Gå til innhold

når rulla de rundt..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

min gutt 4mnd ruller ikke helt rundt enda, ligger helt rundt nesten men ligger på armen så han ikke kommer helt rundt.... men prøver å legge han ofte på magen så han får trent seg... men han liker ikke å ligge lenge alene på magen,l så jeg må underholde han.. kan ikke la han ligge å grine heller!! noen tips?..!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjoer akkurat det de sier du skal gjoere. De smaa ruller rundt naar de er klare for det. Noen ruller tidlig andre seint=)

Her har jeg hatt to som har rullet ved ganske standard tid. De rullet begge fra rygg til mage foerst ved tre maaneders alderen. Saa fra mage til rygg ved fire maaneders alderen. Etter dette rullet de rung og rundt paa gulvet...

Og bare fortsett aa legge han paa magen saa han faar trent seg. Naar han blir utaalmodig saa lar du han gjoere noe annet en liten stund.

Lykke til og klemmer fra

Skrevet

Du gjoer akkurat det de sier du skal gjoere. De smaa ruller rundt naar de er klare for det. Noen ruller tidlig andre seint=)

Her har jeg hatt to som har rullet ved ganske standard tid. De rullet begge fra rygg til mage foerst ved tre maaneders alderen. Saa fra mage til rygg ved fire maaneders alderen. Etter dette rullet de rung og rundt paa gulvet...

Og bare fortsett aa legge han paa magen saa han faar trent seg. Naar han blir utaalmodig saa lar du han gjoere noe annet en liten stund.

Lykke til og klemmer fra

Skrevet

Her var hun seks måneder før hun rullet(ikke av de raskeste med andre ord), men det er viktig å la de prøve selv og heller stimulere de med å legge leker litt utenfor rekkevidde o. Hvis han ikke liker å ligge lenge på magen så prøv med speil foran han, eller legg deg med ansiktet mot han, eller ha han på brystkassa di og snakk med han.(vi strevde litt med dette vi også nemlig)

Skrevet

Det er vel ikke "standard tid" å rulle rundt når de er 3 mnd??

Jeg var til rutinekontroll hos fysioterapeut da tuppa mi var 4 mnd. Hun hadde akkurat begynt å rulle da, men kom ikke helt rundt pga av den arma som henger igjen. Fysio sa at det var helt vanlig, og at de fleste ikke kan rulle før de er mellom 4 og 5 mnd, så jeg synes ikke du skal være engstelig. Men det er selvfølgelig bra å la h*n ligge på magen slik at han får trent seg.

Skrevet

her rulla han da han var litt over 5 mnd, begyntr nesten å lure på hva det var med ham, men de gjør det jo når de har lyst. alle barn er forskjellige :o)

Skrevet

Mini var 3,5 mnd og da sa helsesøster at det var tidli, så din er nok ikke så veldig sein:) Dem finner tidsnok ut av det:)

Skrevet

datteren min begynte å snu seg litt før hun var 4 mnd (mage - rygg) og dagen etter 4 mnd dagen rullet hun bortover gulvet..hun likte ikke ligge på magen heller så hun strevde med å komme seg rundt..hehe...

ta det helt med ro...er ikke noer å haste etter...blir bare mye mer jobb... datteren min er over alt..

Skrevet

Gutten min har egentlig aldri rullet sånn at han ruller for å komme seg noe sted, men han snudde seg til magen da han var 3mnd og fra magen te ryggen da han var 5mnd.. Men brukte ikke det som noe fremkomst middel ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...