Loise 2barnsmor ღ Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #26 Skrevet 4. desember 2006 Litt kjip start dere fikk på helgen, men bra at dere fikk kjøpt litt nytt til sengen hans... Høres ut som dere alt i alt har hatt en fin helg.. Det har vi også,, kost oss med familie...og endel alene... Nå skal jeg stelle og legge Carina,, Hun sov fra 14-17 i dag, så det er greit å ikke legge henne for tidlig da... Jeg har hatt samtale med "helsesjef" på jobben i dag, følges litt opp på jobb i forbindelse med et friske-gravide-på-jobb-prosjekt.. Og hun er imponert over at jeg går i 100% og har gjort det så lenge.. Men jeg vurderer kontinuerlig hvor mye lenger jeg orker 100%. Jeg kjenner at jeg ikke går for full maskin på jobben lenger, og hverdagen er litt slitsom hvis ikke alt glir helt perfekt.... Men klarer meg litt til,, så får vi se,, kanskje ned i 80% siste halvannen mnd? Vi går se.. Masse klem fra Loise 26+6
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 5. desember 2006 #27 Skrevet 5. desember 2006 Ja, jeg er også imponert over at du har jobbet 100% frem til nå, og tenker å gjøre det en stund videre også... Jeg har jo vært sykemeldt hele svangerskapet (vel... først i permisjon, så ferie og så sykemeldt), men det virker jo som om du blir fulgt opp litt bedre enn det jeg har blitt. Arbeidsgiveren min synes det var "så upraktisk at jeg måtte kaste opp når det kom kunder" osv, osv... da blir det jo ikke spesielt god stemning... I dag har Isak fått vaksine, og det gikk forbausende bra. Han pep litt da han hadde sprøyten i armen, men så var alt bra igjen. Jeg var nok mest nervøs, for han skjønte jo ikke hvorfor vi var på helsestasjonen OG de hadde sååå mange spennende leker der hehe. Nå får vi se om han reagerer på vaksinen om en liten uke... Hadde han hjemme sammen med meg resten av dagen, og det var veldig hyggelig, men merker hvor fint det er at vi har barnehageplass til han ) I dag er jeg fullgåtte 34 uker, så hvis fødselen starter nå vil ikke legene stoppe den - det er helt utrolig, synes jeg!! Hun kan godt holde seg inne i magen til rett etter nyttår, men så kan hun gjerne melde sin ankomst litt tidlig hehe... Og du - fullgåtte 27 uker... Synes den siste tiden har gått ganske kjapt - blir spennende å se når babyene bestemmer seg for å komme ut ) Ha en flott tirsdagskveld!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #28 Skrevet 5. desember 2006 Jeg syns det begynner å bli litt slitsomt å gå i 100% så jeg vurderer å få feks 20 eller 30% sykemld i januar i alle fall.. Vi får se,.. Jeg skal jo tross alt fungere litt, både hjemme (helst mest hjemme) og på jobb.. Og nå føler jeg at batteriene tappes.. Jeg går liksom for 3/4 maskin nå.. Og sånn skal det jo ikke være.. Håper Isak ikke reagerer noe særlig,, så blir det en fin uke! Ja, tenk.. at du er 34 fullgåtte uker nå,, og at fødselen ikke holdes igjen hvis den kommer i gang nå.. Det blir virkelig spennende å se når nurkene våre ønsker å komme ut... Her har du forresten et oppdatert bilde av magen min,, tok dem i går.. Syns jeg har rukket å bli stor gitt *svimmel* Håper magen har tenkt å ta seg en pause nå, jeg har ikke lyst å nå elefantstørrelsen riktig enda.. *ler* http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/371125/offset/4 Klem fra Loise 27+0
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 6. desember 2006 #29 Skrevet 6. desember 2006 Oj... flott magebilde da!! Det er morsomt å se hvor annerledes gravid-mager kan være. Jeg har lagt ut et par bilder under mitt nick også, men har ikke fått oppdatert dem. Vi tar bilde den 18. hver måned, men de siste bildene har vi ikke fått lagt inn på pc'n ennå... Fant en uåpnet flaske med gløgg i skapet i går (kjøpt inn i fjor), med utløpsdato i 2008 hehe. Koser meg med varm alkoholfri gløgg og tenker på alle de tingene jeg burde fått gjort før jul... Nå er i hvert fall så godt som alle julekortene sendt, men mange gaver mangler vi fortsatt. Skal prøve å ta med mannen min ut på shopping på lørdag, for det er greit å ha med bære-hjelp ) Aner virkelig ikke hva jeg skal gi til moren min, for hun har alt og ønsker seg ingenting. Hun er heller ikke spesielt glad i massasje osv fra fremmede, så gavekort på slikt er ikke vellykket. Det er alltid noen som er vanskelige å kjøpe gaver til... klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #30 Skrevet 7. desember 2006 Gleder meg til oppdaterte bilder fra deg.. Du har jo så vakker mage!!!! Gløgg,, aaa,, det hørtes deilig ut.. Men akk nå er jeg så trøtt at jeg ikke ser land,, så sånt no kos får bli i morgen, hvis jeg kjøper meg litt gløgg.. Nam (Jeg holder ut litt sånn at mannen får skrivd ferdig oppgaven han skal levere på skolen i morgen,, pc'en hans er på vårt soverom nemlig. Det er no helg etter i morgen, så da kan jeg ta igjen litt søvn) Ja, noen er alltid så vanskelig å kjøpe gave til.. Vi har bare 4 gaver igjen, så jeg nærmer meg ferdig.. Det er deilig... Men julekortene er jeg IKKE ferdig med, så der har jeg en jobb å gjøre.. Ikke lenge til jeg kommer inn på 3 trimester til deg nå... Hører til 3trimester fra tirsdag av.. så da kan vi lage oss en skravletråd der inne.. I morgen skal jeg se om jeg får time til legen min. Jeg skal sjekke for UVI (tror kanskje jeg har en lett uvi nå) og så skal jeg spørre om gradert sykemld.. For nå orker jeg ikke gå i 100% lenger.. Jeg føler jeg går på halvt batteri på jobben, og jeg gjør lite hjemme.. Leker med Carina og sitter i sofaen,, Så jeg tror jeg får et bedre liv disse siste ukene hvis jeg får roet ned litt med jobbingen.. Jeg skal spørre om 40% sykemld,, men blir gla om jeg får 20% i alle fall,, det er minstekravet syns jeg.. 2 dager uten jobb pr uke hadde som sagt vært det beste.. da tror jeg at jeg får overskudd igjen.. Spent på hva legen sier.. Vi snakkes.. Klem ., 27+2
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 8. desember 2006 #31 Skrevet 8. desember 2006 Jeg hadde en kjip dag i går, i hvert fall begynnelsen på dagen: http://www.barnimagen.com/forum/thread/7380312 Enden på visa er at blodprøvene var fine, men legen ville ikke utelukke at dette kan være begynnende svangerskapsforgiftning. Legen var også enig med meg at terminen er nok litt før, spesielt med tanke på at babyen allerede er 2500-2700 gram nå, mens Isak kun veide 2965 g da han ble født...Og... babyen er i tverrleie. I natt sov jeg leeenge, og det hjalp nok litt, men har fortsatt hodepine og er kvalm. Hjalp å starte dagen med mariekjeks og gløgg hehe... Synes absolutt du burde få delvis sykemelding nå, for føler du at du går på halvt batteri på jobb (og da gjerne hjemme) trenger du jo mer ro og hvile. Kan ikke si jeg gjør mye her hjemme om dagen, men jeg planlegger til jul (det er min stoooore unnskyldning hehe). 3. trimester på tirsdag bør så absolutt feires med en ny tråd der inne ) klem,
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 8. desember 2006 #32 Skrevet 8. desember 2006 Her er forresten mitt nyeste magebilde - tatt 18. november: http://www.barnimagen.com/content/view/imageingallery/459967 Ser at piercingen i navlen min stikker ut hehe...
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #33 Skrevet 8. desember 2006 Vi pratet jo i går, så jeg skrev ikke noe på tråden her.. Følte liksom at jeg hadde kommentert alt på msn.. Du har jo bare så aldeles nydelig skjønn babymage... Og det er tidig at du venter jente, for det ser VIRKELIG ut som en guttemage.. Men alle er jo ulike, så sånn er det bare.. :0) Burde du ikke ta ut piercingen? Bare et nyskjerrig spørsmål fra meg... Nå har jeg fått sykemld.. så nå skal jeg gå i 60% jobb i stedet for 100%.. Det skal bli godt å være hjemme 2 dager i uken,, tror det vil hjelpe på energi nivået mitt... Jeg har brukt helgene til å komme til hektene igjen, og det er ikke riktig syns jeg.. Nå neste uke har jeg fri mandag, og skal jobbe tirsdag,ondag og torsdag, så er det fri fredag og langhelg!!! herlig... Ha en fin helg Zoomer,, Så fin som du kan i alle fall *klem* 27+3
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 8. desember 2006 #34 Skrevet 8. desember 2006 Ja, får hele tiden kommentarer om at jeg har guttemage, og den er veldig lik som da jeg ventet Isak, men etter sååå mange ul'er er jeg sikker på at det er en jente ) Piercingen burde kanskje tas ut (mener jordmor), men det gikk fint i forrige svangerskap og har ikke hatt problemer med den i dette svangerskapet heller. Dersom den må ut (f.eks. pga ks eller ligende) kan den skrus ut i løpet av få sekunder. Siden den stikker såpass ut om dagen tar jeg av og til et plaster over navlen, slik at jeg ikke henger meg opp i piercingen, så det ordner seg... Har ikke fått større hull eller strekkmerker fra hullet, som andre opplever (strekkmerkene mine er lengre nede på magen hehe). Fint at du fikk sykemelding, som du ønsket. Sikkert deilig for Carina at mamma er litt mer uthvilt i helgene også... Skulle ønske mannen min hadde litt mer fri, jeg da, for nå blir det myyyye jobbing frem til og etter julaften (han jobber på Platekompaniet). I morgen skal Isak til svigers og mannen min skal på platemesse, så jeg får en rolig dag alene hjemme (etter litt shopping med mann og barn først på dagen). På kvelden er det fest hos en kamerat av mannen min, så mulig jeg blir med der - vi får se på energinivået mitt. Isak skal sove over hos svigers til søndag, så det blir deilig at både mannen min og jeg kan sove leeenge på søndag. Får håpe Isak ikke får ettervirkninger fra vaksinen tidligere i uken, for helsesøster sa at det kunne da ca 5 dager før han eventuelt ble dårlig, dvs på søndag... Ha en flott helg, du også!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #35 Skrevet 9. desember 2006 Lik mage som sist betyr jo ikke nødvendigvis gutt nei, så UL'ene lyger nok ikke Ok,,da går det sikkert fint med piercingen denne gangen også da, og du har tydelig et bevisst forhold til å bruke den, det er bra.. Godt for dere å få en morgen fri da,, det blir godt,, Kose dere masse i helgen,,, Jeg skal på julefest med min fars søsken, altså masse tanter og onkler som jeg ikke har sett på 1 års tid..Skal ha med Carina, mannen skal jobbe,, så håper hun oppfører seg fint. Ellers blir det stress.. Men Carina er no så rolig jente, så det går nok veldig fint.. Ha en fin dag!!
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 11. desember 2006 #36 Skrevet 11. desember 2006 Hei igjen! Håper julefesten gikk greit ) Jeg er helt utslitt i dag etter en laaang shoppingtur... Har nå bestilt TFK softbag (ville så gjerne ha en rød, og det hadde de ikke inne på butikken), kjøpt julegave til moren min og til sønnen til en venninne, brukte en times tid på postkontoret for å pakke inn gaver og postlegge alt som skulle sendes med posten, var på Kiwi og kjøpte inn bleier (så da har vi til hele julen), var på leketøysbutikk og flere andre butikker på jakt etter eventuelle julegaver. Er så stolt av meg selv, men bekkenet skriker, så jeg kommer nok til å merke det i natt og i morgen (har allerede fått masse kynnere). Hadde såvidt kommet inn døren hjemme da de ringte fra barnehagen og sa at jeg måtte komme og hente Isak tidlig i dag. Han har fått øyebetennelse (igjen), og siden de sliter masse med at barna smitter hverandre i barnehagen må vi holde han hjemme i morgen også. Mannen min blir hjemme fra jobben i morgen, slik at jeg slipper å ha ansvaret for Isak alene, så det er deilig. Tenker at jeg kommer til å kjenner det på kroppen i morgen at jeg var på shoppingtur i dag. Onsdag er det Lucia i barnehagen, så vi var i helgen ute og kjøpte inn en hvit stilongs og sånn glitter-bånd til Isak, for det hadde vi ikke... Torsdag skal jeg på kontroll og fødselsforberedende samtale med jordmor, igjen, og denne gangen skal jeg prøve å skrive opp et par punkter med spørsmål til henne på forhånd. Lurer bl.a. på hva vi gjør dersom babyen ikke vil flytte seg fra tverrleie snart... Nå skal jeg snart hjelpe mannen min med middag - blir sen middag på oss i kveld. Magen strammer seg med ganske jevne mellomrom, men det kjennes fortsatt bare ut som kynnere....hmmm... Jaja, får håpe det gir seg snart ) Ha en fin kveld!! Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #37 Skrevet 12. desember 2006 Heisann Zoomer,, Nå skal jeg flytte på meg,, kommer inn til deg på 3 trimester jeg Så jeg lager en ny tråd der og svarer deg på dette innlegget der... See ya..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå