turbogutt Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Har hatt et par uhell, så det har kommet bæsj på et par ullbodyer. Har vasket de flere ganger i maskin på ullprogram med Milo vaskemiddel, men flekkene blir ikke helt borte. Noen som har gode tips. Kan jo ikke vaske på 60 grader heller...
2barns mor Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Har også hatt uhell på ullklær, la de i kaldvatn en stund, deretter i vaskemaskina med vaskepulver og Vanish... gikk veldig fint det!!
turbogutt Skrevet 14. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2006 Tåler ulla Vanish? Trodde ulla bare tåler Milo.. Men det er jo verdt å prøve, kan jo ikke bruke de som de er. Takk for tipset?
Gjest Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Gutten min fikk utslett over hele kroppen og måtte på legevakta av Vanish´n... Så om noen har noen andre tips, så ta´s det imot med takk
tusseberta Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Har hørt tips om olivensåpe eller oksegallesåpe som skal ta flekker på ullklær, de skal gnis rett på flekken.
-carina- Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Mener å ha lest her inne før at man skal ta Zalo på flekken, mens flekken fortsatt er "fersk"... Gni forsiktig litt og skylle før du vasker den som vanlig med Milo i maskinen... Har ikke prøvd selv enda... )
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Milo er ikke bra for ekte ull. Ullklær som ikke er behandla vel og merke.
Luca Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 Det spørs jo hvilken type ull det er. Ubehandlet ull skal ikke vaskes med Milo, men med uparfymert ullmiddel kjøpt feks på helsekost. Her gnir jeg litt med sitronsåpe, og får flekken bort. Må taes med en gang. Behandlet ull kan vel vaskes med det meste, men tror ikke jeg ville brukt Vanish da.
Luca Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 Glemte litt poeng her; ville brukt Zalo på flekkene på behndlet ull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå