Gå til innhold

Rart når en ser tiden fly på andre...


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg kom veldig tidelig inn på 1.trimester, var bare 3+3 uker. Jeg viste hvilken dag jeg hadde el og fikk festeblødning bare 3 dager etterpå så da var det ikke mange dagene som gikk før testen slo ut positivt. Og følte dagene sneglet avgårde, hele tiden kom det nye inn som jeg hadde fulgt på Bli gravid og det var faktisk frustrerende når jeg etter å hengt her inne både 1 og 2, ja til og med 3 uker, så kom det fortsatt nye med termin FØR meg... Hehe... Men nå når jeg leser innlegg til de nye så har de plutselig termin lenge etter meg og da merker jeg brått hvor fort tiden egentlig har gått. Jeg har vært på 1.trimester i over 7 uker nå, er 10+5 i dag, og begynner endelig å se enden på dette trimesteret. For så og hoppe over til 2.trimster og plutselig være den som er minst på vei igjen... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja tiden har gått fort egentlig! Men gleder meg til jeg ser at alt er bra med den lille. Har så lite symptomer for tiden... Er 10+0 idag. Gleder meg til jeg kommer over i 2.trim:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lite symptomer nå for tiden i forhold til begynnelsen, men det er jo vanlig at det skal avta, tror nok ikke vi skal bekymre oss av den grunn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden som har gått, har alltid gått fort når man ser tilbake. :) Men jeg synes tiden som *er*, går enormt sent. Nå kan det ha å gjøre med at jeg er ganske lei av 1. trimester. Synes det er enormt frustrerende å være i slik form som jeg er nå. Orker ingenting, sovner glatt kl 20, opp senest 06 for så å sitte hele dagen og gjespe, ikke klare jobbe (jeg er selvstendig næringsdrivende med hjemmekontor, og det fungerer slik at dess mer jeg får gjort, dess mer tjener jeg) fordi alt surrer for øynene så trøtt er jeg, være småkvalm osv osv. Mannen begynner nok å bli rimelig lei min tiltaksløshet, han også. Jeg kan bare si at jeg håper det går bra denne gangen, for da er det den siste for meg.

 

Jeg blir litt forvirret av forskjellige steder som gir meg forskjellig termin, men jeg hadde EL 13. sept. Er vi sånn ca like langt på vei, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg bør vel ikke det. Synes at jeg kjenner små dytt rett over "beinet" og kjenner livmora godt over kanten. Det er jo et godt tegn da:) Men har nesten vært forberedt på at det var dødt egentlig...huff man blir litt paranoid. Tror liksom ikke at det går ann å lage to perfekte friske babyer..Sist var jeg ikke noe bekymret i det hele tatt. Ikke for fødselen eller i svangerskapet.. Nå er jeg helt nærvevrak! hehe... Kanskje litt med at jeg har fortalt det til ALLE. inkl min datter. Hun vil bli så skuffet hvis hun ikke får en baby snart...;) Jeg er ikke så deppa nå da:) Er ganske sikker på at det er babyen jeg kjenner. Helt likt som sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også lei 1.tri, synes tiden har gått så forferdelig sakte!! Men nå ser jeg endelig lyset i tunnelen, er idag 11+2. Gleder meg sykt til å kunne glede meg over graviditeten, istedenfor å bekymre meg hver dag for at det skal gå galt. Tror tida vil gå litt fortere i 2. og 3. tri, det sier ihvertfall venninner av meg som har vært gravide. For 1. tri har gått så sakte som det går an, selv om jeg sover bort all fritid... Skal bli godt å kunne fortelle det til folk også, bortsett fra de aller nærmeste som har visst det en god stund. Gleder meg også masse til ultralyd, tida går vel sikkert sakte frem til den da...:)

 

Masse lykke til videre alle dere andre, så går vi over på 2. tri snart og blir "yngst" der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner den følelsen ja, tror også jeg har kjent tegn fra Bitteliten, men jeg er så heldig(? med alt trøbbelet som er bakgrunn for det så kan man vel kanskje ikke bruke det ordet...) at jeg skal til UL om en god uke så da får jeg tatt en titt, håper alt er i orden da. Her er det bare foreldrene våres, naboene (et vennepar) og min nærmeste venninne (+ barnehagestyrer og han som har meg på vikarlisten på skolen, av praktiske årsaker måtte jeg opplyse dem, men de har jo taushetsplikt) som vet om graviditeten og jeg gleder meg sykt mye til å fotelle det nå! Magen er blitt stor og i går opplevde jeg for første gang at en utenforstående faktisk spurte meg når jeg hadde termin uten at jeg hadde sagt noe, ble litt paff da for å være ærlig, men da er jo magen tydeligvis begynt å bli "gravid-stor" da og ikke bare småfeit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. dag i siste mens teller ikke hos meg, for jeg har ganske lange sykluser. :) Den var 18. august, så det gikk altså ca 4 uker til EL. Jeg har veldig lyst til å vite kjønnet på ultralyd, så jeg var redd for at legen bare skulle skrive opp 1. dag i siste mens og ikke bry seg om EL-datoen, og at jeg skulle komme for tidlig til UL og ikke få vite det. :) Men legen skrev ned EL-dato, og nå har jeg fått UL i begynnelsen av januar. Ser frem til å vite. Jeg er av dem som liker å være helt forberedt. Mannen vil ikke vite. Slik var det sist gang også. Jeg visste, og han visste ikke. :) Og det gikk bra. Jeg klarte å holde meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett ja. Jeg har selv regulert første dag i sist mens slik at den stemmer med 14 dager før el, legen min er helt opphengt i første dag i siste mens så da gir jeg ham den datoen han trenger for å få samme termin som jeg har funnet ;-) Sånn er det når man ikke har stabile sykluser og legen ikke tror på el-tester...

 

Jeg vil også gjerne vite kjønnet, men heldigvis så er vi enige da! Er utroooolig spent. Har forsøkt litt sånn småtriks man kan prøve og så langt sier ringtest og BiM sin kinesiske kalender jente, jeg tror gutt og min mann er bombesikker på at det er jente (sist trodde vi omvendt, altså jeg trodde jente og han gutt, han fikk rett, han har ofte rett i slike ting), skjønner ikke hvordan jeg skal klare å ikke vite det helt til begynnelsen av januar, er da jeg antar jeg får UL. Skal jo på en om vel en uke, men regner ikke med de kan se det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da legen hørte at jeg hadde kontroll på de fleste datoene og at jeg hadde tatt temperaturen, virket det som om han var med på at jeg hadde funnet riktig EL-dag. Tror han sendte alle datoene til sykehuset i brevet om ultralyd.

 

I dag skal jeg bestille time hos jordmor. Skal jo ifølge de nye reglene ikke ha time før i uke 28, men jeg kjenner litt på at jeg er i samme uke som jeg mistet i, i februar, så jeg kunne veldig gjerne tenkt meg en time hos jordmor, slik at hun kan se om hun kan finne hjertelyden og kanskje kjenne på livmoren. De sier jo at det er så tidlig at man ikke er sikker på å finne den selv om alt er i orden, og det er jeg klar over. Har bare lyst å prøve. Har heldigvis en mye bedre følelse (eller verre, egentlig, for jeg er jo mye dårligere; ;) ) enn sist gang, så jeg tror alt går bra. Dessuten har magen vokst mer enn den gjorde sist gang. Jeg krysser fingrer og tær. Jeg kunne sikkert fått ultralyd, men legen ville ikke bestille før jeg begynte å bli bekymret, og det er jeg jo egentlig ikke ennå, så jeg prøver alt annet først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...