Bira Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Hvor mye spiser ders babyer på 8 mnd. Jeg gir halv porsjon grøt og brødskive til frokost kl 09. melk og avokado/frukt/brødskive kl 12. melk og middags mat kl 15. 2 brødskiver og halvporsjon grøt og pupp ved legge tid ca kl 18- 19.00. Hvordan høres dette ut??. Må også si at jeg begynnte med denne mengden etter at vi var på 8 mnd kontroll, da han hadde gått ned i vekt. Han virker sulten hele tiden . Gulper ganske mye og avføring flere ganger om dagen. Hva gjør dere ??
WP-TLogPeanut Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 TL har lenge nå spist : 1 porsjon grøt til frokost , og ca 120 ml mme. (08.00) 1 beger fruktmos og ca 120 ml mme (12.00) 1 middagsglass og juice/vann 1 porsjon grøt og 120 ml mme til kvelds ,.. Nå spiser hun av og til litt brødskive og til lunsj , men ikke mye Tuppa hadde sin første gulpefrie dag i hele sitt liv akkurat på 8 mnds dagen
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Lille gutt spiser pupp i 7tida, hel porsjon grøt +pupp kl 9, en liten brødskive med fruktmos på + pupp kl 12.30, nesten et helt glass middag +pupp kl 15-15.30, en porsjon grøt kl 18 og pupp til kvelden kl 19.15 Noen som synes det er mye pupp her? Er litt usikker.Bør jeg trappe ned snart eller? Han er 8mnd.
Raffna Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Jeg gir også pupp omtrent som deg - HS sa det var helt flott, så det er bare å gi så lenge man har produksjon og så lenge han blir mer og mer vant til variert mat ellers. (Jeg gir pupp før måltidene jeg da... ellers hadde jeg ikke klart å holde produksjonen oppe tror jeg.) Jeg gir pupp i 7-tida pupp og hel porsjon grøt kl. 9 pupp og en brødskive og kanskje litt frukt hvis han vil ha kl. 12 pupp og halvt middagsglass og kanskje litt frukt kl. 15.30 pupp og hel porsjon grøt kl. 18.30 natta kl. 19. Pålegg på brødskiva til lunsj har foreløpig vært leverpostei, kaviar og skinkesmøreost. Makrell i tomat var ikke populært, hehe...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Bira hvofor gir du ikke mer mat til babyen din når han er sulten? Får jo ikke nok når han går ned i vekt stakkars. Gi han til han er mett! Synes dette hørtes lite ut ja...
Gjest Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Daniel er 9 mnd nå men har gitt han slik ganske lenge nå: Frokost 0700: grøt av ca 5 spiseskjeer pulver og 150ml mme lunsj ca 1100: brød(ikke alltid han vil ha)eller halv porsjon grøt +200ml mme Middag 1530: 1 middagsglass(og noen ganger brød hvis han er mere sulten) Kvelds ca 1800: Grøt av ca 5 spiseskjeer pulver og 230 ml mme Noen ganger får han frukt ol.iløpet av dagen også. Er meget aktiv og virker fornøyd med dette.Legger fint på seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå