Gå til innhold

Hvorfor blir mange så fort gravid som i 1. pp? Gjør vi andre noe galt? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja... Et godt spm, men jeg tror det kommer når det er meningen at det skal komme for alle. Selv om det virker utrolig urettferdig at noen må vente og vente og vente på den positive testen!

Vår dag kommer nok den også Lallawish! Hang in there!!

har intrykk av at Psyken har mye med det å gjøre. dess mer man stresser dess lengre kan det ta og dess mer tull med syklusene.... ellers er det vel veldig indivduellt hvor fruktbare man er, noen strever fælt mens andre blir gravide av å "skreve over ei skitten mannfolktruse......"

Jeg har liksom ikke stresset så mye heller... Vi koser oss når vi føler for det, men også endel rundt eggløsning. Og that's it. Ikke noen eggløsningstester, ekke hostesaft, ikke beina og rumpa i været, osv. Men kanskje jeg må begynne med det også da...

Får si som andre sier til meg..du må huske at det er normalt å prøve oppimot ett år....så.... det er mye som skal klaffe.... treffer de i 1pp er de kjempeheldige....

Det jeg synes er "skumlest" er at det virker som om enten blir man gravid 1./2.pp eller så tar det minst 8./9.pp. Her inne ser det i allefall sånn ut... Siden det ikke klaffet for oss i en av de to første, så tviler jeg på om det blir noe resultat med det første.

Er det fler enn meg som er av denne oppfatningen?? Jeg kan ikke huske noen som er blitt gravid i 3.pp, 4pp, 5.pp eller 6.pp for den saks skyld. Men opptil flere som har blitt gravide på første eller andre forsøk.

Ja,ja. Det blir vel når det blir. Og en må jo bli den første som før full klaff i 3.pp ogå :o)

Lykke til da jenter.

Annonse

Jeg har sagt det foer, og jeg sier det igjen:

Dette forumet tiltrekker seg to typer proevere:

1. De forumet er ment for, som ikke synes det er enkelt aa bli gravid.

2. De som er nye og "juhu, jippi, vi skal proeve - vi!!!"

Det er to veldig forskjellige grupper, og det burde kanskje vaert to forum:

Et for de som faar det til innen et halvt aar, og et for de som ikke faar det til innen et halvt aar. Det er helt merkelig aa dele inn i proevere og slitere (for aa vaere sliter maa man vel ha hatt en del SA/MA eller proevd godt over et aar)

Jeg synes skillet i grupper burde vaere:

1. Ferske optimistiske proevere.

2. Proevere som trenger mer enn et halvt aar.

3. Proevere som trenger mer enn et aar.

Men det er meg da...

Det er jo derfor debattene her inne blir saa utrolig grupperte.

Jeg har hatt 2 tidlige MA, jeg har et utmerket barn og har nettopp sluttet aa bloe etter en veldig tidlig SA. Jeg blir som regel gravid paa foerste forsoek, men har av fire graviditeter bare klart aa holde paa spiren i et av dem. Jeg er 34, og hvor hoerer jeg hjemme? =o) Jeg tenker ikke at jeg er en ekte sliter enda, for ung og for optimistisk, og jeg er laaaangt fra 36 = gammel proever, men jeg er heller ikke 20, eller i foerste pp, med null erfaring fra kvinneklinikken.

Nei, det er ikke enkelt, og jeg forstaar godt at de som virkelig maa jobbe for aa bli gravide, blir oppgitt av de hakkespettene som smetter innom med 2356 spoersmaal og neste uke, paa 1pp roper bingo...

Ha en fin kveld jenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...