Gå til innhold

Oktober: Andre som har babyer som plages med vondt i magen?


Minesmå:)+en til!

Anbefalte innlegg

Gutten min er snart en mnd, og ligger ofte og presser og presser uten at det skjer noe. han har jevnlig avføring, så jeg tror det er luft. Jeg har prøvd det meste; maltekstrakt, minifom, sukkervann....ingenting hjelper=(

 

Når han spiser er jeg ganske sikker på at han svelger mye luft. Han sluker i seg maten...Jeg får han alltid til å rape etterpå, men alt kommer liksom ikke opp...

 

Hva gjør dere andre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi har ikke så mye vondt i magen, men kommer ofte litt på kveldene. Men jeg sliter skikkelig med å få henne til å rape... Tar lang tid.. Om det kommer en rap i det heletatt!

Jeg gir henne litt sukkervann med ca. 1 times mellomrom. Dessuten lar jeg henne ligge på magen (vet det er hysj, hysj men...) Dette er kun når vi er tilstede i rommet da! Og det hjelper voldsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mitt lille nurk har hatt problemer med magen fra første stund. Jeg har også prøvd mye, som sukkervann, Minifom osv.

Ble anbefalt Akupunktur av Helsesøster, vært der tre ganger og det har nok hjulpet betraktelig. Men de siste dagene har lillegutt vært veldig urolig og småsutret hele tiden, litt frustrerende kan du si, jeg har holdt på å klikke.

Nå leste jeg dette innlegget og la han på magen, nå har han sovet en time, og han ligger å promper hele tiden, skal jeg jammen gjøre oftere, men som du sier,kun ved tilsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som min helsesøster sa til meg: bedre med litt søvn på magen, enn ingen søvn i det hele tatt =) (men hun sa at hun ikke hadde lov til å si det da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er helt greit at de sover litt på magen under tilsyn... Problemet (mener jeg å ha lest) er når de sover på magen i flere timer, for organene i magen tåler ikke presset... Jeg har vært hos kiropraktor med min lille, og han sa at de ofte foretrekker å ligge på magen, og så lenge de da får ut litt luft så er det bare godt for babyen. Jeg pleier ofte å la ham sovne på magen, og etter en stund snur jeg ham på siden... Han sa at de liker sjelden å ligge utstrakt på ryggen, og begge mine barn har foretrukket å ligge på siden. Jeg legger ham aldri på samme siden to dupper på rad, men skifter side... Har noen hørt gode fakta-argumenter for at babyen kun skal ligge på ryggen hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nær jag fick førstebarnet mitt Elias, så slet han rejælt med magont och skrek 15-16h per dag. Han hade rejæl kolik. Testade många saker minifom, sockervatten, kolikkmasagge, akupunktur och kiropraktor. Det som visade sig vara bæst var att få ligga på magen och en stark rygg från mamma. Gick o byssade o bar hela dagarna. Gick till en spec. barnlege på Omnia kliniken i Oslo. Han anbefalte mig att lægga babyn på magen då magen kopplar mer av om man ær plagad av luft. Magen blir varm och tarmarna klarar jobba ut luften. Men eg så får han inte anbefal sånt sa han.. men han tycker så længe man har kontroll æver babyn så går det helt fint.

 

Elias led æven av magkatrarr vilket gjorde att han hade det otroligt såligt. Var OBS att titta upp det om ni har en liten en som skriker o skriker. Babjset ær då segt och mera grønt.

 

Koz dokker o lycka till ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min på 16 dager har også en del vondt i magen, spesielt om kvelden og av og til på natten. Det hjelp en god del da han fikk begynne med sutt, da var det plutselig en helt annen baby.

 

Skal også bli flinkere til å legge han litt på magen (ikke når han skal sove), som jeg fikk tips av helsesøster om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt gull er 3uker og når jeg hører hun stresser med magen så gjør vi gjerne litt "aerobic", he-he, hun ligger på rygg og så presser jeg bena hennes litt mot magen og "sykler" litt med dem, kommer gass hver gang ;) Men jeg og merker at når hun sover på siden (om natten sovner jeg under amming så da blir hun ofte liggende på siden) så kommer luften ut av seg selv.... Så dette med at de kun skal ligge på rygg har ikke jeg helt troen på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! takk for mange svar!

 

Vi var hos fysioterapi/kiropraktor i går og gutten vår har KISS. Han har en liten form for dette og flere av disse barna plages med luft i magen. Skal til videre behandlig på Mandag så får se om det hjelper=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår har litt kolikktendenser.Vil helst bæres og vugges dagen lang....Tror vi kanskje skal kjøpe en elektrisk vippestol, har hørt at kolikkbarn roer seg i en sånn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har også vondt i magen, og ingenting som hjelper...kanskje jg bør får sjekka om han har det KISS greiene kanskje:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi vært på 2.behandling av Leon. Kiropraktpren jobbet med nakken hans og bak mellom skulderbladene. Nå har han nettopp sovet i to timer i strekk på dagen og det har han ikke gjort siden han var ei uke gammel Nå er han snart 5 uker....Så kanksje det har hjulpet. Han har fått ut mye luft i dag også=)...HURRA!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på åpen helsestasjon med foredrag fra en fysioterapaut angående motorisk utvikling. Fysioterapauten sa at det er ikke noe farlig at en baby sover på magen, på dagen når det er noen til å passe på, men ikke på natten pga fare for krybbedød. Krybbedød er veldig utsatt her i norden siden vi ofte bruker skomgummimadrasser (antagligvis ) og at barnet da har vankeligere for å vri hodet på det myke underlaget. Vi ble også anbefalt massasje for å " vekke" en trøtt baby eller for å få en aktiv baby til å slappe av.

Men det var også viktig å legge barnet på magen for å få nakkemusklene sterkere i våken tilstand! Dette også for å få igang krabbe-lysten til barnet. Vi fikk også beskjed om å ikke sette babyen på gulvet ( i sittende stilling) uten at barnet satt seg opp selv...

Litt utenom luft i magen, men kanskje nyttig uansett =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...