Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Uff, nå er jeg så frustrert her. Jenta vår hadde en liten omgangssyke fra onsdag til torsdag i forrige uke (kastet opp to-tre ganger natt til torsdag). Etter det har hun nesten ikke spist noe. Hun kastet altså ikke opp så mye, og formen har egentlig vært grei hele tiden, selv om hun er litt ekstra kosete og veldig mye mer mammdalt. Jeg blir så engstelig når hun fortsatt spiser så lite, nå er det jo snart en uke siden? Vi prøver å tilby henne all den maten vi vet hun liker godt (ikke kaker og kjeks etc), og vi prøver å holde oss til de faste måltidene hun har pleid å ha. Hun drikker mye, og har mange våte bleier. Hva kan jeg gjøre, og når skal jeg begynne å bekymre meg for alvor...?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Jeg tror du bare kan ta det med ro, hvertfall når hun drikker mye. Gir du henne feks Biola? Den har jo litt næring. Eller kanskje morsmelkerstatning? Så lenge hun drikker, er det ingen fare. Flott at du holder på de faste måltidene! Er du i tvil, så kontakt helsestasjonen. Det har jeg ville gjort. Lykke til!
Sophie juli 2005 Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Var gjennom en liknende episode i vår, med tilnærmet null matinntak pga magetrøbbel. Raste ned i vekt og så ut som et beinrangel. Det varte ca en uke - vi prøvde å gi henne drikke med sukker og næring (iike bare vann) for å få i henne litt energi. Vekta tok hun igjen i rekordfart, så snart matlysten kom tilbake. Åt som et mannfolk :-) Som det sies over her, sikker ikke grunn til bekymring siden poden drikker mye - det er det aller, aller viktigste. Men HS kan sikkert komme med flere råd, hvis du føler deg utrygg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå