Gå til innhold

Huslån og jobb som dagmamma?

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne som dagmamma snart og lurte på om det er noen andre dagmammaer/pappaer som har fått lån i banken med inntekt som dagmamma? Hvor lett/ vanskelig er det og er det noe spesielt jeg bør tenke på før jeg søker?

Hvis det blir full barnehagedekning kan det jo hende at de ikke ser på dette som sikker inntekt, eller?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7084176-husl%C3%A5n-og-jobb-som-dagmamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den dagen det blir full dekning er jo også ditt/dine barn sikret plass.

Altså kan du fortelle banken at du skal være dagmamma inntill du begynner i en annen jobb, og at det eneste som hindrer deg i å ta en annen jobb er at det ikke er full bhg-dekning!

En annen sak er at banken selvsagt ikke vil godta som inntekt annet enn dokumenterbar (hvit) lønn. Så du bør ha kontrakt med dine kunder, og legge ved kopi til lånesøknaden.

Jeg fikk lån i banken. Jeg jobber som hvit dagmamma. Det de ba om der var ligningsattest, og ikke noe annet. Mulig dette er forskjellig fra bank til bank. Nå skulle ikke jeg ta opp lån alene, men refinansiere huslånet vårt sammen med mannen min(jeg var ikke medeier av huset og ville kjøpe meg inn). Hvis du får avslag i en bank, så gå til en annen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...