Gå til innhold

alternativ prevansjon?

Anbefalte innlegg

Gjest reserve mamma
Skrevet

jeg har veldig lyst på et barn som er født første del av året. har regnet litt og kommet frem til at mellom 15 april, og 1 september er det mest ideelle. jeg selv er født på våren og elsker det. også litt deilig å kunne la barnet sove ute i vognen. slippe en lang og kald vinter med engang mener jeg.

men det jeg lurer på er, hva kan jeg bruke som prevansjon frem til april? dersom jeg slutter på pilla nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan tempe, for å finne ut av når du har EL.

Husk at spermen kan leve opptil 6 døgn, så siste runde med sex burde da være 6 dager før EL, og vente til 2 dager etter EL.

Ellers er det jo den berømte kondomen so vi alle hater og forakter. he he.

Jeg brukte selv ladycomp som prevensjon, denne fortsalte meg med røde lys når jeg burde holde meg unna sex, fordi det var mulighet for å bli gravid (tempeapparat)

Utover dette kan du jo sette i en spiral, velg da kobberspiralen slik at du slipper hormonene. Har også hatt spiral selv, og syntest at den virket veldig flott.

Kroppen fungerer som normalt, men kobberet hindret evnt. befruktede egg i å feste seg.

Personlig hadde jeg satt i spiral, disse koster lite og kan sitte i flere år hvis det ønskes. Det er ikke vanskelig å få fjernet den heller.

Da er du iallefall sikker på å ikke ødelegge syklusen din :)

Lykke til :)

Gjest reserve mamma
Skrevet

tusen takk for svar..

tror du det er noe problem å få spiral før jeg har født barn?

Skrevet

hei igjen :)

jeg vet at det er noen gammeldagse leger som fortsatt mener at man ikke skal sette inn en spiral før manhar født.

men er helt nytt av året, dette at de har produsert kobberspiraler lager for smalere livmorganger som ikke har født.

det er uansett ditt valg.

gynekologen setter inn det du vil egentlig.

hvis du legger til at du har tenkt på å prøve å få barn om noen mnd, så kommer de iallefall ikke til å anbefale disse hormonpreparatene:)

jeg har selv ikke født, og hadde null problemer med å få spiral :)

Skrevet

Hormonspiral skal ikke forstyrre så mye i ettertid som piller....og gir mye mindre blødninger enn kobber..

Det er ikke bare størrelsen det kommer an på.. hehe, den har vi hørt før!

Det har med infeksjonsfaren å gjøre også... i noen få tilfeller kan dette skje og redusere sjansen for å få barn. Og da er det en stor fordel å ha barn fra før....

Lykke til!!

Gjest reserve mamma
Skrevet

da skal jeg bestille time i morgen.. tusen takk for hjelpen;)

Skrevet

bare hyggelig det :)

Lykke til med den kommende prøvingen :)

Gjest reserve mamma
Skrevet

takk.. gleder meg veldig.. skulle gjerne begynt med engang jeg.. men vi har blitt enig om å få et vår barn så sant det lar seg gjøre.. håperhåperhåper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...