Gå til innhold

Hihi - nå er jeg ferdig med masteren:))

Anbefalte innlegg

Eksamen i dag gikk strålende. Oppgaven var en god C, jeg hadde visst hatt mulighet til å snakke meg opp, men var ikke godt nok forberedt til muntlig. Dermed står jeg med en C som jeg er jublende fornøyd med.

Har tross alt tatt innspurten som høygravid i fulle studier i tillegg:)

Fortsetter under...

Annonse

Gratulerer, heldiggrisen!! : )

Mine medstudenter har levert i dag og skal ha muntlig før jul, mens jeg har valgt å vente til våren, av forskjellige grunner.

Godt du er fornøyd med det du har prestert nå, og så kan du bare tenke baby, baby, baby fremover! : )

En C på master (på universitetet i Oslo, SV-fakultetet) tilsvarer gammeldags laud, eller 2,5 til 2,3(?) i det gamle tallsystemet. Dvs en høyst godkjent karakter! : )

Gratulerer så MASSE!!!

Gleder meg til det blir min tur å levere masteren!

Jeg skal levere den forberedende kildeoppgaven på mandag og jobber med den omtrent døgnet rundt....

Du skal være fornøyd med en C, Hanne!! Gratulerer!!! Well done!

Hermelina: på UiB er ikke C laud... C regnes fra gamle 2.5-2.9.

Man må ha B for å "laude"...

Hvis det er så forskjell så er det jo rett og slett teit... Liker fremdeles ikke dette bokstavsystemet, jeg.. Jeg vil ha tallene tilbake!!!!

JEg vil også ha tilbake tallkarakterene - bokstavene suger rått:/ i følge min sensor og veileder er C laud, men de er nok ikke helt enige med hverandre rundt om i landet. De mente den var oppjustert til laud fordi forsningsrådet har sagt at C på master skal kvalifisere til videre forskning, man skal altså bli vurdert på PhD-nivå om man ønsker.

Men, jeg er altså fornøyd:)

Annonse

Har studert og jobbet ved UiB....en stund siden da så jeg har ikke fått bokstavkarakterer selv. Men da de ble innført vet jeg at C skal tilsvare laud....det var mye diskusjon rundt dette....for mange føles det nok som dette skal være B...men slik skal det ikke være.

Så gratulerer. Det er en strålende karakter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...