Gå til innhold

Zoomer og Loise skravler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere ikke Emmaljunga vogner i bilen? Er bilen liten da, eller er vognene store? Er jo interessant å vite sånt.

Så flink dere har vært som har fått ordnet med julekort med bilde av Isak, allerede!! Fint med tilbud.. som bonus fordi dere er tidlig ute. ;)

Hehe, husket ikke mannen at det var farsdag? Da fikk han seg en god og fin overraskelse.. Jeg hadde minnet min mann på at det var farsdag, så han visste om det. Han fikk en skrittteller og en multi tang (ala sånn speiderkniv opplegg bare at det var tang også) & lommelykt.Han likte gaven!

Da er du 31+0 i dag da, og jeg 24+0 i dag.. Jeg tok nytt magebilde nå.. og sammenlignet med forrige uke.. og jeg ser at magen begynner å forandre seg nå.. Den vokser oppover.. Begynner å fylle mere ut.. Kjekt å se forandring..

Jeg har hatt meg en økt med juleverksted nå. Har fått laget 2 julekort til.. Og hvis jeg får tatt et fint julebilde av Carina skal jeg printe ut (har bildeprinter hjemme) og lime inn i kortene også..

Gøy med juleforberedelser!! Snart skal vi komme sammen med kusinene og fetteren til Carina som bor ikke så langt unna her,, og bake litt julemenn og sånt sammen.. Det blir kos..

Ha en fin tirsdags kveld videre

Klem, 24+0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emmaljunga tvillingvogner er ganske brede og store, selv når de er slått sammen, så da kommer de ikke inn i vår Toyota Corolla stasjonsvogn. Med andre ord, bilen er ikke spesielt liten, men en slik tvillingvogn krever nok et større bagasjerom enn vi har...

Ja, jeg er 31+0 i dag :o) Tar magebilde den 18. hver mnd, for da er det nøyaktig antall mnd til termin. Jeg skal til jordmor igjen på torsdag for nok en fødselsforberedende samtale + kontroll. Denne gangen skal hun vise meg litt rundt på fødeavdelingen også, dersom det ikke er fullt der. Hun ville gjerne at mannen min skulle være med, slik at han både får sett fødeavd. og han får fortalt hvordan han opplevde forrige fødsel, MEN... mannen min har det alt for travelt på jobben, så han kan desverre ikke bli med.

Ringte helsestasjonen i dag og fikk flyttet vaksinasjonen til Isak. De hadde egentlig satt opp at han skulle vaksineres den 19. desember, men siden barna ofte blir dårlige ca en uke etter den vaksinen ville jeg gjerne få flyttet den. Helsestasjonen vår er egentlig helt håpløs... Helsesøster synes det var en god idé at Isak skulle få vaksinen litt uti januar i stedet, selv om jeg allerede hadde nevnt flere ganger at jeg har termin 18. januar... Nå har han fått time den 5. desember i stedet, og det er bedre, for da slipper jeg at han blir dårlig midt i julen eller rett rundt terminen min.

Ja, jeg gleder meg også til jul, men har et lite juledilemma i år - http://www.barnimagen.com/forum/thread/7088141 Vet ikke helt hva vi skal gjøre... Julebakst blir det vel så som så med i år, men må bake litt for har noen kjeks med sjokolade/ingefær eller sjokolade/appelsin som mannen min ELSKER!!!

Nå skal jeg snart køye... Mannen min er på Europe-konsert av alle ting hehe :o)

klem,

Skrevet

Dette må jeg lese en gang til,, (tråden du sendte link til) For jeg har bomull i hodet nå etter en hektisk dag på jobb. Så jeg er ikke helt "med". Jeg trenger en pause,, Men jeg har sett innlegget ditt og skal svare litt senere..

Klem :0)

Skrevet

Hei Zoomer.

Det høres jo mest ut som at du har lyst å være hjemme.. Men som du sier i tråden der, så er det vel lurest å prioritere lillesøsteren din mest.. Og når du har vært litt hos henne, så tenk på deg selv også,, Ikke valfart for mye nå da, for å prøve å gjøre alle til lags,, det lar seg ikke gjøre på 1 dag...

Sånne sjokolade/ingefær eller sjokolade/appelsin kjeks høres godt ut..

Jeg skal lage kokusmakroner og kakemenn med sjokoladeføtter/hode i år,, bake litt sammen med Carina,, selvom hun nok bare kommer til å spise deig.. hehe

Vi snakkes.. god helg!!

24+3

Skrevet

Da har jeg kommet meg hjem fra hyttetur/barnvognsshopping... Dro opp til Stange, der bestevenninnen min har hytte på torsdag, og der har de en barnevognsbutikk som jeg gjerne ville besøke. Endte opp med å kjøpe en tvillingvogn der, som jeg er veldig fornøyd med :o) Kjøpte denne vognen - fra denne forhandleren:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8773318&sid=15aHnk0vg1205260&pos=1&tot=7

Vognen er lett og tok mindre plass i bagasjerommet vårt enn Quinny'n når den er slått sammen. Man får plass til en stoor mykbag f.eks. fra TFK (de er 80 cm lange), og forhandleren var såpass ærlig at hun ikke anbefalte P&T sin mykbag til vognen (selv om det egentlig er den som hører til), fordi den er veldig kort.

Rakk såvidt hjemom i går etter hytteturen, var vel kun hjemme i ca ti minutter, så kom svigermor og vi skulle hente Isak i barnehagen sammen. Så kjørte jeg opp med han til svigers, for han skulle være der til i dag. Rett derfra dro jeg ned til sentrum og møtte mannen min, søsteren og svogeren min, for vi skulle ut og spise (tapas) for å feire at søsteren min har fått seg jobb (hun har vært arbeidsledig etter endt permisjon). Var veldig hyggelig å være ute bare vi fire - uten barna :o)

I dag skal mannen min og jeg ta det helt med ro, handle litt mat og en kort tur på posten før vi skal til svigers på middag (og ta med Isak hjem igjen).

Ha en flott helg, du også :o)

Skrevet

Det hørtes ut som en fin helg!! Gratulerer med ny vogn.. Jeg skal se på linken når jeg har bedre tid,, nå sitter jeg og spiser frokost og er på vei til bussen til jobb.

Jeg syns tiden går så fort,, I morgen er jeg 26+0 gitt... Men det er jo kjekt også.. Jeg har jo så lyst å møte nurket i magen, så hver dag er et skritt mot målet!

Nei nå må jeg løpe så jeg ikke mister bussen,,

bye

Skrevet

Oj... ser du har vært oppe tidlig. Vi våknet av vekkerklokken til mannen min i dag kl 07.30, og Isak pleier aldri sove så lenge... Tenkte jeg skulle gå inn og sjekke at alt sto bra til med han, så jeg åpnet opp døren hans forsiktig... og der satt han og smilte fra øre til øre og sa "hei!". Så en veldig hyggelig start på dagen :o)

Ja, tiden går litt fortere nå, men tror jeg har den følelsen fordi vi har hatt ganske mye å gjøre i helgen. Trodde vi skulle få slappet av mer, men vi har fartet både hit og dit... 32 fullgåtte uker i morgen på meg, så nedtellingen er virkelig i gang.

Du får ha en toppers uke!!

klem,

Skrevet

God morgen til deg Zoomer.

Så deilig at Isak sov lenge i dag da,, og gav dere en god morgen :0) Sånt er herlig.

Oj, 32 uker ja,, du er virkelig på nedtelling ja,, Fra uke 38 kan jo knøttet komme, selv om hun sikkert venter til termin.. Så dette kommer til å gå fort.. Det er jo bare 6 uker til uke38 for deg....

Jeg var litt rask i dag morges,, mente at jeg begynner på uke 26, ikke at jeg er fullgått,, Jeg er 24+6 i dag og 25+0 i morgen, Og da begynner uke 26.. Det gikk litt fort i svingene..

Uansett er jeg kommet langt syns jeg. Og det liker jeg. Så nå har jeg 12 uker igjen på jobben og 16 uker igjen til termin...

Ha en fin mandag!!!!

Skrevet

Haha 6 uker til uke 38, det virker plutselig veldig nærme. Bra barnevognen er kjøpt inn i hvert fall, for det er nok det tyngste vi trenger i denne omgang. Jeg lurte litt på om du mente fullgått uke 25 eller 26, men tenkte det kanskje var 25 siden du har 24 uker i nicket ditt nå.

Ble plutselig veldig trøtt igjen i 9-tiden i dag, så la meg litt nedpå for å se om jeg klarte å sove litt... og sov helt til nå!! Tydelig at kroppen min trengte litt mer søvn, og deilig at jeg har muligheten til å legge meg ned siden jeg er sykemeldt. Vi begynte å se nærmere på permisjonspapirer osv i går kveld, men jeg trenger en avklaring på hvor mye ferie jeg får til neste år før jeg kan søke ordentlig. Har nemlig ferie til gode i år, som jeg gjerne vil få overført til neste år. I tillegg har jeg jo egentlig vært sykemeldt/i permisjon stort sett hele dette arbeidsåret, så jeg vet ikke om jeg har fått tjent opp noen ferie eller ikke... Permisjonen min begynner i hvert fall den 28. desember hehe :o)

klem,

Skrevet

Å så deilig det hørtes ut å bare kunne legge seg litt igjen på formiddagen.. Misunnelig.. hehe

28 des.. det er ikke lenge til gitt.. Tiden flyr, jeg blir rent skremt her,, ler

Vi er på biljakt for tiden.. Bilen vår gikk i stykker i sommer, og vi har ikke stresset med å skaffe ny. Har klart oss uten. Men nå som vi venter et barn til må vi nesten ha bil. Jeg vil helst kjøre til føden i egen bil, ikke måtte stresse med drosje eller låne bil av noen.. Og så er det greit å ha bil etterhvert nå,, få besøkt folk på litt enklere vis, få kommet seg hjem fra aftenvakter litt tidligere enn med buss, få handlet litt større i helgene (matvarer). Misliker den småhandlingene som vi må gjøre nå.. Litt hver dag nesten.. Osv.. Så bil før februar er et KRAV hos meg...

Nå er det sengen her,, tidlig opp i morgen, jeg lærer aldri, pc er altfor moro *flau*

klem

Skrevet

Ja, det er deilig å kunne sove ut på formiddagene hehe, men sovn nok litt for lenge i går, for slet med å sovne i går kveld. Endte med at jeg sto opp igjen og leste en bok frem til kl 01.30...

Biljakt/bilshopping skulle jeg gjerne vært på også, men mistenker at vi kommer til å kjøre vår Toyota Corolla stasjonsvogn 98-modell til den detter fra hverandre... Vi kunne nok trengt en litt større stasjonsvong, der mannen min kunne sittet litt mer behagelig, selv når vi har barneseter i baksete, men foreløpig tilsier ikke økonomien at vi kjøper ny bil. Skjønner godt at det er et krav for deg med bil før februar, for selv om vi ikke bor langt fra sentrum (Oslo) blir bilen brukt nesten hver dag - dvs hver dag når jeg er tilbake på jobb. Mannen min tar t-banen til jobb, for han jobber midt i sentrum, og der er det håpløst å finne parkering.

I dag burde jeg vel fortsette på sokkene jeg skal strikke i julegave, men jeg føler meg veldig lite inspirert til å strikke om dagen... Døgnrytmen min er blitt snudd litt på hodet, så jeg føler meg litt sløv stort sett hele dagen. I kveld skal jeg ha Isak alene etter barnehagen, for mannen min skal på Iron Maiden konsert. Siden han jobber i bransjen skal han treffe bandet før de spiller, og så overvære selve konserten. Han gleder seg som en liten unge, selv om han har truffet bandet kort en gang før også...

Nå skal jeg få meg litt å spise... Du får kose deg med "ny uke" som begynner i dag :o)

Skrevet

Ja, det er akkurat det vi har gjort - kjørt bilen vår til den datt sammen. Vi kjøpte vår Citroen brukt i år 2000, så vi visste at den hadde begrenset levetid. Og da det ble lekkasjer av olje og hydrolikkolje og sånt i den i sommer hadde vi den på vurdering på verksted og de sa at det kom til å koste 36 000 kr å reparere den... Da var det takk og farvel til den bilen..

Men nå har vi kjøpt ny!!!!!!!!!!!! (Bruktbil det også) Mannen fikk godkjent bud på en Mitsubischi Space wagon i dag!!! Det er en 7 seter, og når de 2 bakerste ekstra setene er lagt ned er det nok god plass til en tvillingvogn.. Skulle jeg tro.. Det såg sånn ut på bilder i alle fall. Jeg har ikke vært med å sett bilen selv.. Gleder meg til å få den i garasjen!!

Håper det gikk greit å ha Isak alene mens mannen var på Iron Maiden konsert.

Nå er jeg glad for at det er torsdag, bare en tidligvakt igjen så er det helg.. Dessverre for meg skal mannen jobbe i helgen. Så jeg skal ha Carina alene fra morgen til kveld både lørdag og søndag. Mannen kommer ikke hjem fra vakt før klokken halv åtte på kveldene, og da er det jo sågodt som leggetid for tulla... Jaja,, sånn er det no bare. Vi trenger pengene, så jeg kan ikke be han la være å jobbe heller..

Det går nok bra. Tenker jeg kommer til å emigrere til foreldrene mine eller noe sånt. For litt støtte.. ;)

Var forresten til jordmor i dag. Alt var fint, både BT og urinprøven. Og SF mål ligger fremdeles over gjennomsnittet, men innenfor det grønne normal området! Sånn har den vært hele tiden...

Ha en fin dag,, klem

25+2

Skrevet

Åh... Space Wagon skal være en fin og stoor bil, etter hva jeg vet. Det er vel egentlig drømmen vår også - en 7 seter, men det blir nok noen år til...

Ja, det gikk helt greit å ha Isak alene når mannen min var på Iron Maiden - han var sååå snill og protesterte overhode ikke da jeg la han.

I dag var jeg på Barnas Hus, for de har fine tilbud der nå. Kjøpte inn et nytt lammeskinn til Isak (så kan babyen arve det gamle, for det er litt mindre) og ett til niesen min også. I tillegg kjøpte jeg en BabyBjørn Active bæresele, for hadde en eldre modell med Isak og bar meg nesten i hjel med den. Isak hadde KISS-syndrom og ville bæres, bæres, bæres, så da ble den mye brukt, men jeg fikk kjempevondt i ryggen etterpå. Nå har jeg i hvert fall en BabyBjørn med ordentlig støtte i ryggen, så det blir nok "lettere" denne gangen. Moren min var med på shoppingturen og hun kjøpte en Tripp-trapp stol til niesen min i julegave - vi fikk jo penger til tvillingvogn av henne :o)

Vi har faktisk ingen planer denne helgen, men de neste to helgene etter denne skal Isak være borte én natt hver helg. Tenker det blir en rolig helg for oss - vi får utnytte at vi bare er tre litt til, før jenta kommer i januar :o)

Husker ikke om jeg nevnte det, men jeg var hos jordmor forrige torsdag. Hadde da proteiner i urinen og høyt blodtrykk, så har fått streng beskjed om å ta kontakt dersom jeg føler meg dårligere. Har kun bittelitt ødemer foreløpig, så er ikke alt for urolig... Skal til legen igjen den 29. november, så det er jo ikke lenge til.

Ha en fin dag - og en fin helg, som jeg håper ikke blir alt for slitsom for deg :o) Deilig å ha foreldre man kan støtte seg på i slike stunder...

Klem,

Skrevet

Håper bilen blir en realitet. Hvis den er rusten under kjøper vi den ikke..

Gratulerer med alt du har fått i hus. Godt å få shoppet litt, du har jo igrunnen ikke så super lenge igjen .....

Jeg skal i bursdagsbesøk med Carina i dag, fetteren fyller 2år. Og i morgen får vi dra og besøke noen.. Orker ikke være alene en hel dag..

Ojda,, har du proteiner i urin, høyt BT og ødemer allerede nå? Ja, da må du ta det rolig.. Men det kan jo holde seg sånn en stund,, Kjenner til noen som har hatt det noen uker før de enten fødte selv eller ble satt i gang..

Blir kort hilsen denne gangen..Vi snakkes.. Klem, 25+4

Skrevet

Ja, jeg tar det med ro... Kan jo være at BT og slikt retter seg opp etterhvert også (krysser fingrene for det). Vi får se på kontrollen på onsdag.

I dag har Isak fått prøve seg (og desverre smake på) både fargestifter og fingermaling her hjemme - skikkelig grisete, men han syntes det var veldig morsomt og ble kjempesinna da vi ryddet det vekk. Vi vurderer å ramme ett par av dem inn og gi bort til besteforeldre i julegave :o) Nå er Isak i badekaret, for det trengtes virkelig etter den male-runden hehe... Han har visst malt litt fingermaling i barnehagen også, men da stappet de smokken i munnen hans mens han malte - her spyttet han den bare ut og stappet inn de ekle fingerne i stedet... Måtte jo ta bilde av han med blå og rødmaling i ansiktet.

Vi var også på en ørliten shoppingtur i dag, for vi trenger flere strømpebukser til Isak. På Lindex fant vi ingenting i hans størrelse, og i dette førjulsrushet orket vi ikke spørre betjeningen om hjelp. På Cubus fant vi flere, så nå har vi det også.

Mannen min har vært kjempeflink i dag - både støvsugd og gjort rent leiligheten + fått lagt inn alle klærne vi låner/arver etter niesen min inn i skapet. Nå mangler det bare at jeg begynner å se igjennom alle klærne vi har etter Isak på loftet...

Nei, nå får jeg hjelpe til ute på badet hehe... Hører det er mye bråk og leven der ute :o)

Ha en flott helg! Klem,

Skrevet

Håper det retter seg av seg selv ja,, hadde vært kjekt om du slapp å bli satt i gang og slapp tull denne gangen!!

Så artig med fingermaling da!! Carina har fått prøve vannbasert maling.. Det ble mye klatting,, penselen gikk like mye i munnen som på papiret.. hehe Men det er jo moro med nye ting.

I dag ble det veldig så stille på badet, jeg visste at Carina var der ute alene.. Så jeg gikk etter 1 minutt for å se etter hva som foregikk,, Joda, da stod hun på toalettet ved siden av vasken og hadde fått tak i den store tuben med fetkrem (sånn go tykk fuktighetskrem) Og holdt på å smøre i tykke lag i ansiktet.. Må jo dolle seg sånn som hun har sett mamma gjøre *ler godt* Da jeg kom stod hun og trykket på tuben og så på tuppen,, "der kom den" sa hun da hun fikk ut noe... Hun er no søt og flink da,,, *heheh*

Nå skal mannen på julebord med klassen sin, det er ikke med følge i år, så jeg og Carina skal være hjemme..

Ha en fortsatt fin søndagskveld ..

klem 25+5

Skrevet

Vi har hatt en forholdsvis rolig søndag. Isak sov veldig kort på formiddagen, men tok det igjen med en times søvn i vognen på tur med mannen min i ettermiddag. Mannen min fikk så lyst til å gå tur, så Isak og han var ute i to timer i ettermiddag.

I kveld har jeg sortert gjennom nesten alt vi har av klær etter Isak, samt klærne vi skal låne etter niesen min... Mannen min lette igjennom loftet og påstod at han ikke fant flere klær der oppe, men jeg husker fortsatt klær jeg ikke så da jeg gikk igjennom alt i kveld.

Isak ville absolutt ikke sove i kveld, så tror han er mer eller mindre våken fortsatt.... Etter en lang gråte-periode, hvor vi prøvde å roe han ned flere ganger, endte vi opp med å pensle gommene hans med Dentinox og gi han en stikkpille/paracet. Han holder på å få flere tenner i overkjeven, så vi tror det er problemet. La han inne på sengen vår en stund sammen med meg, før jeg så fikk lagt han tilbake i sin egen seng i ni-tiden. Selv nå nettopp, da jeg var i stuen hørte jeg at han ikke sov enda, stakkars. Men... nå er han i hvert fall ikke ulykkelig og har ikke vondt lengre.

Har hatt mer eller mindre vondt i hodet de siste fem-seks dagene nå, så burde vel egentlig kontakte legen min, men føler det blir litt mas når jeg skal dit på onsdag. Synes det er så flaut å komme dit for en ekstra kontroll og så er alt ok...selv om jeg vet at det er bedre med en kontroll for mye enn en for lite...

Nå skal jeg inn og se "Gylne tider" sammen med mannen min...

Ha en flott uke!!

Klem,

Skrevet

Kjære Zoomer,, Ikke stuss med å gå til kontroll før onsdag hvis du har vondt i hodet.. For du har jo lovet å si ifra hvis det blir forverring av situasjonen, og det har det jo,, sånn sett.. Så selv om det kanskje ikke er så "alvorlig", så er det bedre å sjekke opp i det tidlig, enn å skape seg et problem.. Jeg ville gått til legen.. ;0)

Det er kjedelig med sånn vokse-ut-tenner-tid.. jeg tror Carina er mer eller mindre kommet over det nå. Hun har i alle fall en pause, og munnen er full av tenner, men hun har sikkert ikke fått alle jeklser enda..

Hun er litt småsyk i dag, lett varm og kraftig forkjølet men dagen har gått tålelig greit likevel!

Ha en fin uke!!!

Skrevet

Ja, jeg vet at jeg burde gå til legen, men nå er det så kort tid til jeg skal dit alikevel, så jeg tror jeg venter til onsdag.

Har hatt en forferdelig natt, for mannen min har en eller annen hudsykdom, som de aldri finner ut av hva er - og det fører til at han klør veldig mye, også i søvne. I natt tok han helt av, så i kombinasjon med bekkenløsningen min ble det veldig lite søvn på meg... Stakkars, han har prøvd alle mulige medisiner og kremer, homeøpat, akupunktur, ulike dietter, allergitesting og kosttilskudd, men ingenting virker... Selvsagt blir det verre i stress-perioder, og da hjelper det ikke å jobbe på Platekompaniet før jul :o(

Nå har jeg fått gått igjennom siste rest av klær etter Isak, sortert alt etter størrelse og lagt inn i skapet - klart til babyen kommer. Har t.o.m. lagd merkelapper på hyllene, for ellers kommer mannen min til å legge klærne inn dit hulter til bulter. Deilig å være ferdig med det, for det var litt av en jobb... Alt i str 68 og oppover er lagt tilbake på loftet, for mer enn str. 50-62 hadde vi ikke plass til i skapet. Puh!!

Hadde egentlig planer om å strikke litt mer på sokkene jeg skal gi i julegave i dag, men har vondt i skulderen etter å ha ligget merkelig på den ene siden i natt, så det er nok best å la være. Vurdere å begynne å pakke inn julegaver til de som må sendes med posten, men nå trenger jeg en liten hvil...

Ny uke for oss begge i morgen :o)

Skrevet

Lykke til hos legen i morgen!

Jeg har sortert litt tøy jeg også. Og vi har like lite med plass vi,, så det meste ligger på vent.

Huffda,, det hørtes riktig ille ut, denne hudsykdommen din mann har.. Er det virkelig ingen som har funnet ut av det? Så trist,, Irriterendes å tenke på at det nok finnes en løsning, men ikke lett å finne ut av det hvis det er ukjent...

Jeg har fått kjøpt de siste av de julegavene som skal utenbys, så de farer av gårde innen helgen.. Godt å få det unna.. Da har jeg bare 8 pakker igjen..

I dag har jeg 100 dager igjen til termin,, Tiden går fort gitt...

Nå er det køyen for meg.. vi snakkes igjen..

Klem 26+0

Skrevet

Da har jeg vært hos legen... BT var fortsatt litt høyt, men jeg hadde ikke proteiner i urinen, så det var bra. Legen sa nesten med én gang "ja, jeg ser du har fått mer vann i kroppen"... Har lagt på meg over to kg på 13 dager, så det kom ikke som noen overraskelse på meg :o) Nevnte at jeg har hatt hodepine mer eller mindre i én uke nå, så jeg måtte passe på å ta kontakt hvis jeg følte meg verre.

Dro opp til jobben etter legetimen og fikk endelig fyllt ut alle permisjonspapirer... dvs koordinert med jobben om hva som skal stå på søknadene. Begynner permisjonen den 28. desember og siden jeg skal ta ut seks ukers ferie midt i permisjonen ender vi opp på at permisjonen er over 21.februar 2008 (!). Ikke ille, men mannen min skal ha minst 8 uker på slutten av permisjonen - kanskje mer dersom jeg får ny jobb på høsten.

Ja, den hudsykdommen er irriterende både for mannen min og meg... Føler vi har prøvd ALT!! Han har t.o.m. to arr på armen fra der de har tatt to hudprøver og sendt til spesialister for undersøkelse. Mannen min sier at det kjennes ut som om det klør inni selve beina, så når han klør, klør han så hard at han blør, stakkars. Håper vi finner frem til en løsning på det, men kan vel ikke si jeg er så alt for optimistisk, siden han har hatt det slik siden han fikk kyssesyken da han var ca 20 år gammel.

Nå skal jeg bort i barnehagen til Isak, for der er det adventskafé i dag :o)

klem,

Skrevet

Godt å høre at det ikke var proteiner i urinen.. Da kan du nok gå som dette en stund uten at det utvikler seg til noe,, Men ta no for all del kontakt med legen din raskt om du skulle føle deg verre på noen måte etterhvert.... *omsorgsklem*

Nå skal jeg gå og legge meg.. Jeg har vært på senvakt på jobben og trenger søvn til tidligvakt i morgen kjenner jeg..

Jeg fikk forresten kjøpt en julekjole i dag,, på H&M... Det var jeg ganske så fornøyd med.. Det er en helt enkel kjole, litt tettsittende og svart.. Veldig utringet, så jeg må finne en enkel topp å ha under og så en søt og pen "jakke" eller noe så jeg ikke blir kald på skuldrene. Det er bare enkle stropper på kjolen. Sånn som på singleter... Men kjolen kostet bare 99kr... Så da tok jeg den glatt,, Jeg gidd ikke bruke masse penger på en gravidkjole.. Så når jeg har fått kjøpt litt tilbehør så kommer jeg til å bli så fin atte!! Gleder meg til å gå med kjole, for det har jeg ikke gjort som gravid enda.. Forrige graviditet var magen så lav at det bare så teit ut med kjole.. Men denne gangen er magen høyere, og jeg ser litt sexy ut i kjole syns jeg,, så dette må benyttes.... *knis*

Klem, 26+1

Skrevet

Jeg skal ta vare på meg selv... :o) Synes det er det eneste folk sier til meg om dagen, men vet jo det er godt ment hehe...

Så flott at du fant en kjole du liker, for det er alltid deilig å pynte seg litt, selv om man er stor og gravid. Jeg har en tunika fra forrige svangerskap, som jeg skal bruke på julebord på lørdag. Den er også ganske utringet, så jeg må nok ha en singlet under jeg også... Egentlig er det vel en kortkort kjole, men jeg foretrekker å ha på meg en sort penbukse (arvet en fin gravid-bukse av søsteren min) under, spesielt nå på vinteren. Prøvde på flere av kjolene mine i skapet for en drøy uke siden og fant ut at en av de vanlige penkjolene mine er lagd i et stoff som har såpass stretch at jeg fortsatt får den på meg - ble kjempesexy i følge min mann hehe.

I dag har jeg vært hos frisøren og det var kjempedeilig!!! Måtte utsette det til i dag, for i dag er det lønningsdag og halv skatt... jippi!! Var ute og shoppet litt etter frisørtimen, og kjøpte en liten dress til Isak på H&M. Synes egentlig den var alt for dyr, men klarte ikke dy meg alikevel. Rakk å vise den til mannen min i hans lunsjpause, og han synes det var verdt pengene - så da måtte jeg kjøpe den :o) Fikk også kjøpt et bittelite håndkle på Kid til mannen min fra Isak (og babyen i magen) der det står "Verdens beste pappa".

Etter handleturen i dag er jeg nå helt utslitt, så resten av dagen skal nok gå ganske rolig for seg... Mannen min kommer hjem om en times tid, så jeg får pakke inn gaven til han før han kommer hjem...

klem,

Skrevet

hehehe, ja man blir litt lei når alle sier det samme,, "ta vare på deg selv",, "ta det med ro" "å så stor du er blitt" eller "du er da ikke så stor" "har du lenge igjen" osv,,

I dag er det første søndag i advent. Vi har hverken kalender eller 4 stearinlys på bordet.. Men det gjør ikke noe.. Carina er jo enda for liten til å skjønne noe av det, så jeg tenker vi heller starter med kalender neste år..

I dag har vi ingen planer.. Mannens familie som har vært i Bergen på besøk en liten uke har dratt hjem igjen til Skien nå.. Så vi driver og summer oss litt etter besøket.. Kjekt å ha en dag for oss selv etter så masse familie-tid..

Ha en fin søndag

Klem. 26+5

Skrevet

Da var nok en helg over, og vi begynner på ny uke i morgen (tirsdag). Synes det er rart å tenke på at de ikke kommer til å prøve å stoppe fødselen hvis kroppen min setter igang etter i morgen (da er jeg fullgåtte 34 uker).

Helgen har vært ganske så begivenhetsrik... Startet på en ikke så fin måte natt til lørdag. Isak kastet opp i hele sengen sin natt til lørdag, så vi måtte opp og bytte på både han og sengen. Madrassen hans hadde fått såpass stor medfart at vi bestemte oss for å kjøre på IKEA tidlig lørdag morgen for å kjøpe ny. På IKEA kjøpte vi da madrass, overmadrass (så det er lettere å vaske en annen gang), nytt sengetøy (vi fant ut at vi kun hadde to sett til dynen til Isak), og flere lakener. Var veldig bra jeg hadde fått lønning med halv skatt rett før helgen :o) Isak viste veldig lite sykdomstegn resten av helgen, bortsett fra bittelitt dårlig matlyst halve lørdagen, så vi vet ikke helt hva det kom av...

Lørdag var både mannen min og jeg på hvert vårt julebord med jobben, og det var veldig hyggelig, selv om jeg ble sliten fort og var hjemme igjen rett før kl 23. Alle de andre skulle nemlig videre på diskotek, og det orket jeg rett og slett ikke... Isak sov over hos moren min for første gang, og han gråt seg selv i søvn, stakkars. Han ville rett og slett ikke sovne, så etter at moren min hadde plukket han opp og sittet ved siden av sengen hans leeenge sovnet han snufsende inn. Han har ikke sovet der før, så det var nok litt skummelt. Tidligere når moren min har vært barnevakt på kvelden har hun vært her hos oss, og da har jo Isak sovet i sin egen seng, så da har alt gått greit.

På søndag var visst alt glemt og Isak var i perlehumør hos mamma før vi hentet hentet han og dro rett opp til svigers på middag. Deilig å ha en helg der jeg ikke lager noen middager overhode..hehe. Fikk servert lammelår med alt mulig tilbehør hos svigers, så vi kjørte mette og fornøyde hjem til Isak sin leggetid.

I dag sitter jeg og leter frem adresser til venner og familie, slik at jeg kan få sendt avgårde julekortene... Greit å få nok en slik ting ut av veien :o)

I morgen skal Isak få vaksine, så jeg regner med at vi holder han hjemme fra barnehagen. Han skal ikke få vaksinen før i 10-tiden, som selvsagt er hans sove-tid... Har allerede alliert meg med moren min, så da får jeg nok litt hjelp utover dagen. Krysser fingrene for at han ikke blir dårlig...

klem,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...