plutseligbolle Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Hei jeg skal på ultralyd på torsdag, på SUS i Stavanger. Fikk et brev med innkallingen der det sto at jeg kunne få fargedoppler-ultralyd av hjertet hvis jeg vil. Det vil jeg. Men: Man får vel se hele babyen med sånn farge-doppler ikke bare hjertet? Er Fargedopper det samme som 3d? Er det noen som har vært på sånn?
Gjest Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Det er ikke 3d nei. De bare fargelegger hjertet/blodet (gidder ikke prøve å forklare en gang for jeg så dårlig til det)
Superlykkelig<3 Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Eg og lure.. Ska på ultralyd på SUS på torsdag eg og :-)
Victorials Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Det viser litt farger rundt hjerter, og de ser bedre hvordan det pumper osv... Er ikke noe "ekstra" det i seg selv, men det gir dem en bedre mulighet til å se hvordan ting står til med hjertet til babyen... Ikke 3D, nei..
plutseligbolle Skrevet 14. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2006 Så kjedelig! Men har de ikke 3d- ultralyd på SuS da? Jaja, nå skal jeg ikke være alt for kravstor. Det blir jo gøy å SE lilleknerten uansett.
Gjest Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Har hørt at de har 3d på SUS ja, men tror bare det blir brukt i spesielle tilfeller, ikke som underholdning liksom....
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 14. november 2006 #7 Skrevet 14. november 2006 Hei! Vi var nettopp på ul på sus. Der gjorde de en ekstraundersøkelse på hjertet til bebisen. Da viste det i blått og rødt hvordan blodet pumpet. Sjekket at alle hjertekamrene var det og fungerte som de skal. De hadde ikke 3d, og heller ikke mulighet for å ta opp på cd (filme). Men vi fikk masse bilder for 50kr
plutseligbolle Skrevet 14. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 14. november 2006 Takk for svar! Det er kjekt å vite litt hva det er man kan vente seg. Jeg begynte å fantasere litt om 3d-ultralyd, men jeg gleder meg uansett til å se litt hvem det nå kan være som svever rundt inni kroppen min! Og masse bilder høres bra ut, for svigermor i Tyskland krever å få et tilsendt:)
Nr-2-i-magen Skrevet 14. november 2006 #9 Skrevet 14. november 2006 Gikk det an å koble digitalkamaret til da, og få tatt opp derifra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå