Gå til innhold

DERE MED MIGRENE......................

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEG HAR MIGRENE. HAR VÆRT VELDIG BRA DE SEKS SISTE ÅRENE. HATT MYE HODEPINE MEN IKKE MIGRENEANFALL MED SPYING OG HELE DEN PAKKA DER ... SOM ER SÅ JÆVELIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I SVANGERSKAPET HADDE JEG IKKE HODEPINE EN GANG. NÅ ETTER AT VESLA KOM HAR JEG HATT MYE HODEPINE OG HATT TRE MIG.ANFALL SIDEN AUGUST. GUBBEN HAR MÅTTE KOMME HJEM FRA JOBB FOR JEG HAR IKKE KLART Å TA VARE PÅ VESLA. DEN ENE GANGEN MÅTTE NABOEN KOMME OVER TIL GUBBEN KOM HJEM DA HAN HAR LANG REISEVEI. JEG HAR NOK VENTET FOR LENGE MED Å TA TABLETT NÅ ETTER AT JEG FIKK JENTA MI (DET GÅR JO OVER I MORSMELKEN). HAR TENKT ATD ET SKAL GÅ OVER MED PARACET OSV MEN NEI DA. NÅ HAR JEG LÆRT. HVA GJØR DERE ANDRE MED MIGRENE???ER SÅ GRUSOMT Å IKKE KUNNE TA VARE PÅ GULLET. HAR DERE OPPLEVD DET SAMME???? HVOR LENGE VENTER DERE MED Å AMME IGJEN ETTER TABLETTEN. jEG HAR FUNNET UT AT JEG LIKE SÅ GODT KAN TA TABLETT FOR JEG BLIR SÅ DÅRLIG AT JEG IKKE KAN AMME ALLIKEVEL!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk migrene etter at jeg fikk mitt 3. barn. Har ikke vært til legen enda, med er gelt sikker på at det er det jeg har fått. (moren min har det også)

Jeg tar kun paracet når jeg merker det komme. Legger meg nedpå, og av og til forhindrer jeg de store annfallene.

Nå har jeg lært meg noen "triks". For meg hjelper det å få nok søvn, ikke stresse, spise regelmessig, bruke solbriller når det er sol....

Skrevet

Har heldigvis ikke hatt de aller verste anfallene siden Karsten kom. Men har hatt to mindre anfall. Jeg er så "heldig" at jeg blir dårlig på ettermiddagen, og da er jo som regel mannen min kommet hjem fra jobb. Han har derfor klart å ta vare på gutten vår, og så kommer han og legger ham til puppen når det er tid for mat. Jeg er dårlig når jeg får migrene, men klarer å ligge fremme med puppen i noen minutter...

Vet ikke hva slags tablett du tar, jeg?! Jeg bruker Maxalt, der MÅ du vente i 24 timer før du ammer. Jeg har forsøkt å lese om den, men det er en såpass ny medisin at det er forsket veldig lite på den. Jeg er derfor veldig skeptisk til den, og jeg kommer absolutt ikke til å amme før det har gått 24 timer.

Nå som jeg har bare ett barn går det greit, tross migrenen. Men jeg er plaget såpass mye av migrene til vanlig, så jeg tenker veldig på hvordan det skal bli når jeg får flere barn. Jeg vurderer faktisk nesten å droppe ammingen helt og bare gi flaske ved neste barn, slik at jeg kan ta medisiner...

Men synes jo det høres veldig lurt ut å heller ta en tablett og så klare å ta vare på babyen, enn å ikke ta noen tablett og ikke klare å ta vare på babyen. Som du sier, så blir du jo så dårlig at du ikke får til å amme allikevel...

Lykke til!

PS. Det er ikke høflig å skrive med bare store bokstaver, det vil si det samme som at du roper høyt i offentlige forsamlinger! :o)

Skrevet

Jeg har en venninne som går på forebyggende tabeletter, hun har hatt migrene så lenge hun kan huske. Jeg har selv hatt migrene, men har ikke hatt noe skikkelig anfall på 6 år jeg heller.

Kanskje du kan tenke over om det er noe spesielt som trigger migrene anfallene dine. For meg var det stress, og når jeg ikke hadde vært flink nok til å spise og drikke. Det er jo mye hormoner som er ute å kjører nå...så kanskje det er noe nytt som får frem anfall hos deg igjen.

Jeg drikker cola når jeg får hodepine, coffein hjelper... f.eks så drikker venninnen min kaffe samme med migrene tabelettene sine.

Jeg håper du finner ut av det, migrene er noe dritt:-(

Du kan jo f.eks pumpe deg og ha et ekstra lager i frysen eller gi mme i tilfelle migrene. Jeg måtte gi mme da jeg gikk på blodtrykksenkende (for hjertet) de 3 første månedene, fordi det var for lenge for Oda å måtte vente 3 timer før jeg kunne amme igjen. Medisinen gjorde det også slikt at Oda aldri ble helt mett og måtte også gi mme om kvelden for at vi begge skulle få sove i mer enn 2 timer i strekk.

(min venninne har forresten gått på samme medisin for sin migrene)

Uansett om dette er til hjelp eller ikke så vil jeg ihvertfall sende deg en trøste klem:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...