Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg startet på min 21. pp og jeg har holdt meg unna sidene fordi jeg har vært redd for å bli "jinx'et".

Ei venninne har nettopp fått vite at hun skal ha en liten baby i juni.

Enda ei som får det JEG ikke har! Utrolig frustrerende.

Det som er enda værre er at jeg tror ikke de prøvde å bli gravide nå engang.

Men jeg skrev en hyggelig melding til henne. Unner de en liten baby, så klart. Skulle bare ønske det var meg også.

Vi har nettopp blitt huseiere - så det passer kanskje ikke supert med barn akkurat nå - sånn rent økonomisk... - men vi begynner jo å lure hva som er galt.

Vi burde ha dratt til legen for lenge siden, men skal sjekke meg på nyåret.

Vi har plass til en baby, så det er i tilfelle ikke dét det skal skorte på.

Men jeg er sugen på å sette igang en prosess snart.

Er det flere som meg her inne...? ... som er gått langt over et år med prøving uten å dratt til legen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091783-21-pp-utrolig-sliten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kjære deg! Først og fremst sender jeg en stoooor trøsteklem til deg:) kllemmmmmmmmmme!!!!!!!!

Det er rat med det, men når man virkelig sliter med å bli gravid og ikke vet grunnen til hvorfor det tar så lang tid så blir "alle" rundt en gravide...Sånn hadde i alle fall jeg det! Følte at det ble mer og mer frustrerende for hver pp som gikk og var redd for å gå til legen for tenk om det var noe galt med meg? Eller med sambo? Jeg tenkte en stund at det er bedre å ikke vite nn å vite at vi aldri kan vli foreldre....

Vet det er en bisarr tanke, men sånn var det. Så lenge vi ikke visste så var det i alle fall håp....

Men vi måtte jo til slutt be om hjelp og i juni i år var jeg inne til 1. utredning. Fikk pergo fordi jeg ikke hadde EL, og etter 2 kurer satt plutselig spiren! Det var helt utrolig og jeg tør nesten ikke tro på det ennå, men nå er jeg alstå 3 mnd på vei snart og vi skal kanskje få vårt etterlengtede barn snart! Jeg brukte 18 mnd på å få det til så jeg holdt ikke på like lenge som deg f ør jeg tok kontakt med legen, men jeg tror jeg vet litt om hvordan du har det.

Anbefaler deg å ta kontakt med legen din slik at du får begynt prosessen. Mest sannsynlig vil dere få det til selv, men kanskje dere bare trenger litt starthjelp slik som oss?

Vil i alle fall ønske deg masse lykke til på ferden!

Hei du,

vi har også prøvd lenge nå, og jeg har hatt to spontanaborter.

Vi er inne ivår 28 prøveperiode, og skal først til legen nå på fredag.

Dvs jeg har vært til gyn osv og sjekket at jeg er "fin" og siden jeg blir gravid, så er det ikke noen feil der, men vi har ikke gjort noe mer,

men nå er vi også slitne sånn som deg, så da tar vi det videre for å finne ut om det er noe medisinsk galt her.

Kjenner igjen følelsen med misunnelse, og det skal du ikke skamme deg over. Det er helt normalt! Jeg har flere andre venninner som sliter, og vi er alle dødsmisunnelige, men det er forskjell på at du klarer å unne dem det, og på å hate dem for det ;O)

Lykke til, og kom dere til legen. Jeg er sikker på det ordner seg til slutt for oss begge.

Hei hei 82-mod.

Jeg er forresten oxo 82mod. :) Vi prøvde i langt over 2år (nærmere 3)før vi starta utredning, delvis pga en lege som mente vi var for unge til å "klage", delvis fordi vi syntes det ville være en skummel beskjed å få i starten av 20årene at vi ikke kunne få barn..(selv om det ikke ofte er tilfelle..).

Kunne jeg gått tilbake i tid, så hadde jeg nok krangla til meg utredning i allefall 1år tidligere... Er så mye de kan gjøre for å hjelpe når de vet hvor problemene ligger! Ting kan vist ta tid med utredning, og jeg vil jo ikke at det skal ta så lang til før jeg kan bli mamma. Gikk vel i det håpet at vi skulle klare å bli gravide av oss selv, men jo flere av mine venninner som ble gravide, jo mere frustrert ble vi begge!

Vil annbefale deg at du tar deg en prat med legen din, og forklarer sitvasjonen, men vet at dette ikke er et enkelt steg å ta!

Vil ønske dere lykke til på ferden mot magen! :)

Masse klemmer

tusen hjertelig takk for svarene deres.

Jeg tar EL tester og vet at jeg hadde EL igår, så det er ikke DET det er noe i veien med i alle fall. Er så redd for svaret, men vet at etter nyttår skal jeg til legen. For jeg må finne ut uansett om det er noe galt slik at jeg VET med sikkerhet om jeg kan slappe av eller ikke.

Er litt redd for klamydia, for jeg har ikke testet meg siden FØR jeg ble sammen med kjæresten min, og det begynner å bli noen år siden.

Man vet jo aldri.

Men jeg får vel se.

Men trenger jeg ikke begynne på hormonkur - Pergo el.l - hvis jeg tester positiv på EL-testene mine?

Er det i tilfelle min kjære det er noe i veien med?

Annonse

åsså lurer jeg forresten på dette med bobling i magen... er det bare meg eller skjer det alle rundt EL?

Jeg satt og smilte fordi det boblet masse i magen igår. Det pleier å boble litt rett før jeg skal ha mensen, men igår var det en kilende bobling, og gutten min bare ristet på hodet av meg der jeg satt og strøk magen min og lo litt. En litt deilig bobling vil jeg kalle. Det er jo ikke en baby der inne - for EL var jo igår...

Men likevel; vi traff bra siden vi hadde sex natt til igår...

Hei hei,

Jeg har gått på 7 Pergo-kurer selv om det ble testet at jeg hadde EL. For det ble produsert flere egg og de ble mer moden, men når man har regelmessig M og EL, så er det enda større sjangs for flerlingesvangerskap når man går på Pergo. Trenger ikke å være din mann det er noe gale med selv om du har EL. I vårt tilfelle har de ikke funnet noe gale med noen av oss, og vi er unge (25 o 27 år) og har prøvd i 3 år, men av og til klaffer det visst bare ikke:( Men no etter nyttår skal vi ha vårt første IVF forsøk! Anbefaler deg sterkt å gå til legen til utredning!

Lykke til! Håper dere klarer det helt av dere selv:) Er mye gøyere å lage barn på naturlig måte:)

tusen takk for svar. Nå ble jeg litt klokere ja.

Jo, takk - vil heller lage barn naturlig uten press og stress.

Blir liksom en ekstra byrde hvis det må klaffe og testes og gjøres på kommando hver gang. Det vet jeg ikke om jeg takler...

Huff... får håpe det skjer noe snart.

Vil ikke ha flerlinger ... holder massevis med én foreløpig. :)

Så da får jeg bare krysse fingre og tær og det som er :)

hehe, må ikke krysse så veldig mye da... beina må du huske å spre ;o)

nei, huff for dårlig humor jeg har...

Jeg tenkte bare jeg skulle si at vi har heller ikke begynt noen utredning enda... vi er nå i 17 pp..

Er redd det skal bli så mye mas og skuffelser dersom man setter igang denne utredningen... Er på en måte greit å leve i håpet..., selv om antagelig mye kan hjelpe dersom man kommer seg til legen...

Vi tenker også å begynne på dette løpet i 2007... Har flere ganger vært på tur å ringe legen, men kommer meg aldri til det... Men etter nyårsskiftet da skal vi gjøre noe med det... ;o)

En idè her... Skal vi følge hverandre litt opp her? Støtte hverandre opp til å bestille legetime og alt det som måtte følge med etter det? :o)

Selvfølgelig håper vi det skjer noe før den tid, men...

Når på året er du foresten født? Jeg er født i februar -82 og vil bli gravid NÅ! hehe..

Lykke til for dere!! Håper det ordner seg og at legen blir kontaktet for svangerskapskontroll istedefor utredning! :o)

Stor klem

ja, gjerne bakke opp litt.

Jeg er født i mai.

Jeg er ikke så altfor ofte her inne, men jeg kan rope høyt når jeg er her og si hva som skjer. Nå håper jeg bare det klaffer FØR jul slik at jeg kan slippe den utredingen. he he he....

Og jeg lover - jeg skal ikke krysse alt sammen... ;)

akk ja, tenk hvis vi hadde sluppet å starte på utredningen... Tenk hvis vi alle kunne fått en superduper nyhet før jul :o) Det hadde vært sååååå topp!

Å hvis du har en uke igjen til IKM så er vi nesten likt i syklus åsså da... Jeg har 9 dager igjen... weee...

Ser lengre opp at dere klaffet bra med sex og eggløsning også.., så gjorde vi også... d blir spennende :o)

Det med gutta og deres holdning til det hele er ikke bare bare å forstå..., men det er nesten så jeg beudrer de for det.., men hos oss så tror jeg han tenker på det mer enn han gir uttrykk for... Så det er vel kanskje der den store forskjellen er på damer og menn... hehe...

Min kjære overasket meg en dag da han sa at han hadde snakket med legen sin om babylaginga vår... (han går jevnlig til kontroll pga medisinbruk) De hadde da snakket om at medisinen kunne ha negativ innvirkning på babylaginga, at det kunne virke på sædkvaliteten, men at vi var velkommen til å starte utredning og få informasjon om muligheter dersom det var ønskelig... :o) Jeg synes det var kjempestort av han det, jeg er så stolt :o)

Men med andre ord så er det jeg som er litt brems her... huff... MEN dersom det ikke blir julegave i magen så skal vi starte utredningen på nyåret :o)

Og når det gjelder å være inne på forumet..., så er ikke jeg heller så veldig ofte... er periodevis..., men nå blir det jo veldig spennende da hvis vi kan følge hverandre litt opp...

Vi får være sterke i håpet nå frem mot jul ;o) tvi-tvi

Annonse

Ja, vi får bakke opp litt med oppmuntringer og slikt, for jeg har på følelsen det trengs om en ukes tid.

Huff...

Min kjære er litt mer tilbakeholden han.

Han vil gjerne trøste meg for han ser jeg tar det tungt. men nå som vi nettopp har kjøpt leilighet går det litt bedre. Har andre ting å tenke på oxo, innreding, julepynt, regninger...

Og regningene i seg selv er store nok, så akkurat NÅ er vi glade for at det ikke har kommet en baby allerede. Men jeg savner jo en liten en. Eneste som mangler i livet mitt nå. :)

Men... han begynner å lure på hva som er galt, så vi er vel ganske enige om å sjekke hva som er problemet.

Vi skal klare dette her ser du ;o)

Kjempekjekt at dere har litt andre spennende ting å tenke på nå da, er kjempegøy å innrede egen leilihet :o) Åsså så koslig å lage til egen jul der da. Kanskje, og forhåpentlig, så gjør det underverker :op

Når dere har vært prøvere såpass lenge uten at det har klaffet, har dere da prøvd med mange kjerringråd og slikt?

Vi har nok gjort endel forøk på innvirkning..., uten spesielt stor hell... Jeg har lady-comp og måler derfor temperaturen hver (eller nesten hver) morgen, og har oversikt over EL... EL har jeg også bekreftet ved å teste utenom, og det var samsvar med ladyen.

Ellers har jeg prøvd progesteron-krem, hostesaft, beina høgt, samleie hit, dit på kryss og tvers (føles som det av og til), samleie hver dag fremfor EL, annenhver dag fremfor EL, og de fleste andre kombinasjoner av dager fremfor EL og på EL... og sikkert andre råd også uten at jeg kommer på de akkurat nå... men for oss har jo dette ikke hjulpet...

Har dere vært like "desperate" som oss? hehe...

God helg videre!

Klem

Åhh, håper så inderlig at det ikke blir noe tantebesøk på deg denne gangen da... Skulle gått an å sendt hu i posten til langt-vekk-i-stan..., også håpa at hu ble borte nå i julestria... men neida, hu finn nok veien hjem igjen...

Jeg har IKM på lørdag, og regner med at mensen kommer.. Har absolutt ingen idikasjoner på noe annet...

Å bare for å gjøre dagen komplett da så har jeg eksamen også på lørdag... jippi...

Men helga skal få bli bra likevel, skal nemlig være barnevakt for yngste tantepia mi, hun er 2,5 år :o) det blir koslig :o)

Litt juleshopping kan hjelpe mot det meste, så kos deg med det! Kjøp en ekstra liten adventsgave til deg selv ;o)

Leste du foresten det innlegget mitt (i denne tråden) om egne forsøk og kjerringråd for å hjelpe seg selv? Har dere gjort slike "desperate" forsøk på egen påvirkning, eller har dere levd "helt normalt"?

Å, så kjipt. Blir litt mye for deg i helgen da.

Håper du finner ut at tanta blir borte et år... :)

Nei, jeg tror nok mensen kommer som avtalt - dessverre.

Jeg har et par tantebarn jeg å - de er nok snart skoleklare, så selv om det er stas, så er de ikke små bebi'er og har sin egen vilje ... :)

Vi har prøvd litt kjerringråd.

Jeg har ligget med rumpa høyt etter samleie. Jeg har tatt Rosenrot-tabletter og div. men ingenting hjelper.

Jeg var hos legen min ifjor sommer - da hadde vi prøvd i 4 måneder - og hun sa jeg bare burde slappe av å ikke stresse. At det ikke var noe som hjalp meg fortere igang, så hun ba meg komme tilbake et halvt år etter.

MEN ... det halvåret har nå blitt til halvannet år, så vi får se.

Håper hun kan hjelpe oss etter nyttår.

Jeg skal nok unne meg en liten gave imorgen ja :)

Og kjæresten min har ordnet istand litt kos til oss ikveld, så jeg får nok en liten trøst likevel. :)

Åhh, så fint at dere hadde en skikkelig fin kjærestekveld i går da :o)

..., men så synd at du fortsatt tror mensen kommer...

Selv om man kanskje prøver å senke forventningene fra gang til gang så blir det likevel som et slag i fjeset hver gang mensen kommer... Vi lever jo i håpet uansett hvor lite resultater det har gitt så langt... Det er ikke enkelt det her nei...

Jeg får nok mensen i morgen... hadde temperaturfall idag så... jaja...

Stor trøsteklem fra meg til deg!!!

(en klem som er vel så egoistisk, da jeg har stort behov for den klemmen selv...) hehe..

he he... Da sender jeg en klem tilbake. :)

Tar du temperaturen hver dag?

Kanskje jeg skal gjøre det oxo, så blir jeg litt mer forberedt når mensen kommer ...

Hvordan gjør du det? det er vel ikke vanlig termometer du bruker da?

Enig med den skuffelsen ja... Selv om jeg nesten vet at mensen kommer blir jeg like fortvilet og lei meg og nesten sjokkert... burde jo vært vant til det nå...

Ja, jeg temper hver dag med ladycomp. Kjøpte den egentlig med tanke på prevansjon da jeg bestemte meg for å bruke hormonfri prev... Jeg fikk så vanvittig negativ reaksjon på p-sprøyta... blæh... det er vel den som har fucka opp hele dette gravidehåpet vårt...

Men da jeg hadde fått tempern, så bestemte vi oss for at "skjer det så skjer det" og var ikke så nøye med å ungå perioden rundt EL osv..., men etterhvert så har jeg brukt den som indikator på når jeg har EL (altså når vi BØR ha sex ;o) ) og hvordan kroppen reagerer etter EL... Temperaturen skal jo øke etter EL, og dersom egget fester seg så øker gjerne temperaturen litt til... Tempern min lagrer alle målingene flere mnd bak i tid, og indikerer når EL er. Dersom det oppstår graviditet så viser den også dette... noe jeg gjerne vil se fungerer... ;o)

Så faller tempen igjen dersom egget ikke har festet seg og mensen kommer som vanlig... wrææææl....

Ladycompen er jo ganske dyr da, men har en forventet brukstid på 20 år, så jeg valgte den :o) Det finnes også en som heter babycomp, som er mer beregnet på bebyplanlegging, men jeg hadde jo ikke den hensikt da jeg bestilte, og trodde vel heller ikke jeg ville få bruk for det... Vurderer nå om jeg skal få min lady oppgradert til baby, da d går an...

Men tror du kan bruke vanlig tempmåler også bare den har to desimaler, så kan du fylle inn resultatene i eget skjema. ;o)

Vet ikke om denne forklaringen gav noe... hehe... men dersom du vil vite mer om tempingen så kan du gå inn på www.buenaventura.no

De er også veldig hyggelige å maile og snakke med :o)

Ha en flott 1.desember! ...idag er det første desember, det er første desember idag... tralla-lalla-la...

Begynner å få litt julestemning her, også prøver man å legge bort alle vonde tanker... Skulle gjerne lagt bort eksamensmaset også, men det er ikke bare bare det heller... men idag er det første desember... ;o)

barnsli, barnsli, barnsli... knis...

hei hei.

Ja tanta kom på lørdag så jeg hadde en litt kjip helg, men overlevde så vidt. (smerter!)

Hvor dyr må jeg regne med at denne lady eller babycomp'en er?

Og hvordan måler jeg tempen med vanlig termometer?

I øret? Under tunga? Under armen? I skjeden?

(har ikke så veldig peil ;)

Tusen takk for opplysninger. Du hjelper meg, og det er så ålreit å prate med en som går gjennom det samme. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...