Gå til innhold

Blødning... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hey..

Jeg våknet nå nettopp og gikk på badet som vanlig for å tisse.. Men denne gangen var tissepapiret litt rødlig og det var tisset (oppi do) også..

Er dette et tegn på at noe er galt? Eller er det et tegn på at fødselen er i gang?? Har bare 9 dager igjen til termin så hadde vært herlig å født snart!!

Kom også til å tenke på om det kan komme litt blod når slimproppen går, og at det er bare det som har skjedd? (ikke det at jeg så noe til noen slimpropp heller men..)

Fint om noen kunne hjelpe! Er vel kanskje litt for tidlig å få svar fra Bimmerne, men krysser fingrene :)

klemklem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7091704-bl%C3%B8dning-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig med litt-moderat med blod når slimproppen går, og den trenger ikke være som en "propp" heller, men kan komme mer gradvis. Ellers er jo tegningsblødninger et tegn på at det begynner å modnes der nede, selv om fødselen fremdeles kan være et stykke unna. Så lenge det ikke kommer større blødninger eller du har placenta previa (morkake som ligger foran mormunnen) trenger du ikke bekymre deg.

Oki, takk for svar :)

Da får jeg vel ringe sambo på jobb og si han slipper å stresse i dag hehe!

Var ikke mye som kom heller, var bare litt rødt/rosa på papiret, så da får jeg vel plent vente jeg da!

klemklem

Annonse

Jeg ville ringt føden med engang jeg og fortalt hvordan det var, det kan jo være mange årsaker til at du blør. Det skal jo ikke være friskt og mye blod av en tegningsblødning. Det er vel ingen av oss her inne som er helt eksperter på dette feltet, selv om noen av oss har erfaringer med lignende så synes jeg du iallefall bør ringe - da får du et svar fra noen som vet helt sikkert:)

takk for svar jenter :)

Blør ikke mer nå da :( Det var bare i stad, var ikke så mye heller.. Hadde det vært mye hadde jeg nok ringt føden ja, men nå har det stoppet opp :(

Har litt mens murringer, men det har jeg hatt den siste 1-2 ukene uansett hehe.. Håper det skjer noe snart altså!! (selv om vi skal til frisøren på tirsdagen tette ;) )

Menmen.. blir spennende å se om det skjer noe mer utover kvelden eller i løpet av morradagen da :) *krysser fingrene for meg selv tihi*

klemklem

Jeg ville ringt føden uansett blodmengde. Jeg gjorde det sist svangerskap (kun litt blod som du beskriver), og da ble jeg lagt inn på obs post for gravide. Fordi de ikke klarte å finne ut helt hvorfor jeg blødde. Det var riktignok et par dager over termin, men likevel... Mye bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite! Som oftest får man veldig god og proff hjelp hos dem. Og de ber deg ikke komme med mindre de mener det kan være lurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...