Gå til innhold

Grøt

~anette & lukas + ella ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt med litt grøt til lillegutt.

Det jeg lurer litt på er om man kun kan gi en skje noen dager, eller er det bare å kjøre på hvis han gaper og vil ha mer? Har ikke fått noe vondt i magen, vi begynte for 4 dager siden.

Syns det er litt vanskelig med dette grøt greiene... Han får mme.

Fram til nå har han fått 200 ml x 5. Hvor mye skal han få når vi begynner med grøt? Skal han få vann i tillegg?

Hilsen grønnskolling... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

øk med noen flere ts for hver dag du - du kn øke opp til full porsjon i løpet av ei uke om magen tåler det - dette variere fra unge til unge - noen bruker dger på å opp i full porsjon andre bruker måneder

Skrevet

Takk for svar :) Da gir jeg til han ikke vil ha mer.

Skrevet

jeg tror nok jeg ville gitt vann av og til. det er sikkert bare godt at han drikker litt vann for å slukke tørsten av og til:-) her nekter snuppa og drikke mme... jeg ammer henne kun morgen og kveld, og resten av dagen drikker hun vann... hun brekker seg av mme. jeg spurte legen på om det gjorde noe, men hun mente at så lenge hun legger på seg fint så var det ingen problem. nå spiser hun 4 måltider hver dag.

leste forresten om ammeproblemene dine i en annen tråd. det hørtes ikke noe særlig behagelig ut..........

Skrevet

Nei det var ikke det...

Så blir jeg så sinna på de på barsel, fordi de sa at kort tungebånd kunne være grunne til at vi ikke fikk det helt til, men så gjorde de ikke noe med det! Kunne jo bare klippet det, så hadde jeg kunne ammet. Har klippet det nå da, for han svelget så mye luft av smatting på flaska og fikk dermed mye luftsmerter. Grein ikke engang :)

Ja, ja, da vet jeg dette til neste gang vi skal ha baby :)

Skrevet

stakkar baby, og stakkar deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! merkelig at de ikke gjorde noe med det! jeg håper du har ringt barselavdelingen på det sykehuset du fødte på og fortalt dette, sånn at det ikke skjer noen andre!!!

har du prøvd å gi han vann?

Skrevet

Der sa du noe, det burde jeg jo absolutt gjøre!! Første prioritet i mårra.

Har gitt litt vann på skje, men det likte han ikke no særlig. Prøvde fra flaske og, men da så han på meg med sånne "mamma hva er det du gjør med meg" øyne og en veldig grimase :)

Noen tips kanskje?

Skrevet

la han ligge og "holde" flaska selv, og la han bite i den, og leke med den, etterhvert blir han forhåpentligvis vant med smaken og vann. det var sånn vi gjorde det ihvertfall! og som sagt, hun brekker seg av mme, og vil kun ha vann..

lykke til:-)

Skrevet

Så rart at hun gjør det? Legger hun på seg som hun skal så dere ikke trenger å stresse med det? Får jo håpe det :)

Skrevet

god morgen:-) hun følger sin kurve helt perfekt,sier hs:-) hun eeelsker grøt, og spiser masse av det. spiser nesten et helt middagsglass også, så jeg tror hun får i seg det hun trenger ja. jeg stresset litt med det i begynnelsen til legen fnyste det bort, og mente at hun absolutt ikke trengte å drikke mme. (jeg ammer henne jo et par ganger til dagen, så hun får litt melk).

Skrevet

Ja da er det ingen fare :) Hun er jo litt eldre enn min ja. Han er 4 mnd og har akkurat begynt med litt grøt. Vil bare ha mer og mer, hehe. Skulle ikke tro det var bunn i han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...