Gå til innhold

pco og lav dose med sprøytene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!!

Noen andre her so mhar pco, og som ikke skal ha høyere doser enn 100 IE de 4 første dagene, for så å øke til 150 resten??

De var vist fare for overstimulering?? Håper bare at det er nok da..

Noen erfaringer på dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har pco.. begynte på 100 IE.. gikk på det de 5 første dagene.. var på ul og ble økt opp til 150... har ca 25 folikler, men de var litt små...

lykke til..

klemzer fra

Skrevet

men skulle du gjøre noe mer med det da? Jeg skal jo bare opp til 125 IE!! Jaja får håpe det holder for meg?

Jeg Skal ikke til ul før fredag 15 des, og da uttak på mandagen?

Har du vært på flere ul mens du gikk på sprøytene? Går du privat?Jeg går i Haugesund.

Takk for svar uansett:)

klem, og lykke til til deg og....

Skrevet

hører til på KK jeg.. offentlig...

var på ul i går på dag 6... vat ikke hvorfor jeg er så tidlig.. regner med at det er pga pco og lav dose.. måtte ta 50 IE i går når jeg kom hjem, så 150IE til jeg skal på ny UL på fredag... legen sa at det sikkert ble uttak på mandag...

hvor er du i prosessen da????

klemzer fra

Skrevet

på dag 6 imed stikkingen?? Jeg skal starte med spray på lørdag. Kan skje jeg skal ringe til Haugesund å hørre om jeg og skal på ul tidligere??

Klem

Skrevet

Jeg har og pco. Første gang hadde jeg 150 og ble overstimulert. 60 follikler.... Forsøket ble avbrutt. Andre gang fikk jeg 125, og det var for lite, ingen ting skjedde og forsøket ble avbrutt. De to siste gangene har jeg hatt 141. Som legen sier, er det en veldig hårfin balanse mellom dosene. Er bare et klikk fra 141 til 150.. Så for meg er 150 for mye og 130 for lite..... Men disse dosene varierer fra person til person, vi reagerer alle ulikt. Så denne gangen prøver vi en annen varieant, dropper spray og går rett på sprøyter:o) Håper det hjelper!!!

Skrevet

Hei!

Vet ikke helt om jeg har PCO, gynekologen min sier ja, og de på IVF-avd sier nei ?? :-/

Men iallefall jeg har masse follikler, og fikk 125 IU, og økte til 150 IU etter 5 dager på første forsøk. Ble overstimulert og innlagt en uke, men fikk ut 15 fine egg!!

Denne gangen skal jeg ta 125 IUi 10 dager før jeg skal på UL. Håper det går bra. Synes det er litt rart at jeg ikke skal på UL før for å se responsen...men, men. Iallefall bedre å starte forsiktig, enn å bli overstim. Det var ikke godt! Og ser de for liten utvikling, så øker de jo dosene.

Lykke til!

Skrevet

Giggel:

Har du ikke fått stimulerings skjema med time for UL??? ville bare fulgt det jeg... det vet nok hva det gjør på.. om foliklene ikke er bra nok på ul, så blir det jo mest sannsynlig bare noen ekstra dager på sprøyter...

du kan jo ringe og høre for å forsikre deg...

mange klemzer fra

Skrevet

hei alle og takk for svar!!Setter veldig stor pris på det:)

Jeg har fått et skjema der det står hva slags doser jeg skal ta på de forskjellige dagene ja. E det det du mener?

Håper bare at det skal gå bra, for dersom jeg må gå noen dager ekstra på sprøytene, er jeg redd det kommer for tett opp mot jul. Skal etter planen ha innsett 20 des.

Krysser fingrene:)

Tror jeg ringer jeg...

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...