Gå til innhold

Kvalmen blir verre og verre!!!

Anbefalte innlegg

Hallo!!

Jeg er i uke 10 (9+4) og har vært temmelig kvalm siden uke 6.

Har lest at kvalmen som regel forsvinner etter 2-3 måneder.

Men jeg opplever det motsatte, blir bare mer og mer kvalm for hver uke som går.

Nå har jeg også fått magesmerter.

Er det flere som har hatt/har det sånn?

Noen som vet når det er vanligst å være mest kvalm? (Hvilke uker)

Taknemlig for svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7084379-kvalmen-blir-verre-og-verre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies at kvalmen skal forsvinne for de fleste rundt uke 12. Håper at de vil stemme for deg! Pyton å være kvalm!!

Omentene (senene som er festet il livmora) strekker seg (når livmora vokser), det kan være årsak til magesmertene dine.

Jeg har hatt kvalme fra uke 6 og er det forsatt (spyr daglig), er nå 17 uker på vei. Hadde sterke magesmerter i uke 6 + blødning. UL viste a fosteret hadde det bra og jeg fikk forklart at smertene sikkert skyldtes at omentene strakk seg.

Lykke til!!

Hei og takk for svar.

Tror ikke det er omentene fordi det virker som det er i selve magesekken jeg har vondt.

Får alltid veldig vondt med en gang jeg spiser eller drikker.

Nesten som luftsmerter.

Jaja skal heldivis til legen på tirsdag så jeg får høre med han.

Stakkars deg som spyr daglig....

Hei - jeg har hatt det slik Er akkurat kommet meg over i uke 12, og nå føler jeg det går bedre. Har hatt dager hvor jeg har kastet opp 8-10 ganger også all væske. Det er pyton og går ikke bare utover energinivået, men min mentale helse også. Det var kanskje verst for 2 til halvannen uke siden. Jeg føler at det er bedring å spore nå de 3 siste dagene. Har kastet opp 1x daglig de 3 siste dagene også, men har liksom en helt annen følelse i kroppen. Ikek det at jeg har så veldig mye mer lyst på mat, men ejg klarer iallefall beholde det meste. Havregrøt går ok. Kapteinkjeks også. Eplejuice og farris er jeg gått lei, men kaldt, godt vann med sitron smaker fortsatt. Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er hat, jeg har tenkt mange ting jeg disse ukene. Men det er så lite bedring som skal til før man føler seg bedre. Håper det gjelder deg også!!

• 3 uker senere...

I følge legen så er det vanligst at kvalmen gir seg mellom uke 14 og 17.

Noen slipper unna litt før mens andre sliter litt lenger.

Men.. er jo masse kjerringråd ute å går som du kan prøve da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...