Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillegutt er plutseleg blitt så plaga med sår stump. Det ser skikkeleg vondt ut. Nokon som har vidunderkur? Smørjer med sink og fuktighetskrem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mange forskjellige sårsalver man kan bruke;)

Ikke bruk fuktighetskrem..

Her har det gått på sinksalve og en salve jeg ikke husker navnet på.

Nå har jeg kjøpt baby sebamed spesialsalve, hun på apoteket anbefalte den.Så vi får se

Skrevet

Vi har brukt inityol. Funker kjempebra! Fås kjøpe på apotek.

Skrevet

Snuppa vår har noen ganger vært skikkelig sår, og liksom hatt litt væskende områder på stumpen. Da har vi smørt på et godt lag med Inotyl på kvelden og neste dag er det som regel fint og flott igjen.

Her i huset er det en vindunder salve! (Kjøpt på apoteket)

Skrevet

Silulen salve er bra.

Om stumpen er skikkelig sår, kan det lønne seg å bruke krystallfilett et par tre dager. Snuppa mi var skikkelig sår med røde blemmer etter kraftig diare, og verken sink, silulen eller inotyol hjalp. Krystallfioletten tok, og det fås kjøpt på apotek. Flere styrker på det så husk å si hva det skal brukes på. NB smør et tykt lag med sink utpå krystallfioletten for at den skal vare. Husk at den setter skikkelig farge på alt både klær, fliser mm

Skrevet

Aselli sårsalve fra apoteket. Vidundersalve :)

Skrevet

Jeg legger min lille prins på stellebordet og blåser lenge og forsiktig med hårføneren slik at stumpen får godt med luft. Han synes det er deilig med litt føning og ligger og koser seg med bok. Etter noen minutter med føning smører jeg med NAF barnesalve (fra apoteket) og da er han som regel fin igjen morningen etter.

Lykke til :)

Skrevet

Når han er bedre kan du bruke litt olje på stumpen, da slipper du å "gni" på huden når han har bæsjet. Da er det veldig enkelt å vaske bort "æsjen".

Skrevet

Hei,

Vi har brukt følgende tips (fra helsestasjonen):

Skift bleie med en gang etter at det er kommet avføring.

Skift også bleien ganske ofte ellers også i en periode - urin virker også irriterende.

Vask stumpen under dusjen/i vasken med lunkent vann og barneolje.

Klappetørk og la lufttørke.

Ha på Inotyol sinksalve i godt lag.

Dette hjalp veldig godt på vår jente. Vi vasker henne kun ved å holde henne over vasken og bruker bare olje. Hvis vi prøver med diverse våtservietter, så blir hun sår med en gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...