Gå til innhold

Dere som ikke ammer: Hvorfor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for all støtte og alle svar!:) Det hjelper å se at jeg ikke er alene om dette problemet! Gutten min er veldig fornøyd om dagen og smiler som bare det. Det er herlig å se! Så dette er nok det beste for han, ja! Jeg skal prøve å tenke positivt og ikke henge meg så mye opp i at jeg ikke klarer å amme lenger. Både jeg og gutten min har det jo virkelig mye bedre nå!

Tusen takk alle sammen!!!!:)

HI

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk kreft for en måned siden og da måtte jeg slutte med en gang.

Hun ble fullammet til hun var 3 måneder.

Cellegift og amming går ikke sammen.

- Så det er mange grunner folk kan ha til at de ikke ammer.

Skrevet

Jeg ammet ikke pga at det rett og slett ikke var nok.

Til å begynne med fulgte jeg hs råd om å amme først og så fylle opp med mme. Det resulterte i 5mnd med lite nattesøvn, urolig og misfornøyd baby, og meg kjempesliten og på randen til nervesammenbrudd (for å sette det på spissen)

Men så foreslo hs til slutt at jeg skulle kutte ut ammingen da det var store sjanser for at jeg ikke hadde nok me og heller ssatse på mme.. Og det snudde ting til det bedre, vesla ble fornøyd og begynnte å legge på seg og ting ble til det bedre.

Klart jeg følte meg som ei dårlig mor fordi jeg ikke kunne amme, men til syvende og sist så er det bare å legge de følelsene til side og si til seg selv at en gjør det som er det beste for babyen, og i mitt tilfelle var å gi mme i stedet for mm.

Men brukte en tid puppen til trøst/liten slurk-kos :)

Men nå så er ikke pupp interessant hos vesla..

Skrevet

Jeg kjører både pupp og flaske og det funker fremdeles etter fem måneder.

Jeg slet med ammingen helt fra starten, og allerede etter to dager på barsel hadde jeg en rasende liten mager jente som ikke hadde fått nok mat da hun lå i magen, og som var helt uening i helsesøstrenes mantra om at "nyfødte har med matpakke". Slet skikkelig de første 6 ukene, men så fikk jeg kjempegod veiledning fra helsestasjonen, og vi klipte tungebåndet. Etter at jeg aksepterte at jeg ikke kom til å få nok melk, så gikk det mye bedre. Prinsippet er pupp først, og så flaske. Når vi er ute, så har det ikke alltid vært lett å amme, og da har jeg gitt flaske. Passer imidlertid på at vi får oss en lang ammestund når vi kommer hjem.

Stikk i strid med alle spådommer, så ammer jeg fremdeles, og har tenkt å fortsette med det selv om vi supplerer med mme, og har tenkt å begynne med grøt ganske snart.

Jeg er temmelig lei av dette ..enten eller... snakket. Det går an å gjøre begge deler.

Skrevet

Ammer ikke lengre fordi jeg er en av de som produserer lite melk:( Ja, prøvd alt, men puppene mine vil ikke.. Fikk fullammet i nesten 2 mnd, så mindre og mindre, etter tre mnd var det ingenting igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...