Lillegullet130707 Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Jeg var hos legen forrige torsdag fordi at jeg trodde at jeg hadde fått blærekatarr (var så om over urinblæren). Det hadde jeg ikke. Jeg spurte om det kunne være tegn på graviditet. Legen tok derfor blodprøve for å sjekke (hun hadde ikke flere gravtester igjen på kontoret og så var jeg bare 12dpo, derfor tok hun blodprøve). Hun sa at svaret kunne komme på fredag, men trodde at det ikke ville komme før mandag. Hun skulle ringe meg når hun hadde fått svar. Jeg klarte selvfølgelig ikke å vente til hun ringte, så jeg ringte på legekontoret i går. Der tok en sur legesekretær telefonen. Jeg spurte om resultatene mine hadde kommet, det hadde de ikke, men hun skulle ringe meg tilbake når de kom sa hun. Hun ringte meg sånn i 15-tiden i går og sa "svaret har kommet, og du er ikke gravid, så vet du det, hadet". Uff, tenkte jeg... Ble så lei meg. Jeg var jo fire dager forsinket med mensen, så jeg bare venta på at den skulle komme... Så i dag kl 11 ringer legen meg. Hei, sier hun og presenterer seg, jeg har fått prøveresultatene dine. Før jeg rakk og si at jeg hadde ringt i går for å få vite resultatet, sa hun: Du er gravid så til de grader du! HVA?!?! men... jeg ringte jo i går... og sekretæren sa at den var negativ... Hun var lei seg for at sekretæren hadde uttalt seg om noe hun ikke hadde peiling på. Jeg gikk jo nesten et døgn og var skikkelig lei meg, for jeg trodde jo at jeg ikke hadde lyktes denne gangen heller... MEN NÅ ER JEG ALTSÅ GRAVID!!!!!!!!!!! Det er SÅ herlig! Kjøpte et par små nusselige sko og bandt fast et kort der det sto: GRATULERER du skal bli pappa! Før vi spiste middag gav jeg dem til mannen min. Han ble så rørt og glad! Jeg vil gjerne dele mine erfaringer med dere: For mye Solvipect er ikke bra. Denne gangen her drakk jeg bare en liten slurk morgen og kveld fire dager før el til og med eldagen. Tok gravid-vitaminer fra eldagen. Tar også omega3. TIL DERE SOM HAR BAKOVERBØYD LIVMOR: Jeg fikk et tips fra gynekologen min - kanskje det var dette som funket? Han sa at jeg skulle ligge på rygg med beina bøyd opp over magen i 30 min for så å snu meg over på magen og bli liggende hele natten. Jeg har gjort dette bare nå denne gangen det funket. Masse lykke til til dere alle!!!!!! Stor klem og masse babystøv til dere!!!!!!!
melkekua™ Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 For en fantastisk nyhet ;o) Gratulerer med spiren! For en bedriten sekretær som uttaler seg om noe hun ikke har peil på!!!!! Lykke til videre inn i 1.trimester ;o)
attpåklatt!! Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Åååå herremin hatt!!! Nå ble eg så glad at øynene er vanskelig å se utifra... hehe!! GRATULERER!!!!!!!!!! Hipp hipp hurra!!!!!!! Så kjekt etter et deppedøgn!!! Lykke til videre og pass godt på det lille trollet!!!! *kosemoseoverdose*
Gjest Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 gratulerer med spire i magen,og lykke til. =)
Cmoi Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Lilletrollet80 Gratulerer så masse, lykke til med spiren:)
conney skal ha nr 2:) Skrevet 14. november 2006 #7 Skrevet 14. november 2006 Først må jeg gratulelre deg...Jeg er 14 dager over tid, var hos lege i dag, men har værken urininfeksjon, og hcg testene var negativ...da venter jeg bare på relsultat fra blodprøven min.... Ja noen sånne folk som jobber på slike kontor kan være skikkeli bitcher... Unasett masse lykke til:)
Suretær Skrevet 14. november 2006 #8 Skrevet 14. november 2006 Så fantastisk! Sluker alle gode råd! Lykke til med svangerskapet! Kjempeklem
*Bea* & bitteliten Skrevet 14. november 2006 #10 Skrevet 14. november 2006 Gratulerer !!! Lykke til på 1. 2. og 3. trimester
Alba44 Skrevet 14. november 2006 #11 Skrevet 14. november 2006 Gratulerer!!!!!!! Så flott at sekretæren ikke hadde peil på det hun snakket om :-D Kos deg med svangerskapet!!!
79`er snart 3barnsmamma Skrevet 14. november 2006 #12 Skrevet 14. november 2006 Gratulerer så mye! Lykke til med svangerskapet!!!
Gjest Skrevet 14. november 2006 #13 Skrevet 14. november 2006 Hei hei, og gratulerer så mye!!! Så bra at legen ringte deg tilbake som lovet da, ikke alle leger som gjør det!! KOs deg masse med spiren din, og lykke til =) Og en ting til: Jeg har bakoverbøyd livmor, så denne pp blir det å ligge med knærne opp til magen for så å snu seg rundt på magen etter endt sengegymnastikk =) =)
babyT Skrevet 14. november 2006 #14 Skrevet 14. november 2006 Å! Gratulerer!!! Utrolig lav sosial intelligens på den legesekretæren må jeg si. Skikkelig uhøflig! Enda bra at legen din ringte deg opp igjen og fikk retta opp i det hele :-) Ønsker deg lykke til!
Lillegullet130707 Skrevet 14. november 2006 Forfatter #15 Skrevet 14. november 2006 Tusen takk alle sammen! ;o) Ja, jeg skal begynne å gå til henne nå gjennom svangerskapet - var hos henne for første gang på torsdag, hun virker kjempe grei! Og, lykke til med sengegymnastikken Rosalina! (Knærene skal være oppover magen når du ligger på ryggen, men ikke når du snur deg på magen, da skal du ligge strak, men det skjønte du kanskje... ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå