Gå til innhold

sølvbestikk!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips ang. sølvbestikk.

Skal ikke gifte meg, men svigermor ber oss velge et sølvbestikk vi kan spare på så vi kan få til jul... Jeg ANER ikke hvilket jeg skal velge, og kjæresten min bryr seg overhodet ikke.

Har vært på internett og kikket, og har plukket ut 3 jeg likte. problemet er at jeg ikke vet hvordan det ser ut i virkeligheten. Kan dere hjelpe? Hvilket er finest:

Rosendal

Martha

Riflet

På forhånd takk! :)

Skrevet

jeg vet ikke hvilket av disse som er finest, men jeg ville hheller begynt å samle på hardangerbestikk. det er ikke sølv, og da slipper du å pusse og pusse og pusse... De er minst like fine som sølvbestikk.

Skrevet

Ut fra de tre du har plukket ut,synes jeg Rosendal er finest.Men det spørs jo hva du liker. Og det er ikke noe problem med sølvbestikk ang. pussing,hvis du oppbevarer det i plastlommer.Det kan også vaskes i oppvasmaskinen,så det er ikke noe problem.Lykke til med valget:-)

Skrevet

Hehe.. Jeg er ikke bekymret for sølvet nei. Sølv skal det være, hvis ikke kan det være det samme. :) Vi har allerede et stilig bestikk i rustfritt stål.

Skrevet

Ta deg en tur innom en gullsmed. Der får du helt sikkert lov til å se på de 3 mønstrene.

Skrevet

Hei,

jeg har ikke søkt på de du nevner...men tenkte jeg skulle tipse om Arve sølv. Syns det er veldig klassisk og fint - og litt anderledes enn alle med blomster og snirkler på :)

(hvis det er interessant)

:)

Skrevet

Helt enig!!! Arvesølv er nydelig.. Har samlet ei stund selv og håper å få masse i bryllupet...

Lykke til...

Skrevet

Samler også på arvesølv og er veldig fornøyd med det. Kan anbefales!

Skrevet

Hei! Om jeg ikke tar feil, tror jeg det er Märtha jeg har valgt ut til lillesnuppa, som hun har begynt å samle på- synes det er kjempefint! Ellers samler jeg selv på Minnesølv, og synes det er lekkert!!

Skrevet

Hei jenter :)

Jeg kan ikke se hos gullsmeden, for jeg bor i utlandet og kommer ikke til Norge før 22. des. :) Arvesølv er uaktuelt for oss selv om svigers samler på det; fordi jeg føler det blir for "spinkelt". Svigers angrer og litt på at de valgte arvesølv på grunn av dette, selv om det er et klassisk design :)

Om dere søker på mine valg kan dere se at der er veldig lite krims-krams på disse. Det er jo viktig å ha et design man kan leve med lenge..

Skrevet

Hei *bubbs*

Jeg jobber i en gullsmed, og tenkte jeg skulle gi et lite tips. Velg et mønster fra Theodor Martinsen! (Mønstrene Opphøiet rose, drage, martha, arvesølv, valdres, bankett, oseberg og gourmet)

Når det kjøres kampanjer på sølvbestikk, er det nesten ALLTID disse mønstrene som kommer på tilbud. Theordor martinsen kjører flere ganger i året kampanjer på sitt sølvbestikk. Noen ganger kan det være isskjeer, teskjeer, saus-øser, kakespader o.l. Sølv er dyrt, og det er veldig greit å få med seg slike tilbud. Dessuten er disse mønstrene med i de fleste gullsmeders basisutvalg(det er kun noen mønster gullsmedene har komplett på lager, mens resten har de kun i teskjeer) Det er derfor veldig lett å få tak i.

Bare et lite tips :)

Skrevet

Tusen takk! :)

Jeg trodde kanskje rosendal var det mest vanlige av disse jeg. :) Hmm.. Hellte egentlig mest mot den, men kanskje jeg skal velge Martha i stedet da..?

Hvor mye koster de forskjellige egentlig? Jeg aaaaner ikke priser på sølvtøy. Hadde aldri tenlkt på å kjøpe det selv, men når svigers mener vi bør ha det får vi vel bare ta imot. ;) Hehe.. Skjønner det blir enklere for dem å gi gaver til jul og bursdag om vi sparer på sølv.

Trodde ikke jeg måtte ta stilling til sølvbestikk før til bryllupet jeg, og det blir visst en stund til enda.. ;) Hehe..

Skrevet

Rosendal er ikke så veldig vanlig, og må nok i de fleste tilfeller bestilles. Du får dem i allefall svært svært sjeldent på tilbud =)

Prisene er (disse er på Märtha, varierer litt, men ikke så mye)

Spisegaffel: 660,-

Spiseskje: 660,-

Spisekniv: 550,-

Barneskje/isskje:595,-

Kaffeskje (den som på folkemunne kalles teskje): 220,-

For fulstendig prisliste kan du jo se www.panoramagruppen.no å velge sølvbestikk. Der kan du også se brosjyren på märtha.

Det er veldig greit for andre å gi deg gaver når du har noe du samler på :) Men det er ikke så lett å velge mønster, det finnes nærmere 50 stk. Håper du finner utav det :)

Skrevet

Jeg har begynnt å samle på Opphøyet rose. Jeg liker mønsteret veldig godt, og ville valgt det samme om igjen!

Men om du velger et mønster nå, og får det til jul, kan du jo bytte det i romjulen hvis du angrer deg. Sølvsmedene er veldig fleksibel sånn sett!

Skrevet

Vi har mønsteret Rose (mange kaller det Flat Rose). Gammelt, klassisk sølvmotiv, se på det også, før du bestemmer deg!

Skrevet

Jo, både rose og opphøyet rose er fine, men ikke helt "meg". Om dere ser på mønsterne det står mellom kan dere se at alle tre er ganske stramme i formen :)

Jeg syns kanskje Martha er finest, men er redd for at den er litt for 90-talls...

Rosendal er kanskje litt mer eksklusiv i designen, man får gratis monogram med på kjøpet og både mormor og mamma sparer på samme. Det er litt greit sånn i forhold til arv og store selskaper. Mormor har arvet dette mønsteret fra oldemor i tillegg, så hun har vel sølv til over 40 stk. Tenkte det kunne være koselig om vi slo sammen sølvet vårt til store anledninger (som f.eks. bryllup).

Skrevet

Da ville jeg gått for rosendal. Det er VELDIG greit når familien har samme, som du sier i forbindelse med arv og store anledninger. Bare gi svigermor beskjed om at sølvet må bestilles litt i forkant :) (den eldre generasjonen er kanskje ofte tidlig ute med julegaver o.l. uansett, så da er det ikke noe problem) :) Rosendal er veldig "rent" i designet, og klassisk og pent. =)

Skrevet

Ut fgra det du forteller om resten av familien og historien ville jeg tatt Rosendal, ja. Ellers syns jeg det nyte Gournmetsølvet fra ThMartinsen er nydelig å se på, og ligger tungt og godt i hånden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...