Gå til innhold

prematur fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere som har født prematurt, hvordan ble neste fødsel? fødte dere til termin eller ble det en ny premtur fødsel?

Har født prematurt i uke 24 så er jo litt redd dette skal skje igjen, noen som vet om det er veldig vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førstemann ble født for 3 år siden grunnet morkakeløsning i uke 24,0.Vi fikk lillebroren hans nå i juli til termin:-Han var perfekte 3600gr og helt velskapt og frisk.Fikk ekstra oppfølgning,men hele svangerskapet denne gang var helt normalt og fint.

Lykke til!

Klem

Skrevet

hva slags oppfølging fikk du? ekstra ultralyd, blodprøver?

Skrevet

Noen fler som vil komme med sine erfaringer om det er vanlig med prematur fødsel når man har hatt det tidligere..Noen her som har hatt flere prematurfødseler?

Skrevet

Jeg selv har bare hatt en foreløpig, men da vi lå på sykehuset med jenta vår, som ble født i uke 27, møtte vi en mor som hadde tre barn, alle født for tidlig. dette var pga delt livmor (hjerteformet livmor?) alle tre barna ble født på forskjellige tider i svangerskapet, og sistemann kom i uke 32. Hun var klar over dette, fordi feilen lå klart fremme hos henne,. Er selv som deg, gruer meg litt til neste gang i frykt for å få nye 21/2mnd på sykehus!

Skrevet

Fødte du på SIA lykkeliten?Bare litt nysgjerring...

Skrevet

Jeg har født to premature barn i uke 27 og 30. Første gangen visste jeg ikke at noe var galt før jeg ble akutt syk med Hellp-syndrom. Jenta hadde vekst-reduksjon og veide 870 g.

Ved andre svangerskap fikk jeg nøye oppfølging ved poliklinikken og tok doppler i uke 24. Da så de at fosteret også var lite og blodgjennomstrømningen dårlig. Jeg måtte da ta Fragmin-sprøyter hver dag og gikk på ny doppler ca 1 dag i uken frem til fødsel. Dvs de to siste ukene var jeg 3 dg i uken på sykehuset for sparketest i tillegg til doppler. Selv om jeg var forberedt på prematur fødsel kom det som et sjokk fordi de bestemte seg for å ta han ut ganske plutselig på en ekstrasjekk jeg hadde om kvelden.

Gutten veide 1150 g.

Begge mine barn har det bra. Jenta er 8 år og gutten 6 mnd.

Lykke til!

Skrevet

Hos fastlegen var det vanlig,men på sykehuset fikk jeg ul hver gang+sjekk av livmorhalsen en gang imellom+at de sjekket urinprøven og tok bl.tr.

Skrevet

Jeg har hatt en prematur fødsel og en til termin. Men så startet ikke den prematurfødselen av seg selv til meg da, det ble tatt keisersnitt pga vekstavvik i uke 34, så litt annnerledes det. Fødte nr 2 til termin og han var nesten 4 kg. fikk god oppfølging med nr 2, ekstra ul og måling av blodgjennomstrømningen i navelstrengen. samtidig var jeg sykemeldt så og si hele svangerskapet. Ble med andre ord tatt godt vare på.

Skrevet

jeg har 2 for tidlig fødte barn ,, en gutt i uke 35 ,men han va så stor at han ikke ble beregnet som prematur , ,, så nr 2 ble født i uke 31+4 , 2400 og 46 cm så ganske stor han å ,, begge gangene morkakesvikt, den løsnet, så jeg er blitt forberedt av legene ved sykehuset at neste svangerskap vil mest sannsynlig ende med tidlig, så de fraråder meg i grunnen til å få flere , siden jeg begge gangene har fått et slags virus i kroppen som gjør at jeg bli kjempe dårlig osv ,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...