Gå til innhold

Jeg har født!!!!! :-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

09.11. - 10.11 (termin 11.11)

Torsdag ca 22:30 gikk vannet! (noe jeg trodde kun var slimproppen) :-) Vi ringte føden og såg det litt an.

I løpet av et kvarter hadde jeg 3 rier! *oi oi oi, nå fikk vi forte oss* VONDT!

22.45 kjørte vi til sykehuset. Turen var vond og jeg fikk rier altfor ofte synes jeg...

Åpningen ble sjekket litt før kl 24.00 av to jordmødre.

Dere vil ikke tro dette!!! Det var 9,5 cm åpning!!! :-) De hastet oss inn på en fødestue og var ganske så paffe- jeg er jo førstegangs! :-)

Og er det rart jeg hadde vondt?!! *hehe*

Jordmødrene sa jeg kom til å føde ganske snart, men det var så vondt nå at jeg ba om epidural.

Den hjalp på det verste i kanskje 2 timer, men så synes jeg den gav seg. Jeg ble også satt på drypp for å få effektive rier.

Kl 04:00 orket jeg ikke mer! Jeg skalv noe sykt og smertene slet meg helt ut!

Ingenting hadde skjedd! Hun satt bom fast oppi der! Det ble snakk om KS, men etter en time til skjedde det fortsatt ingenting.

Samboeren holdt på å sovne, og jeg holdt på å sovne mellom riene (som forresten kom hvert 1. - 1,5. minutt)

Dt endte med at jeg bare måtte presse! Jeg hadde ingen pressrier og hodet hennes var ikke helt nede. Det var det grusomste med fødselen. I tillegg var jeg så sliten og "bedøvet" i underlivet- så jeg hadde ikke peling på hva jeg gjorde.

Alle heiet! Å skrek at jeg måtte presse :-)

Ca 2 timer senere skjedde det litt mer... Nå kom det flere inn og gjorde klart...

Jeg fikk nå pressrier og må helt ærlig innrømme at de siste 15 minuttene husker jeg ikke.

Men jeg brølte som et udyr av smerte og presset som en gal!

De tok henne med sugekopp :-(

ENDELIG!

Kl. 06.54 kom Amieè til verden :-D

3508 g og 48 cm.

Gled dere! Jeg kan ikke akkuratt si at ALL smerte var borte i sekundet de la henne oppå magen min , men gjett om det var helt utrolig! Kan ikke beskrives - må oppleves :-D

Jeg klynket og pustet, og sambo gren så spruten stod :-D Og han fikk klippe navlestrengen! :-)

Så idag er vi endelig kommet hjem og er klar til å starte familielivet :-) Prinsessen vår ligger her sååå nydelig at hun er til å spise opp!!

Gled dere jenter! Og masse lykke til :-)

Sier tusen takk for tiden her inne med dere... Takk for mange gode råd og svar.

Gooooood klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!!

Hørtes ut som en grei begynnelse på fødselen, og en forferdelig vond avslutning!!!

Kose deg masse med prinsessa!!

Skrevet

Gratulerer så kjempemasse!!! Aimeè er et nydelig navn!

Klemmer

Skrevet

Grastulerer så mye med lille prinsessa. Fint navn! Kos dere masse fremover =)

Skrevet

gratulerer med jenta

kos dere masse

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsessen, lykke til :o)

Skrevet

Gratulerer så masse,nyyt tiden som kommeer ;)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta. ;o) Gleder meg til det er over. Kos dere masse frem over.

Klem

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta!!!

Håper det ikke er så lenge til min tur..termin i dag:)

Skrevet

Grattis! Kos dåkker og lykke til videre :D

Klem :D

Skrevet

Gratulere kjempe masse!!!!!!!!!!!!!!!!!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...