Gå til innhold

Har alle fått time til Ultralyd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på deg.

Jeg har heller ikke fått time ennå, Jeg ringte til legen for å høre om jeg var henvist videre, og han kunne forsikre meg om at jeg var det. Han minnet meg samtidig om at ultralyd stort sett taes rundt uke 19. Med andre så så trenger vi nok ikke å stresse eller bekymre oss. Det er noen uker igjen, og innkallingen kommer helt sikkert. Jeg har forresten termin 12.mai.

Hei!

Jeg skal på UL 30.november. Var til tidlig kontroll på sykehuset i ca 7.uke, og fikk noen dager senere innkallelsen til UL... Det kan jo variere fra sykehus til sykehus, jeg bor jo i utkant-Norge, og skal ha på et sykehus som ikke akkurat er fullstappa.. :):)

(Har termin ca 9.mai)

Du kan jo kanskje prate med jordmor om hva som er vanlig praksis, hvor lenge før UL en får innkallelsen??

Jeg har termin 31 mai, og er sistemann her inne! Sist mandag ringte jeg sykehuset og hørte, de ga meg time 22.12. Da er jeg 18 uker.

Hvis du venter veldig (sånn som jeg) er det jo bare å ta en telefon! :o)

Annonse

Hei! Jeg har termin 5. mai og skal inn til UL om to uker (29. november), da er jeg 17+6. Jeg måtte etterlyse min time, da de hadde gjort feil med min (satt meg opp i uke 12 i stedet).

Avhengig av hvor du skal føde, så kan det jo bli fort fullt, så jeg ville tatt en telefon enten til fastlegen, jordmor eller sykehuset (avhengig av hvem du har snakket med tidligere og som skulle bestille dette for deg) og bare dobbeltsjekket at det er blitt bestilt en time til deg. Kan fort ha blitt gjort en feil.

Som andre skriver her, så er det greit å ta UL til uke 19, så du har noen uker igjen på deg, men for mitt vedkommende synes jeg det er greit å ha slike ting lagt inn i kalenderen i god tid på forhånd. Og, så er det morsomt å ha noe å glede seg til!

Annonse

Jeg har termin 13.mai og skal på ultralyd 19.des. Legen min sendte mail til sykehuset mens jeg var inne hos henne på 12-ukerskontrollen. Det gikk bare 3-4 dager så fikk jeg brev fra sykehuset om når jeg fikk ul.

Jeg må si det var fint å få brev så fort:-). Gleder meg masse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...