Gå til innhold

Hva er det med min lille Teodor da???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Teodor har i en ukes tid nå vært en het annerledes unge! Han gråter mye, sover urolig og sutrer i søvne, våkner og gråter, er skikkelig lei seg :(

Han virker overtrøtt når han skal sove, selv om han bare har vært våken i noen få timer. Før var han så enkel å legge, nå nekter han å ta smokken til og med.

Vi vet ikke hva godt vi kan gjøre for han, alt vi gjør blir galt :(

Han smiler i ett sekund for å så hylskrike i det neste :(

Hva kan dette være? Er det bare en fase? Tror ikke det er tenner, for der har det vært uendret status i 3 uker nå. Ikke er det magevondt heller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han?

Opplever det samme med vår gutt (4 måneder). skjønner ikke hva det kan være?

Skrevet

Teodor er 4,5 mnd... Helt fortvilet jeg.... Ikke har han feber ( hadde det en dag i forrige uke ) og ikke virker det som han har vondt noe sted... Han slutter bare å gråte hvis vi løfet han opp og bærer han, men hvis vi setter oss, så gråter han.... Er det bare en fase? Syns så synd på han.... Hva om han har vondt noe sted og vi ikke skjønner det?

Skrevet

Hei, vet ikke om jeg har svaret på det du opplever, men jeg har slitt med lingnende ting selv. På helsestasjonen sa de at ved 3-4 mnd alder kunne de ofte bli litt såre og annerledes fordi de fikk sterkere sanseinntrykk. Det skjer nok noe både med hørsel og syn og dette kan sikkert være vanskelig å fordøye for enkelte bebiser! Det skulle gå over av seg selv etter ei lita stund. Håper det kan være til noe hjelp!

Skrevet

Hei vennen min! ;o)

Kjedelig at du har det sånn. Tror det bare er en fase, jeg... Karsten ble også sånn omkring 3 - 3 1/2 måned, og er litt sånn fortsatt. Jeg bærer og bærer. Og fra jeg ser han blir trøtt til jeg får ham til å sove tar det 1-2 timer med bæring og byssing. Tidligere kunne jeg bare legge ham ned, så sovnet han. Har vel noe med å gjøre at de har blitt så store at de har oppdaget verden. De vil være våkne og de vil opp og se og oppleve. Så dette her er nok bare en periode som går over etter hvert dette her også...

Men ang. tenner så mener jeg å ha hørt at det kan klø og være ubehagelig i opptil en måneds tid før tennene faktisk bryter gjennom...

Skrevet

Sånn var gutten min også en periode,spesielt på natta,måtte gi smokken MANGE ganger..Allerede da så jeg 2 små hvite riskorn nede i munnen hans,var hardt og rødt der. (han var da 3,5mnd)

Kan nok ta mye lenger tid enn 1mnd før de bryter i gjennom. Nå er han 6mnd og fortsatt har de ikke brutt gjennom,men han er ikke veldig plaget av dem.

Er nok som de andre her sier,en periode som vi håper går fort over.. (gikk kanskje 2uker her) :)

Skrevet

Er så rart, Teodor har alltid bare vært snill og god, våkner med et smil, og sovner med et smil :) Kan ligge i sengen sin å leke seg fint selv, før han plutselig sovner. Smokken var også god å ha når han ble trøtt, men nå nekter han å ta den!

Oppdaget for snart 1 mnd siden en hvit klump nede i munnen hans, noe som må være en tann som er på vei. Men der har det ikke skjedd noe mer, og det virker ikke som det er det som plager han....

Men hva vet vel vi...? Hadde han bare kunnet fortelle oss hva som er så trist!

Syns ikke det har skjedd så mye på utviklingsfronten den siste mnd heller, Teodor har alltid vær så nysgjerrig av seg ;) Vi gjør de sammen tingene.... Men han vil ikke sove ettermiddagshvil mer, vært sånn flere dager nå....

Vi blir ekstra fortvilet fordi vi ikke er vant til dette! Hadde noen våkennetter med trilling og bæring de første ukene, men så ble alt bare perfekt :) Teodor har skjemt oss helt bort han.

Stakkars lillemann... Nå er han skikkelig trøtt, gnir seg i øynene og gjesper, men gråter bare....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...