Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Lilleputt er blitt 6 mnd. Han har nektet grøt til nå, ringte derfor HS for å rådføre meg om hva jeg skulle gjøre. Fikk beskjed at jeg kunne gi brød med leverpostei. Og endelig spiser gutten min (han spiser mm da). Får håpe denne trenden fortsetter. Er det noen som kan anbefale noe annet på brødskiva? Greitt med litt variasjon. Han er veldig flink til å drikke vann. Pluss spise frukt, men ikke grønnsaker. Vet ikke hvordan jeg skal få han til dette! Noen råd?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 du kan ha prim på..hs sa til meg at jeg burde kjøpe litago sin prim som det står MED JERN på! lurt at du også gjør det ettersom han ikke spiser grøt(som er en viktig kilde til jern) ellers kan du prøve med smøreoster, kaviar, makrell i tomat, tynt lag med syltetøy, majones.....det meste egentlig! du kan også smøre på fuktpuree! du kan også kjøpe et glass med moste grønnsaker i butikken og blande inn leverpostei siden han liker det! ihvertfall en begynnelse for å få i han middag!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Men hvis han bare er 6 måneder har dere jo god tid da, vi begynte ikke med smaksprøver før babyen var like gammel som det. Fint pålegg kan jo være mosa banan eller avocado (eller begge deler sammen). Eller bare smør, det liker vår :-) Vår er også ganske kresen, så jeg håper på gode tips for å få dem til å like nye ting ;-)
Muffinsmamma Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 har dere prøvd most kokt gulrot? det er jo ganske søtt. eller søtpotet. det går iallefall ned på høykant her hjemme. man kan forresten godt kan lage vanlig havregrynsgrøt og mose med mixer og blande i litt banan f.eks. eller koke det på havremelk. det smaker bedre enn grøtene man kjøper. syns jeg da iallefall.. har ikke prøvd det på sønnen min enda, men tenkte jeg skulle begynne snart. er nesten like mye jern i som disse såkalte jernberikede grøtene man får på butikken.
nalina Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 du kan jo ta akkurat hva du vil på skiva til gutten din:) her går det i leverpostei,syltetøy,fleskepølse,prim,ost. han elsker brød med bare smør på også..bare han får kline med det selv. han er 1 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå