Gå til innhold

BIL???? med tre barn....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi er i samme situasjon som dere. Hadde en ny Renult Laguna som vi var strålende fornøyd med, men det ble trangt og knotete med 3 barneseter. Nå har vi tatt konsekvensen av dette og kjøpt en Caravelle =0) Nei, den er ikke så veldig sexy - men veldig god plass til unger, barneseter, tvillingvogn, pulker og annen bagasje når vi skal på hytta eller i hverdagslivet forøvrig. En 2004 moddell får du for ca 300.

lykke til med unger og bil =0)

heihei..det kommer en splitter ny nissan på nyåret...den finnes i varebil,men dette blir personbil..ganske stor..7 seter og masse bagarseplass..sikkert en rar bil,men er masse fine ekstra utstyr ol..den koster rundt 400 000,- jeg syns det er en veldig grei pris..men har heller lysr på den vi har=( vi har en nissan x-trail.. stooor og fin plass..hvis vi ikke hadde blitt 6 i familien..hadde denne fungrert bra for en 5 famile..vi har åsså stor hund..(300-400 000,- koster den)

Vi er i akkurat samme situasjon. Har ei på to og venter tvillinger. Samboeren min snakker også om Caravelle, men jeg må si at jeg er ikke helt gira på den. Men det finnes ikke så mye på markedet så det spørs da... Tenker også på en Renault Espace (eller noe sånt...) Den er visst nokså rommelig, også Chrysler Voyager. Lykke til på leitinga og i svangerskapet:)

Annonse

Vi er i nesten samme situasjon, dvs har en datter på 8 som sitter på pute og venter tvillinger. Her i gården er det jeg som må finne bil, så begynner å få litt peiling. Ikke mange biler som er brede nok for tre barnester. De to det står mellom for vår del er Peugeot 307 SW og Toyota Corolla Verso. Jeg har prøvekjørt begge og stablet inn alle seter og vog, og det går fint i begge disse. Nå trenger kanskje du to vogner, men jeg har prøvd med TFK Twinner Twist vognen bare.. den blir jo forholdsvis "liten", og baggene får også god plass. Disse to bilene var ganske like i baksetet (det er jo bredden som er det avgjørende), men bagasjeplassen var noe større i Peugeot'en. Også er jo prisene ganske greie.. ligger på mellom 180.000-250.000 for 2003-2004 modell. Peugeoten kan du få under 180.000 også!

Lykke til! :-)

ta en titt på peugeot 406. den har et bagasje rom som er helt fantastisk. har selv to og venter nr 3 + en stor hund. vi drar til 55 mil på farie to ganger i året og har klart oss bra. hadde før en mizubitzi? L 300 som er en stor kombi bil med 4 hjulstrekk. var stor overgang å få bare st vogn men den er mer en stor nok. har takboks når vi har med ski eller julegaver på ferie.

Phu for noen uker siden måtte jeg krype til korset - det ble Caravelle... Her blir det tidvis 4 barn + hund + vogn - jeg hadde ikke noe valg.

Så vi måtte selge Land Roveren. Den var sånn nesten veteran, den gamle gode safaribilen....Zebrastripet var den òg - gjorde liksom noe med humøret hver dag.... Uff får nesten tårer i øynene jeg nå.... snufs....

Men - Caravellen er bra den - 3 seter foran og 3 bak + STORT lasterom bak - det spørs vel mer hvilket liv du fører, - vil nå jeg si da.

Hadde nok ikke kjøpt Caravelle om jeg enda hadde bodd i byen - vanskelig med parkeringsplass etc.

Hei,

Vi venter nr 3 og nr 4, og var lenge i tenkeboksen når det gjaldt bil.

Hadde ca samme budsjett som du nevner.

Vi så på mange forskjellige typer, spesielt en del 7-setere, fordi vi ønsket å ha en personbil. Men for vår del ble bagasjeplassen i samtlige 7-setere altfor liten!

Men en familie på 6 stk + vogn og bagasje ble det valgt praktisk foran skjønnhet.

Vi endte opp med en Toyota Hiace, og har ikke angret et sekund! Kjøpte en 2003-modell med 4WD og 6 seter. Bagasjeplassen er himmelsk, og kjørekomforten er upåklagelig.

Vi betalte 259 000 + omregistrering, og er veldig fornøyd!

Vi har en Audi a4 st.vogn og der har vi plass til 3 barneseter og vognen baki, men ikke så mye plass til overs. Måtte ha leiebil i 14 dager og da fikk jeg en opel vectra st.vogn. Den var utrolig stor plass i med 3 barneseter og vognen var det ennå masse plass igjen. Og den var kjempe god å kjøre. Vet ikke hva den koster...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...