Gå til innhold

Erfaringer med fødsler som blir satt i gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med førstemann så ble fødsel satt i gang ved drypp. Det gikk bare to timer før barnet mitt ble født, men det var uhyre hektisk, ikke tid til å puste, ikke tid til lystgass, forferdelig vondt ( men det er vel ingen som har født uten smerter enda). Har denne fødselen litt i bakhodet nå når føde igjen; håper jeg får tid til å puste i mellom riene i det minste.

Noen erfaringer med å bli satt i gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme, håper noen vil svare!!!

Eneste jeg vet er at å bli satt i gang med nummer to skal ikke være like dramatisk som det kan være å bli satt i gang første gang. For da vet kroppen hva dette dreier seg om. Håper dette stemmer.

Skrevet

Kan ta utgangspunkt i meg selv da =)

Gikk 14dager over, og var ikke moden i det hele tatt...

1. De satte modningspiller i skjeden. 1 pille hver 4 time (i nesten 2 dager) Fikk maserier, men ikke noe mer enn det. Modnet seg litt

2. De tok vannet (skjedde ikke noe der heller)

3. Fikk riefremkallende drypp (da skjedde masse! En eksplosjon av rier! Noe jeg ikke unner min verste fiende engang)

Fra jeg fikk dryppet, tok det nesten 12 timer til gutten min var ute!

Om de vil sette drypp, anbefaler jeg at du spør om de kan sette epidural først! Angrer fælt på at ikke jeg gjorde det!

Fødte normalt nå sist! Men ALDRI mer igangsetting på meg nei!

Skrevet

Jeg håper så inderlig at jeg får oppleve at fødselen setter i gang naturlig denne gangen. Ikke fordi at det var grusomt, men fordi jeg vil vite om det virkelig er noe forskjell, og evt. på hvilken måte.

I og med at jeg ble satt i gang første gangen og ikke visste hva dette dreide seg om, så vet jo heller ikke om noe annet.

Jeg syns selv jeg hadde en drømmefødsel.

Jeg kom til overtidstime 14 dager etter UL-termin, kl.08.30

Fikk vaginal gel, og måtte ligge stille i 1 eller 2 timer (veldig kjedelig, men dog)

Jeg vet at jeg fikk drypp, og at de tok vannet mitt, men jeg kan ikke svare for når dette ble gjort. Hadde nemlig lystgass, og det er timer her jeg ikke kan huske. Jeg var i en "ut av deg sjæl opplevelse".

kl.16.00 startet min fødsel, men merkebare rier kom vel ikke før ca. kl.19.00. Hadde vel også en del tette rier, men lystgassen var god å ha.

Ville helst ligge, men ble oppfordret til å sitte litt, og det gjorde jo selvfølgelig underverker. Fikk også akupunktur, to nåler i ryggen, og det hjalp veldig.

Da tok det ikke lang tid før jenta mi ble født, kl. 02.00

Skrevet

dytter!!!

Noen flere med erfaringer med drypp?

Skrevet

Vannet gikk på meg - med ingen rier. Så etter 2 dager med små rier fikk jeg modningspille. Trengte bare en! For da satte riene i gang etter ca 2 timer. Helt greit egentlig. Pilla er ikke noe god da, men fødselen gikk helt normalt og tok så lang tid en fødsel skal ta:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...