Gå til innhold

ABC- mindre sannsynlig å få klipp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er absolutt livredd for å få klipp, har hørt mange skrekkhistorier rundt dette, bl.a. med folk som måtte bli operert 1 år etter fødselen fordi det aldri ble helt bra. Jeg har lyst til å føde på ABC, så naturlig som mulig, i badekar. Noen folk klipper jo fortere enn andre, det er veldig avhengig av legen/jordmoren. Har noen erfaringer fra ABC, og hvor fort de klipper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Har ingen erfaring med ABC, men vil bare fortelle deg at det ikke trenger å bli så grusomt å bli klippet. De måtte klippe meg fordi det hastet å få ut snuppa- Ikke kjente jeg noe til det da de klippet, og ikke var det noe særlig vondt etterpå. Etter 4 uker hadde vi sex, og det var helt greit.

Når de klipper så er det som regel god grunn til det-stol på at jordmoren gjøre det hun mener er best.

Lykke til!

Skrevet

Jeg fødte min sønn på ABC i januar, og klippe-gjør de ikke. De hjelper til med å "tøye" mens det pågår. Kan gå virkelig bra, og slippe sting! Jeg måtte sy litt, men opplevde kortere "rekonvalisens" etter skaden enn da de klippet meg med førstemann på "Vanlig" fødestue.

ABC er fantastisk bra, og du har ikke noe av det stresset som kan oppleves på fødestua, og de er virkelig der for den fødende. Anbefales ikke for den som er skrekkelig redd for smerte, for det er ingen medisinell smertelindring, bare sterilt vann, akupunktur og badekar. Prøvde alle, og jeg holdt ut. For meg var det bra å føle meg 100% tilstede under fødselen.

Lykke til!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...