Gå til innhold

Lang avstand til sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å føde et stykke unna der du bor?

Jeg er litt engstelig angående fødsel siden det tar en time å kjøre til sykehuset.

Håper på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal du ikke bekymre deg for. det finnes jo ambulanser stort sett overalt i Norge,og dem er godt kvalifisert til å ta imot sånne småttinger..

jeg har også 1 time til sykehuset hvor jeg skal føde,men regner med at ambulansen er innen rekkevidde hvis det viser seg at det går fort..

Skrevet

Har rundt to timer til sykehuset jeg da, er førstegangs så aner ikke hvor fort det evt kommer til å gå. Men går nok fint, tror det er vanlig å få ambulanse når det er så langt, men det er jeg ikke sikker på..

Skrevet

Har også en times kjøring til sykehuset. Når jeg merker at noe er på gang (rier eller vannet går eller noe), så kommer jeg til å ringe føden og høre hva de anbefaler meg å gjøre.

Skrevet

Er ikke vanlig å få ambulanse selv om det er 2 timers kjøring nei. En må heller dra inn litt tidligere enn en ville ha gjort om kjøreturen var 10 min. Er ikke flust med ambulanser så om alle fødende med litt lang vei skulle få det.. vel...

Er noe annet om alt skjer brått og småtten er på vei ut før en kommer seg til sykehuset. Selvfølgelig får en hjelp da.

Skrevet

Nei trodde heller at det ikke var vanlig men så sa typen (kommer fra plassen, jeg er forsåvidt bare nyinnflyttet) at han trodde det var det som var vanlig. Ikke vet jeg, blir spennende å se :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...