Gå til innhold

Når kan man begynne med situps igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man begynne med det etter fødsel? Kan man gjøre det slik som før? Kan det skje noe galt? Har ikke turt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørt 6 uker, 3 mnd, når muklene møtes. Så har egentlig ikke peiling :-) Men begynte selv sån smått etter 6 uker!

Skrevet

Fysioterapauten på sykehuset sa at treningen av sit-ups kunne begynne så smått etter 6 uker, og hardere etter 8 uker.

Skrevet

Etter 6 uker fikk jeg beskjed om at det var greit å trene (også magemuskler), så da begynte jeg og det har gått helt fint! Du kan jo bare ta det litt rolig i begynnelsen!

Skrevet

etter 6 uker kan man ta skrå sit-ups - de rette burde man visst vente med til etter 11 uker (iflg fysioterapaut på ullevål) hadde noe med at rette sit-ups er skikkelig hardt for bekkenbunnen, og i tillegg så måtte magemusklene få trekke seg sammen først.

Skrevet

Oj..viss dette stemmer, så har jeg gjort heeelt feil.. Hmm.. har allerede begynt å ta sit-ups jeg... og lillegutt er ikke 5 uker ennå. Jeg tar åde skrå og rette.. Kan jeg "ødelegge" noe?? Hvorfor skal man ikke ta de tidligere??

Skrevet

Dersom man tar sit-ups for tidlig så kan du få en kul på magen, fordi magemusklene må få komme seg på plass igjen, så å trene mage for tidlig vil bare gjøre det hele værre. jeg har tatt KS, å må vente til etter 12uker med harde sit-ups.

går på babytrening på sats, å der er de veldig nøye med å informere om akkurat det. har pratet med en personlig trener der, fordi jeg ønsket å starte på skikkelig magetrening, men hun frarådet det på det sterkeste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...