tutsi 77 Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 På sykehuset anbefalte de å ikke bruke smukk før babyen var 3-4 uker..da ammingen har blitt etablert..Men min lille sønn har et eksremt sugebehov..Er det noen som har startet å bruke smukk før 3-4 uker? Erfaringer dere har??
Muffinsmamma Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 det sier de alltid på sykehuset! så kommer kanskje helsesøster og sier noe annet. jeg fikk iallefall beskjed etter en uke av HS at jeg kunne begynne m smokk fordi gutten hadde stort sugebehov. bare begynn med smokk du, vel og merke om du føler ammingen er etablert og at han går fint opp i vekt. vi begynte etter 12 dager og kunne godt ha begynt før.
Line_78 Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Vi begynte da gutten vår var fire dager gammel. Det gikk veldig bra. Han elsket smokken fra første stund, og hadde ingen problemer med å veksle mellom pupp og smokk (og flaske, da vi lot ham prøve det da han var sånn 4-5 uker). Men vil ikke nødvendigvis anbefale å begynne fullt så tidlig som oss da, selv om det gikk bra for oss. De sier jo at du skal føle deg trygg på at amminga er etablert før du gir smokk., så dere må nesten føle litt selv på hva dere vil. Varierer jo sikkert fra baby til baby dette.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 vi begynte 2 natta hjemme.. da hadde han brukt meg som smukk hele natta.... men amminga gikk jo veldig greit.. er vel kanskje værre om den ikke går helt greit... prøv smukk du..
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 Hei, vi ventet de anbefalte 3 ukene, og da ville han ikke ha smokken!! Ble så skuffet, trodde jeg skulle få litt avlastning. Med stort sugebehov ender du da opp som smokk selv:-) Ville bare ha begynt tidligere, som de andre i innleggene her har gjort.
Tigergutt Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Vi prøvde å gi snuppa smokk etter 3 uker, men hun nektet plent. Jeg har kjøpt 12!!!!!! ulike smokker, men ingen av dem vil hun ha. Vi prøvde hver dag i mange uker, men hun bare spyttet den ut igjen. Da hun ble 2,5 mnd begynte hun å sutte på to fingre, og det er hennes kos/trøst. Skulle ønske vi begynte med smokk allerede på sykehuset. Blir litt misunnelig på foreldre som bare putter inn smokken igjen, og så sovner babyen. Slik er det ikke her. Det kan ta lang tid før hun "finner" fingrene og sovner inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå