Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Synes det var helt forferdelig vondt å amme, og ble såre med en gang! Begynte til og med å blø fra brystvorten :-| Har kjøøpt inn NAN og pumper meg- noe som går mye bedre :-D Flere som IKKE ammer, og føler det er helt greit?
Brillemamma Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Jeg pumper meg og gir NAN, som deg. Men prøver å amme litt innimellom, for har veldig lyst å få det til da... Men går det ikke så går det ikke. Jeg er en av dem som har veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke ammer. Men vet jo at jeg ikke bør ha det, da dette er til det beste for gutten min! Så bra at det går bedre for dere nå! Det er jo det som teller!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Skjønner hva du mener, men det skal jo ikke være vondt å amme! Hvis du er fornøyd med situasjonen så synes jeg du skal holde fast på den. Det viktigste er jo at du finner en løsning som passer for dere. MEN dersom du har veldig lyst til å få det til likevel, anbefales å ta kontakt med ammehjelpen.no. Du kan ringe, chatte eller få hjemmebesøk og det hjelper virkelig!
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Jeg var plaget med såre brystvorter helt i starten da jeg var på sykehuset, men etter det har det gått fint. Det som er synd er at Mina ikke legger nok på seg av melka mi og at det ikke er nok. Så jeg må gi mme ved siden av. Det har jeg gjort siden hun var litt under 1 mnd.. Pumper meg litt inni mellom og får ut 40-45ml på det ene og så å si nesten ingenting på det andre.. Men får jo spreng i det andre og.. Men får ingenting ut, men når jeg legger MIna til så kommer det melk ut.. Ville så klart få til ammingen, men det slet så mye på meg at jeg ikke orket mer.. Hs har vært super der.. Støttet meg masse
Madamina Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Hei Oslojente Jeg pumper meg og får ved 5 mnd ofte ikke mer ut enn 80ml per pupp. Når jeg begynner på pupp to kommer det ofte ingenting på lenge. Men så fant jeg ut at utdrivningsrefleksen funker først på begge brystene, og da er den andre puppen litt treg. Men så fikk jeg etterhvert til å få igang en utdrivningsrefleks til slik at melka fløt lettere fra pupp nr 2 også-
m vestfold Skrevet 19. november 2006 #6 Skrevet 19. november 2006 Ja, jeg pumper og gir NAN i tillegg. Jeg føler at det er helt greit. Det er fakrtisk vi selv som bestemmer hva vi vil gjøre. Amming skal være kos og ikke vondt, dersom det er er det er det bedre å gi flaske. Kos deg med flaska og babyen din, uten å få dårlig samvittighet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå