Gå til innhold

rugetiden....

Gjest Bjørnen Collargol

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Hvordan er det egentlig i rugetiden i forhold til hvordan man må leve. Nå tenker jeg først og fremst i forhold til jobben.

Jeg er konduktør og går derfor i toget hele dagene og det "slenger og går" for å si det slik..... Er det da slik at jeg helst ikke bør gå på jobben eller kan jeg fortsatt jobbe? Vet at jeg kan få noe annet å gjøre dersom jeg ber om det på jobben, men trives veldig godt med å gå i toget også :-)

På bedrifthelsetjenesten har de tidligere sagt at i de første 3 måneder av svangerskap bør vi ikke gå i toget, men blir rugetiden regnet inn i dette? Regner med at jeg får beskjed på Omnia, men kanskje dere vet det like godt, eller?

Sikkert vært spurt om dette mange ganger, men klarte ikke finne noe på dette akkurat nå.

Klæm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg :-))))

Jeg synes du burde ta det med ro i rugeperioden også. Synes jo den er like viktig som de første tre mnd. Den situasjonen du er i nå er jo ikke akkurat normal og de fleste som blir gravid naturlig vet jo ikke om denne delen de kan jo gå i et år uten at det skjer noe og mange har jo ikke problemer med Ma og Sa som mange her inne har. Det er jo kanskje derfor vi er så spesielle.Det er jo flott at jobben har mulighet til å legge til rette for dere, dette burde du benytte deg av. Du skal ikke gå etterpå og tenke at hvis om at jeg hadde......Dette er slitsomt og dyrt så du må tenke på deg selv.

Klem fra

Skrevet

Jeg satser på å bli ruger på lørdag og har bestemt meg for å ikke gå på jobb den første uka. Synes du skal ta det med ro, jeg...

:-)

Skrevet

ja enig med de andre!Jeg hadde tatt det helt med ro.

ikke vits å ta noen sjanser nå vettu...!

Lykke til:)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Har vel egentlig tenkt at jeg skal sykmelde meg, har jo tross alt mistet 3 ganger før så jeg tror jeg trenger litt rolige dager :-)

Klæm

Skrevet

Det sies jo at egget ikke kan falle ut. Samtidig blir det jo sagt at det er null problemer å fly. (er jo ganske harde bevegelser der også)

Men siden bedriftshelsetjenesten sier det de sier er det vell en god grunn til det!

Kanskje noe jeg ikke tenker over nå :)

Selv hadde jeg vell funnet noe annet. Vi er jo litt spes. vi som må ha prøverør også.

Mye bedre det enn å tenke masse "hva om...." tenker etterpå. Det er mer en nok å få dårlig samvittighet av fra før!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Ja, og med alt som skjer rundt meg for tiden også så tror jeg det er best. Skal snakke med legene om det så får vi se hva de sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...