nurk ønskes Skrevet 5. desember 2006 #26 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei igjen! Jeg fikk også tantebesøk i helga, hun kom stilt og fredelig på søndag, men smerten i hjerte er ikke bare å sette ord på... Ladycompen tror jeg koster 3-4000, mens en babycomp koster vel et par tusen mer... Så ja, det er en dyr investering, men som sagt så har den en levetid på over 20 år... og man har da "full oversikt" over kroppen. Det er også mulighet for å få delbetale den over flere måneder, det gjorde jeg ) De er veldig behjelpelig og flinke de som jobber på buenaventura så det er bare å skrive en mail til de for å høre hvilke muligheter som finnes. Jeg vurdere nå å oppgradere min lady` til baby`, men de ønsket at jeg skulle sende den inn først slik at de kunne ta utskrift av syklusen min for så å se om det var noen gode råd de kunne gi meg i første omgang. Så de er ikke bare ute etter pengene, de er virkelig god støtte og driver bra veiledning ) Må jo skryte litt av de når jeg er så fornøyd med servicen der ;o) Temperaturen måles under tunga med disse i allefall, og regner med at det er det som gjøres med vanlig termometer også. Det som er viktig er at du måler temperaturen idet du våkner, før kroppen har vært i aktivitet. Og det kan være greit å prøve å måle til samme tidspunkt hver dag, selv om de sier at dette går greit å justere etter hvor lenge man vil sove. Jeg måler når jeg våkner, om det er kl 6.00 eller 9.00, men vet at tempen er ulik bare pga det. Kjempefint dersom jeg kan være til hjelp da ) Å kjempekosli å prate med flere som er i samme situasjon ja, takk takk til deg ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7348222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #27 Del Skrevet 5. desember 2006 Oy oy oy... 3000,- er litt for dyrt for min lommebok nå. 20 år eller ikke. Vi er ikke sikre på om vi orker dette en runde til så vi er fornøyd bare vi får ett barn. Derfor kunne jeg tenke meg å sjekke om det finnes rimeligere temperaturmålere. Jeg ser du er fornøyd med servicen ja, og det er kjempebra Men jeg har rett og slett ikke råd. Vi har nok å bruke pengene på nå som vi nettopp har kjøpt ny leilighet. Men takk uansett. Jeg skal skrive en mail til de nå tenker jeg, og spørre om de har noen tips. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7352861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurk ønskes Skrevet 6. desember 2006 #28 Del Skrevet 6. desember 2006 Det er mye penger det er snakk om ja, mange penger man veldig gjerne vil bruke på andre ting istede ;o) Så sant så sant... Spesielt når man har kjøpt seg leilighet og vil ordne sitt eget preg på den..., jeg vet da vi kjøpte for halv annet år siden og har pusset opp siden da... ting tar visst lang tid her i huset uansett hva vi gjør... sukk... Jeg sitter med endel blandede følelser her, da ei venninne av meg akkurat har fått baby... Vi gjorde liksom en "avtale" på at vi skulle være prøvere samtidig, gå samtidig gravid, permisjon osv..., men den gang ei... Jeg er veldig glad på hennes vegne, har til og med vært medlidende med henne da hun var mye syk i svangerskapet, men jeg blir påmint om at vi ikke har fått oppleve den voksende magen enda... Er også ei på skolen som er gravid nå..., åh det er så pent med voksende mage... wrææl... Vi vil å............................................... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7361034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. desember 2006 #29 Del Skrevet 8. desember 2006 huff... forstår. Kjipt det der - når alle rundt en er gravide når en selv vil mest av alt. Møtte ei igår som jeg ikke har sett siden 17.mai. Jenta hennes har blitt halvannet år. Og imorgen skal vi møte et vennepar som nettopp har fått vite at de skal få en baby i juli. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7392374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. desember 2006 #30 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg har bestilt legetime. midten av januar. Skal ta en prat med henne da. Håper hun sjekker om alt er som det skal med meg da. Endelig kommet i gang... begynt på 22. pp nå så er på tide at jeg tar en sjekk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7393569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurk ønskes Skrevet 8. desember 2006 #31 Del Skrevet 8. desember 2006 Åhh, så flink pia du har vært da!! Kjempebra! Kanskje er det akkurat DET, en bestilt time hos legen, som skal til for at dere skal bli gravid ) Kanskje kan du si at du mistenker å være gravid når du kommer dit ;o) Hadde jo vært kjempegøy. Jeg bør kanskje gjøre det samme som deg jeg... legen min har visst ganske mange pasienter så det pleier ikke være så lett å få time hos henne... Får ringe neste uke... Ellers har jeg vært på besøk hos ei venninne og hennes 17 dager gamle datter... Hun var bare så fantastisk nydelig den lille jenta... *smelte* Krysse fingrene for at det hadde positiv innvirkning på eggstokkene og hormonene i kroppen min... ;o) hehe... Bansjuk ble jeg i allefall... sukk... God helg til dere!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7394760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #32 Del Skrevet 11. desember 2006 ååååh... sukk. Ja. Lå lenge å tenkte igår og telte opp hele 9 av våre nærmeste venner som har en liten baby nå. Og bare tre av de var planlagte. Huff. Snakket også med min søster og hun sa jeg burde slappe mer av, og det gjorde jeg faktisk etter jeg hadde ringt legen. Glad hun hadde ledig så tidlig, for hun har også lang pasientliste. Etter jeg hadde ringt var det som om en byrde hadde sluppet taket på meg... jeg senket skuldrene litt. "Endelig skal jeg få litt hjelp, og slippe i sitte med dette alene," tenkte jeg. Og det var utrolig befriende... hvis jeg kan gå så langt. Så ja. Ring legen din. Kanskje det er akkurat det som skal til. Jeg slapper hvertfall av nå, og orker ikke engang teste EL. Nå tar jeg juleferie. kanskje det er akkurat dét som skal til for at kroppen slapper av og er mer mottakelig. Jeg stresser ikke... Så nå blir det fest og moro og ingen bekymringer en måned. Så får jeg heller dra til legen og ta det derfra. Dette skal bli en GOD JUL. Og derfor skal jeg gi megselv lov til å slappe av Håper det skjer for oss begge på nyåret. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7417929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurk ønskes Skrevet 13. desember 2006 #33 Del Skrevet 13. desember 2006 Nå har også jeg bestilt legetime, det ble i midten av januar... ) Gleder-gruer meg litt allerede... Ellers så har jeg fått avlest temperaturmålingene mine og de viser klart at jeg har EL hver måned og at temperaturstigningen er der om enn litt lav enkelte måneder... Han på buenaventura anbefalte oss å ta tilskudd av sink og e-vitaminer, i tillegg til at jeg burde bruke progesteronkrem dagene mellom EL og IKM. Får se om jeg gjør et forsøk på dette på nyåret... Vi har vel dessuten EL nå i disse tider begge to, stemmer ikke det? Jeg har i allefall på fredag/lørdag... Men denne måneden så er det juleferie som du sier... Denne måneden skal vi kose oss med julebord, og vennekvelder med litt alkohol.. Vi har liksom tenkt tidligere at vi ikke skal blande alkohol og babylaging, men etter så mange måneder så vil vi ha en frimåned... Har tatt noen små glass vin, det har vi av og til, men det har ikke vært noen store fester akkurat... Hvis det mot alle odds skulle lages noen baby denne måneden så har vel ikke litt alkohol så mye å si så tili i svangerskapet... Kanskje er det akkurat en litt avslappa, mindre seriøs måned som skal til... ) Nå er det bare en eksamen til så er det juleferie ) JULEFERIE!!!! ) Stor førjulsklem fra meg til deg! Vi skal nok stå for to av 2007 babyan skal du se ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7446042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. desember 2006 #34 Del Skrevet 15. desember 2006 så bra. jo, fredag/lørdag har jeg EL. Men som sagt blir det ingen testing denne måneden. Til helgen skal jeg på fest til en venninne og da blir det litt alkohol. Vi har ikke drukket mye det siste året egentlig, så tror det har liten betydning for hvorfor vi ikke har blitt gravide. Men kan tenkes at en frimåned hjelper ja. Håpe det! Ei venninne av meg drakk til hun fant ut hun var 2 måneder på vei. hun sa hun ikke bekymret seg noe for det fordi babyen ikke tok opp noe gjennom navlestrengen før den ble utviklet rundt 12-uke eller noe? men alkoholen kommer jo i blodet så det er vel ikke bra for babyen å drikke uansett? Jeg kommer i alle fall ikke til å ta ett eneste glass alkohol hvis jeg finner ut jeg er gravid. Er så redd for at det skal skje noe når vi har prøvd så lenge. Det med de kremene og sinktablettene vil jeg også prøve. Kjøper du de på apoteket, eller er det noe spesielt tilpasset gravide jeg skal spørre etter eller hva? Gjør alt jeg kan jeg. Rett etter nyttår. Lykke til på eksamen!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7468869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurk ønskes Skrevet 16. desember 2006 #35 Del Skrevet 16. desember 2006 Hei igjen! Endelig er det juleferie, så nå skal vi bare slappe av og storkose oss sammen her hjemme ) Alkohol har det vært lite av her også, så det er da absolutt ikke det som er grunnen til at nurket enda ikke er unnfanget. Og ja, den dagen jeg vet jeg er gravid så blir det ikke en dråpe alkohol på meg... Jeg skal gjøre hva jeg kan for at den lille skal få det best mulig også får det bli som det blir ) Håper bare at man får muligheten snart ) Sinktabletter har jeg ikke kjøpt enda så vet ikke hvor man får tak i de, men regner med at de finnes på apoteket. Vi bruker multivitaminer som inneholder litt sink, men skal kjøpe sinktilskudd også. Jeg ble anbefalt at både jeg og min kjære tar de. Når det gjelder progesteronkremen så har jeg kjøpt min på helsekostbutikk, der hadde de både naturlig og syntetisk progesteron. De kan også bestilles på nett. Men som sagt så er dette er frimåned i babylaginga..., men selfølgelig så vil vi bli overlykkelig dersom spiren sitter denne måneden... hehe... Men på nyåret skal vi se hva vi kan gjøre for å få dette til ) Stor stor klem, og masse ønsker til dere om en flott førjulsuke!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7478198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 16. desember 2006 #36 Del Skrevet 16. desember 2006 gadd ikke å lese nedover hele siden her, men.... Fordi om du har el så er det ikke dermed sagt at du kan bli gravid alikavell. Det kan være at egglederne dine er tette feks... Nei det er like greit å begynne med utredning med en gang. Kanskje er det en veldig enkel ting som kan fikses på. Utredning tar ganske lang tid det også! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7479995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #37 Del Skrevet 18. desember 2006 Ja, jeg for min del vet at det ikke blir noe baby denne måneden, for vi har ikke hatt sex denne helgen - og jeg regner med det var da jeg hadde EL. Så jeg tar det med ro fremover nå. Orker ikke stresse. Tar julen med ro og konsentrere oss bare om kos og moro. God førjulstid til deg og dine også. Håper du finner ut at spiren sitter på nyåret Takk for svar bjørnen Collargol, men jeg fikk svar på det jeg lurte på og jeg har bestilt time hos legen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7497293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. desember 2006 #38 Del Skrevet 18. desember 2006 Etter at vi nå har prøvd å få barn i 3 år skal det endelig skje noe:-) Vi var uheldig å hadde ei merkelig lege i Oslo, hun mistet til og med sitt løyve til å drive som lege .... Nå bor vi i en liten by og skiftet selvfølgelig lege, og godt er det. Ja, hun(i Oslo) sørget bare for å få pengene fra oss, uten at det skjedde noe. Vi var på Rikshospitalet begge to, ikke noe galt med noen av oss i følge de(noe som har vist seg å være feil). Vi har i alle de år trodd at det er meg det har vært noe galt med, noe jeg synes har vært litt merkelig. Jeg har nemlig EL hver mnd, og tante rød kommer som hun (ikke) skal 14 dager etterpå. Vi har hatt to SA, etter 5 1/2 uke, begge gangene:-( I og med vi har trodd det er meg det har vært noe galt med holdt jeg på med alternative behandlinger i 3/4 år uten at det hjalp. Ja, ja, vi får trøste oss med at det ikke er usundt med litt nålestikk og zoneterapi. I forrige uke var vi i Porsgrunn(de er flinkest i landet når det gjelder infertilitet), og da hadde vi samtale med lege og undersøkelse. Vi fikk grundig undersøkelse av legen. Legen kunne ikke se at det var noe galt med meg. Soldatene mine til min mann var ikke så mange millioner som det er optimalt, i tillegg til at de svømmer litt rart og han til og med har en åreknute i testiklene. Åhhhhhhhhhh, at ikke vi har fått greie på dette tidligere? JA, ja, vi får trøste oss med at vi når er inne i et godt system. Vi gleder oss veldig til det nye året, håper det blir fruktbart:-) Vårt råd er; ikke vær redd for å ta kontakt med legen din hvis du aldri blir gravid. I 2006 er det heldigvis mye hjelp å få. Jeg tror jeg nesten kan påstå at vi kjenner flere som sliter (og må ha hjelp) enn de som får det til på egenhånd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7501749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurk ønskes Skrevet 19. desember 2006 #39 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei hei Anne-mor! Så trist å høre at dere har fått feil informasjon hele veien.., det er så unødvendig... Vi sliter liksom med nok som det er, som om vi ikke skal forholde oss til feil også... Men så godt å høre at dere nå er kommet inn i et godt fungerende system, du skal se at det gjør underverker! Krysser i allefall fingrene for det! Ønsker dere kjempemye lykke til!! Vi har også bestilt legetime i januar, så da starter vi på utredningen så får vi se om det er noe vi kan gjøre ) Stor førjulsklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7510995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurk ønskes Skrevet 19. desember 2006 #40 Del Skrevet 19. desember 2006 Hei hei Bjørnen Collargoll! Vi vet også at det ikke er sikkert man blir gravid selv om man har EL, da vi er fullstendig klar over at det er flere faktorer som spiller inn. Likevel så er man et steg nærmere når man vet at man har EL, da dette er en viktig faktor i babylaginga. Og når det gjelder utredning så kan jeg bare snakke for meg selv at jeg ikke har vært klar for å starte på den prosessen enda. Selv om jeg vet at prosessen vil ta lang tid så har jeg ikke ønsket å starte på det enda. Jeg har villet prøve selv så lenge jeg følte det naturlig, og ønsket ikke det stresset og alvorlighetsgraden jeg føler følger med utredning. Nå har jeg derimot gått det steget og bestilt legetime i januar og gleder meg nå til å starte prosessen, men jeg angrer ikke på at jeg har ventet så lenge. Lykke til du også! Førjulsklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7511176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurk ønskes Skrevet 19. desember 2006 #41 Del Skrevet 19. desember 2006 Vil bare ønske deg (82-mod) og din kjære en kjempeflott jul og en god start på det nye året !!! Vet ikke hvor mye jeg blir å være inne her i juletiden, men blir nok sikkert til å måtte oppdatere meg litt... ) Kos dere masse!! Stor juleklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7511251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. desember 2006 #42 Del Skrevet 20. desember 2006 Takk Og god jul og godt nyttår til deg også... Det blir en fin og rolig jul i år da jeg slipper å jobbe så mye. Skal bli godt å slappe av hjemme. Da "prates" vi på nyåret tenker jeg - og da er det best for deg at du har en god liten "spire" å fortelle om. Og alle andre her inne på slitere... God jul og Godt nyttår fra meg - og ønsker selvfølgelig masse barn til oss alle i 2007!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/page/2/#findComment-7514873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå