Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente som snart blir 2 år. Foreløpig har hun ikke sett fjernsyn utenom litt når det var vintersport i helgene forrige vinter. Tenkte kansje hun kunne få se litt nå snart. Tror egentlig hun ville like dyreprogrammer best, men hva slaks barneTV passer for de minste? Sitter dere bestandig sammen med barna når de ser på eller er dere bare i nærheten? Lar dere barna se DVD noen ganger? Hvilke faller i smak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sønnen min er 17mnd og intressere seg litt for barnetv og teletubbies... skal han se tv må det være musikk på så han kan danse hehe....

Skrevet

Gutten min er 21 mnd og ser på barne tv på NRK. Ikke dvder det har jeg ikke sansen for når de er så små, men en halv time på kvelden er bare kos.

Da spiser vi kvelds og koser oss i sofaen.

Liker alt bortsett fra det der håpløse greiene på lørdagene...

Begynnte så smått og følge med i august.,

Skrevet

Gutten min elsker Kaptein Sabeltann filmene sine. Han ser ikke hele filmen, men bare musikkvideoene som er ekstra matriell. Han danser med:) Ellers har han sansen for Mikke Mus Klubbhus på Disney - dette er barnetv for de aller minste. Det finnes også en egen kanal som er bygd opp fra dette programmet. Kanalen heter Disney Playhouse og er fra 2-5år.

Det blir også litt barnetv titting, men ikke mange minuttene før han går lei. Gutten min har sine favoritter i Noddy (lørdag kl.07 på TV2) og som sagt Sabeltann dvd.

Han er 20mnd.

Skrevet

Lillemann er 20 mnd. og liker Ole Brumm, Noddy og Postmann Pat. Kan se andre barne-TV-program også, men det er favorittene.

Hvis det er noe han ikke har sett før sitter vi sammen med ham. Hvis det er en av våre egne DVD-er som vi har sett før er vi bare i nærheten.

Skrevet

Johannes er 22 mnd og ikke interessert i tv. Det er nok litt fordi vi ikke har latt ham se noe særlig heller, det blir fort så passivt.

Han liker Postman Pat på tirsdagene, ellers er han ikke så ivrig.

Skrevet

Han begynte når han var ca. 19 måneder. Da trente vi med ham,og ja, jeg sitter stort sett sammen med ham. Ta gjerne opp programmer dere liker. De elsker å se det samme om og om igjen. Vår gutt erså innmari turbo, at jeg er glad jeg kan sitte ned med ham med TV og bøker nå som han er 20 måneder. Han fyker rundt som en tornado dagen lang, så jeg har den beste samvittighet for å la ham se TV. Vi liker postmann Pat, Gjengen på taket og Molo.

Skrevet

he-he.... Samme som hos dere Piggsopp. Vi måtte også "øve" på å sitte rolig.

Vi startet treningen i tidligere for vi måtte få ham til å sitte rolig i bilen i mer enn 10 minutter. Etter et par mnd. trening med film kunne han sitte rolig i 30-40 minutter i bilen hvis han fikk se DVD. En helt ny verden åpner seg!!!

Skrevet

Matilde på 19mnd har fått NRKs barnetv innført fra hun var noe over året. Mest fordi hun får grøt (kveldsmat) på den tiden, og siden hun likevel nekter å sitte stille ved kveldsmatbordet så fant vi ut vi kunne slå sammen de to. Nå sitter hun som et tent lys i lenestolen i stua og får kveldsmat mens hun ser BarneTV. Postmann Pat, Fiffi og blomsterbarna og Mummitrollet har vært suksesser så langt.

DVDer og sånn har hun bare fått sett på når jeg (de gangene jeg er hjemmeværende med henne) har vært syk og trengt litt ro (hun klatrer på meg hele tida hvis jeg ligger på sofaen), eller når hennes to eldre søskenbarn er på besøk og Disneydvd har blitt satt på for å få dem ned fra oppunder taket.

Skrevet

nei, for snuppa er ikke mer enn 13mnd enda....

men hun syns det er kjempe stas med Bjørnen i det blå huset da.. ;oD

Skrevet

Gutten min (14 mnd.) ser på Thomas-toget hver morgen mens jeg er i dusjen. Han syns det er like stor stas hver gang (utrolig at det er like morsomt med samme DVD'en hver dag...), og jeg er ikke akkurat misfornøyd med en liten halvtime på badet i fred og ro. Han er selvfølgelig sikret, og jeg har badedøra åpen.

Resten av dagen springer han tulling, så jeg har heller ikke så fryktelig dårlig samvittighet for litt tv-titting:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...