÅ PÅ KRAVA!! ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Det er ulike "vannsøyler", og selv om vannsøyla (vanntrykk mot dressen) kan være lavere på noen dresser, så kan det likevel betegnes som vanntett. Selv om dresser som har en høyere vannsøyle er enda mer vanntett såklart. Anbefaler Name-It, vanntett, koster kun 600 kr. Lik Reima på alle punkter!
stuttjukka Skrevet 15. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2006 Hvor får jeg kjøpt den?? Det er så irriterende når de står og lyver deg rett opp i fjeset! Jeg sa at jeg måtte ha en dress som var helt vanntett. Det var godt å få ut litt steam. Takk for at du gadd å lese hele denne smørja + å gi godt råd :-) Ha en fin dag
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Den kjøpte jeg på butikken "Di Onge" i Trondheim. Men det også an å kjøpe den på EXIT i Trondheim vet jeg..Sikkert andre steder også, men jeg har ikke helt oversikt. Ja, jeg er helt enig med deg i at det var unødvendig å kalle den dressen du kjøpte for vanntett. Håper du finner ut av det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå