Gå til innhold

Mannen min vil ikke vite kjønnet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der ute som innehar noen (andre) gode råd om hvordan jeg kan klare å overtale min mann om at det er greit å vite kjønnet også denne gangen? Har ei jente ifra før, og den gang fikk jeg overtalt han dagen før UL...men nå er han totalt steil og nekter...vil ha den spenningen til fødselen som han sier.Jeg er jo litt enig i at det hadde vært spennende, men jeg ser bare fordeler med å vite på forhånd.Jeg kan gjøre klar de klærne vi allerede har hvis det blir jente eller vi må gjøre innkjøp ved gutt..og det er jo litt spesielt for oss jenter å kunne gjøre noen innkjøpe iallefall.Som jeg sier så er det jeg som bærer barnet og føler jeg får en annen følelese om jeg vet kjønnet.Dessuten spør jeg hvorfor benekte å vite kjønnet hvis UL kan fortelle det..kjønnet er jo bestemt.Jeg synes det holder lenge med å se hvilken person som kommer ut ved fødselen, det er spennende nok.Dessuten er jeg altfor nyskjerrig til å holde ut i 5mnd til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har samme problem her ,bare at her er det jeg som ikke vil vite det.. siden det nå er sånn føyer jeg meg å vi skal nå vite kjønnet.. Ville overhodet ikke det for det spiller ingen rolle for meg ,men dette er vår første så. Skjønner at du mener det praktisk med tanke på at du har en jente fra før ,men.. Dere må jo bli enige. Vi har UL om to uker å vi kan liksom ikke gjøre det slik at han vet og ikke jeg.. Kjønnet spiller jo ingen rolle så du får prøve å overtale han om at om han vet det eller ikke spiller liten rolle?!? vanskelig det der ,en må jo føye seg til slutt. Jeg gjorde det å ville i grunn ikke vite, så du kan jo håpe han gjør det samme;)

Lykke til..

Skrevet

Her har vi omvendt problem- han vil vite,eg vil ikke vite kjønnet.

Han kan bare prøve seg å overtale meg,kommer ikke på tale å vite det før babyen kommer ut.

Syns du skal fortelle han at du gjerne vil vite,og la det være med det.

Viss han ikke vil vite kjønn-hvorfor ikke rspektere det da??

Skrevet

Jeg vil vite, men han vil ikke. Vi har den avtalen at barnet skal omtales som en gutt uansett hva det blir. (Så jeg skal vite og ikke han)

Men det er jo ingen garanti at man får vite det... Kanskje den lille vil skjule det til fødselen?

Skrevet

Klarer den ene å holde det hemmelig da? Visst han skulle visst og ikke jeg ,nei det hadde ikke gått for jeg er nemlig døds nysgjerrig og vil at det skulle vært en overraskelse vi skulle hatt ilag;-D.. Men så bra at dere klarer det da;-)..

Skrevet

Jeg må vite det

Jeg er av den typen som må snoke i julepakkene! Og de ligger jo bare fremme i ett døgn...

Nei, dette er for stort til å ikke skulle vite!

Skal være snill og handle grønne, gule og hvite babyklær da..

Skrevet

Du fikk viljen din sist, kanskje han skal få sin nå?

Jeg var uenig med min samboer også. Vi er veldig sta begge to, men vi måtte jo bli enige. Så tenkte vi over det på nytt. Jeg gav meg denne gangen. Man må gi og ta i et forhold. Inngå kompromiss, og være villig til å ofre seg litt av og til.

Se det fra hans ståsted. Hans ønske er like dypt som ditt. Kanskje han følte seg overkjørt sist gang. Er veldig trist hvis han må gi seg hver gang. Håper dere finner ut av dette slik at dere begge kan være fornøyde. Lykke til :-)

Skrevet

Sånn var det for oss også, men jeg syntes det er fint at han er så engasjert i dette og har så sterk mening om dette.

Han vil jo bare ha spenning rundt det helt til slutt.

Vi skal derfor ikke vite det denne gangen selv om jeg er suupernyskjerrig.

Skrevet

Jeg har også en mann som overhodet ikke vil vite det. Hadde det vær meningen så hadde det vært vindu der sier han. Men jeg tenker at det er egentlig så lite han får mulighet til å være med å påvirke i denne sammenhengen at det er litt koselig også at han engasjerer seg så veldig i det. Jeg har forsonet meg med tanken, og gleder meg til mai jeg!

Skrevet

Han ville gjerne vite, men jeg ville ikke. Men jeg fikk lov til å bestemme, siden det var jeg som hadde den skjønne inni meg.

Jeg hadde bestemt meg for ikke å vite, men da vi var på ultralyd ombestemte jeg meg plutselig. De kunne ikke si noe sikkert, og nå skal vi tilbake på 3D ultralyd for å vite sikkert!

Skrevet

Jeg synes at du skal gi deg denne gangen og la han bestemme,tenk så moro å finne det ut når du føder da!?

En flott overraskelse!

Ikke tving han til å vite det hvis han ikke vil,da kan han begynne å klandre deg om at du tvingte han.

Men hvis du er veldig flink til å holde på hemmeligheter så kan du vite uten at han får vite det så får begge viljen sin,men da må du ikke kjøpe noe som kan røpe kjønnet på barnet og ikke forsnakke deg når han er tilstede.

Men jeg er enig med mannen din jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...