Gå til innhold

Hva hadde DU gjort om du ble gravid etter en grov voldtekt ?

SuperJessie <3

Anbefalte innlegg

Må si jeg hadde nok tatt abort, samme hvor religiøs jeg hadde vært. Barnet hadde ikke vært ønsket, og da hadde jeg i allefall ikke valgt å bære det frem. Synes det idioti å adoptere bort ungen fordi man "ikke vil ta abort".. Beklager, men det er mitt syn på det.. Andre ?

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt abort. Må jo være noe galt oppi hjernen på di som utfører grove voldtekter...og den genen ville jeg ikke ha videreført til ungen!! Uansett, så hadde hele svangerskapet blitt grusomt, og fødselen...nei, huff, får vondt bare av å tenke hvor ille dette må være for dem som faktisk går gjennom det. Jeg hadde absolutt tatt abort i et slikt tilfelle.

Er faktisk ganske enig med deg Jessie... Du får jo liksom ikke et godt forhold til barnet uansett, så hvorfor bære frem et uønsket barn, så det kan komme til deg igjen senere og spørre om du er mora hans/hennes... Nei. Er faktisk imot abort, men i et slikt tilfelle ville jeg gjort det!

Umulig å si hva jeg hadde gjort, for jeg klarer ikke i det hele tatt å sette meg selv inn i situasjonen. Nå tenker jeg jo at jeg ville beholt barnet og oppdratt det selv. Men det er lett for meg å si, for som sagt jeg klarer ikke i det hele tatt å sette meg inn i hvordan det ville vært. Så jeg kan ikke å svare på det.

Men jeg syns ikke det er galt i å bære fram et barn for så å adoptere det bort. Jeg tror ikke jeg hadde klart det selv, ettersom jeg nok hadde blitt veldig bundet til barnet etter et sv. Men om man klarer det syns jeg ikke det er galt å gjøre det. Hvorfor skulle det være galt??? Det er mange som ikke kan få barn og ønsker å adoptere. Og at det er synd i barnet?? Hvorfor er det det? Min bror er addoptert og det er ikke noe synd i han. Han har en mamma og pappa og en familie som elsker han. Det er dessuten få addopterte som ønsker å finne ut om sitt biologiske opphav, de har en familie de, og er fornøyd med den.

Jeg hadde nok tatt abort i det tilfellet. Men jeg respekterer de som velger å bære frem barnet og, for vi mennesker har så utrolig mange forskjellieg meninger og vi er så forskjellige så de som ønsker det må bare få gjøre det! Selv om det ikke hadde vært mitt valg.

Annonse

Men det er feil å beholde et barn som du i utgangspunktet ikke vil ha selv. En ting er hvis hun hadde funnet ut at hun hadde vært gravid i 5 mnd f.eks, da hadde jeg hatt full forståelse, men hun er jo ennå ikke over abortgrensa.. Og da må jeg si, at er du voksen nok til å beholde etter noe sånt, så er du også voksen nok til å ta ansvar. I hue mitt innebærer ikke dette adopsjon...

Jeg er veldig mot abort - men i et slikt tilfelle hadde jeg nok ikke orket å få barnet... Ikke å adoptere det bort heller. En voldtekt vil man vel helst glemme, og hvis man går rundt med et menneske inni seg i 9 mnd som minner om det, vil det være umulig å glemme. Derfor måtte jeg tatt abort.

tror jeg hadde tatt abort. synes det er vondt å tenke på at et uskyldig liv skal avbrytes, men i en sånn situasjon er nok det best for barnet selv. tenk om det en dag skulle komme ut at hun eller han var til som følge av en voldtekt. uff, synes det er så trist...

Så å si alle barn som er addoptert er jo uønsket av sine biologiske foreldre. Nå er det jo ikke sikkert flertallet av disse foreldrene har muligheten for å kunne ta abbort heller da. Men uansett hva den biologiske moren til min bror hadde muligheter for eller ikke, så var det nå det virkelig bra at min bror ble født. Det jeg prøver å få frem er at barnet vil ikke få noen varige problemer som følge av morens valg om addopsjon. Barnet kan få et akkuratt like fint liv som alle oss andre, ikke noe synd i han/henne. Er det noen som kan få varige psykiske problemer her så er det moren, som har måttet gå gjennom så mye vondt.

Jeg sier ikke her at jeg mener at addopsjon er den beste løsningen i dette tilfellet. For hva som er den beste løsningen vet jeg ikke hva jeg mener er. Men det jeg sier er at det er ikke et dumt valg (med kun tatt hensyn til barnets beste, ikke nødvendigvis morens) å bli addoptert bort.

nei jeg sier ikke at barnet får et dårlig liv om det blir adoptert bort.. faktisk får det det nok mye bedre enn mange andre, fordi det er så høyt ønsket, elsket og velkomment, men allikevel så er det sneversynt å sette et barn til verden som du ikke kan ta ansvar for..

Annonse

Jessie~jente 02.02

Jeg vil bare si en ting til deg... Jeg syntes du bør respektere andres valg. Jeg har lest mye her inne, men jeg svar ikke så mye! Men du virker så utrolig agresiv og på alle de innleggene der Anonyme har "slengt" dritt til unge og gravid der er du med en gang og bjeffer tilbake...

Men jeg vil no kalle at det du gjør nå er å slenge dritt til en person som har tatt et valg, kanskje alt hun trenger er støtte...

Måtte bare få det ut, kan tenke meg det er litt trist for hun som faktisk står ovenfor det valget og lese innleggene dine...

..det lukter besserwisser her ?.. ;) hvorvidt du gidder å finne deg i at folk sier du blir en dårlig mor fordi du er ung driter jeg i, men det gidder ikke jeg. og det er absolutt ikke bare jeg som har det med å si no tilbake når folk kommer med ting som f.eks "abort hadde vært bedre for mange av dere" etc. og der er du, passiv i bakgrunn og bare ser på.. jaja, folk er forskjellige og godt er det!

men å sette et liv til verden av voldtekt.. en ting er hvis hun hadde villet ta vare på denne ungen, elske den og gi den et godt liv (for det hadde vært beundringsverdig, og jeg vet tildels hva hun gjennomgår)- men det vil hun ikke.. og da tror jeg personlig at abort er et bedre alternativ.

Er enig med besserwisseren (stine) her, jeg

Nå hadde jeg egentlig ikke noe lyst til å svare på den tråden her, rett og slett fordi sjansene da er større for at jenta som tydeligvis hadde tatt dette valget ville fått lese det du har skrevet. Det er jo ingen tvil om hva som har inspirert frem hovedinnlegget ditt, og hvem du sikter til. Utrolig umodent av deg å være så opptatt av å få ut meningene dine at du tramper så grovt over noen som allerede har gått dem midt imot. Les hva du faktisk har skrevet da!

Det står umenneskelig respekt av noen som vil velge å være så uselvisk at de bærer frem et uskyldig barn på tross av at det aldri var hverken planlagt eller ønsket. Å gi det en sjanse til å leve når det tross alt er blitt til. Jenta fortjener din respekt, fremfor å få slengt i trynet at det hun gjør er "ren idioti". Selvsagt har du rett til å ha din mening om det, og selvsagt skal den respekteres- men det er en forskjell mellom det å ha egne meninger, og det å rakke ned på andre.

Du føler deg tråkket på når eldre kvinner kommer inn hit og spytter sine "velbegrunnede" meninger ned på deg. Kan du da ikke tenke deg hvordan det vil føles for henne å lese innleggene dine? Spesielt med tanke på at hun er ett konkret tilfelle, og ikke har en hel gjeng rundt seg i samme situasjon?

valgte hun ikke å beholde barnet fordi hun var i mot abort? synes ikke det er beundringsverdig i det hele tatt, for hun har selv sagt at det ligger religiøse grunner bak avgjørelsen. ikke bare er dette jævlig mot barnet men det må også være en ren pine for moren å bære frem et barn som ikke er ønsket. ingen barn fortjener å komme til verden på den måten. en ting er når vi snakker om disse barna som bli adoptert fordi mødrene rett og slett ikke har sjans til å ta vare på dem, men en annen ting er når du har et valg, spesielt etter en voldtekt! det har hun. er det forresten foreldrene eller jenta selv som har tatt denne avgjørelsen?

Hun skriver at hun er glad for å ha fått deres støtte i valget, så hun har nok valgt selv. http://www.barnimagen.com/forum/thread/7076167. Hun synes det er trist at hun ikke er jomfru før ekteskapet, siden hun er religiøs- det må hun vel få lov til uten å sees ned på. At hun er mot abort nevner hun som et personlig standpunkt, ikke nødvendigvis av religiøse årsaker. Det er jo tydelig at det ville vært et alternativ, var det ikke for at HUN er imot det.

Men om det så var på religiøst grunnlag? So? Er vi virkelig så umodne at vi ikke kan respektere troende? Og ærlig talt, men barnet er vel bedre tjent med å leve et trygt og godt liv hos en adoptivfamilie- enn å ikke få sjansen til å leve overhodet. De fleste adoptivbarn er ikke engang interessert i å jage etter biologisk opphav når de er gamle nok til det, så det traumet du forestiller deg om å bli satt til verden "på den måten"- i den grad at det er bedre å være ufødt- har du dårlig grunnlag for å garantere.

Jeg er temmelig sikker på at jeg ville tatt abort dersom jeg ble gravid etter voldtekt, men det valget ville jeg tatt av ren og skjær egoisme. Tenk om jeg hadde hatt styrken til å bære frem et barn og gi det til noen som sårt ønsker seg det! Spesielt når det er så lett å få forståelse og støtte for en abort i en slik situasjon. Jeg står ved mitt; religiøs eller ei, jenta fortjener respekt.

Igjen, til jessie: var en stund siden jeg hadde lest tråden hennes når jeg skrev det første innlegget her, når jeg nå har lest hva du skrev til henne der må jeg jo innrømme at denne tråden bare er desserten i forhold. Kan ikke skjønne at du blir fornærmet av noen, så spisse albuer som du har.

jaja, hvis man er imot abort, å er jo man imot abort. Jeg er ikke imot abort, men regner med at mange av de som er det, er det fordi de mener at fosteret lider et vanvittig traume. Vel, hvis så er, så lider fostret et vanvittig traume uansett om det ble til under voldtekt, ekte kjærlighet, 12-åringers første sexopplevelse eller et one night stand!

og for å si det som det er, så tror ikke jeg på denne voldtektshistorien i det hele tatt. For meg virker det som det er bare en som ønsker oppmersomhet...

Syntes det er rart at dere alle kan sitte her å uttale dere om hva dere ville gjort..

Jeg tror ingen av oss vil kunne si eller vite hva vi ville gjort hvis vi va i situasjonen..

Før jeg ble gravid sa jeg at abort aldri ville være et alternativ for meg, men da jeg ble gravid tenkte jeg på det..

Man kan ikke forutse sin egen reaksjon i slike ekstreme situasjoner.. for slike situasjoner er umenneskelige..

Syntes det står respekt av å i det hele tatt orke å tenke gjennom et slikt valg, og hvertfall skrive om det her.

Jeg har hvertfall ingen aning om hva jeg ville gjort om det hadde vært meg.

Ja, la oss alle bli gravide for å så bare sende dem fra oss.. Tenk om barnet skulle finne ut at det er et resultat av voldtekt.. Barnet får det nok godt i et foster/adoptivhjem.. Utover det har jeg vel ikke skrevet at jeg er fornærmet, hva ?

Jeg er omtrent 100% sikker på at jeg hadde tatt abort.... Hadde ikke klart å gå 9 mnd med et barn i magen som var utfall etter en voldtekt!! Har selv blitt voldtatt da jeg var 16 år...på fest....og følelsen etterpå er j... nok som den er!!! Om det i tillegg skulle resultert i et barn i magen....nei nei nei...hadde aldri klart å fullføre det svangerskapet!!

hva hadde du sagt om du fikk vite at du var et resultat av en voldtekt og moren din sendte deg fra seg fordi hun ikke orket å se voldtektsmannen i sitt eget barn? fy faen så forferdet jeg hadde blitt! håper barnet får et fint liv hos en familie der hun eller han er ønsket, men for moren og barnets skyld håper jeg han eller hun aldri får vite grunnen til adopsjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...