Gå til innhold

Kan noen svare meg? ang livmorhals

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg kjenner etter, så kjenner jeg det er litt åpning i livmorhalsen- kan liksom stikke en finger opp der. Er vel kanskje det man kaller 1cm kanskje. Har endel kynnere, men ikke spesielt vonde.

Er 29 uker på vei. Er det flere som kjenner litt åpning i livmorhalsen?

Burde jeg være bekymret eller er det normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, kan ikke svare deg, men lurer veldig på hvordan man kjenner om man har åpning... hvordan kjennes det ulike ut liksom?

Skrevet

Jeg har jo kjent på livmorhalsen min før jeg ble gravid og da kjentes det bare ut som en klump inners i skjeden, men nå kjenner jeg det er åpning i den. Et hull på ca 1 cm i diameter

Skrevet

Man kan nok gå med flere cm åpning i mange uker før det skjer noe. Når livmortappen modnes blir den kortere og mykere.

Har selv fulgt med på min, og den er blitt bra mye kortere og mykere bare de siste ukene nå (er 33+6 i dag da)

Skrevet

Nei, da har du IKKE åpning. Lærte nettopp om dette fra jordmor. Når hun sjekket meg sa hun at jeg hadde akkurat sånn åpning som du beskriver, akkurat plass til en finger liksom, det regnes ikke som åpning! Det er sånn livmorhalsen skal være, den er jo ikke helt lukket til vanlig heller. Ellers vil jeg si at du ikke bør drive å grafse oppi der selv nå, tenk på bakteriefaren!

Skrevet

tror nok ikke det er så farlig:) er jo bare å vaske seg på fingrene før man "grafser" det. kan jo ikke bli helt bakteriefrie heller:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...