Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Hvordan går det med deres barn? Klarer de voksne å ta seg av dem alle sammen? Hvor mange ansatte er det der?? Svært bekymret mor
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Jobber på ei slik avd, 14 små 0-3 år og 4 voksne. Til tider ønsker jeg at jeg hadde jobbet på ei avd med 12 små og 4 voksne.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Går greit ja;o) Jenta vår går på ei slik avd og jeg føler at de har tid ja;o) men det er vel forskjellig hvordan de annsatte er det da:o)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Hvis man som foreldre skal kunne si at det fungerer god på ei sklik avd så må man ha vært flue på veggen. Store deler av dagen er de bare 3stk. Ped leder er bare 6timer og 45min på jobb og bhg er åpen 9timer, ped.leder er på masse møter osv...
Livmor Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 Min ettåring går på avdeling med barn fra 0-3,5 år. De fleste barna er rundt to år, mens noen har fylt tre, men er ikke flyttet på andre avdelinger enda. Min lille trives kjempegodt:) Han er nest yngst (en gutt som er 10 mnd går også der) og de to er maskottene på gruppa. Får masse kos, både av de voksne og de andre barna. Det er så gøy å se hvor opptatt de litt større er av at disse to "småttingene" skal ha det bra:)
Smallish Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Hvis jeg ikke husker helt feil er det 12 barn i avdelingen til poden. De er 4 voksne på vakt i "kjernetiden". Føler absolutt at de klarer å ta seg av alle barna. Har blitt fortalt at poden min sjarmerer alle de voksne, så han blir godt tatt vare på. Det har allikevel hendt at han har slått seg (2 ganger), vondt for et mammahjerte...men vet jo at sånt kan skje. De kan jo ikke holde øye med ham hvert minutt av hver dag. I vår avdeling har de delt de små (opp til 2 år) og de store (opp til 3) i to grupper på morgenen. De små spiser litt tidligere og legger seg litt tidligere. Det gir dem en litt bedre ro og de blir ikke borte i vrimmelen av store barn. Alt i alt fornøyd med barnehagen og innsatsen de gjør for at sønnen vår skal ha det bra.
___ Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Jenta mi går i en avdeling med 14 barn (sjelden alle er der på en gang da ;-)). Det fungerer kjempefint. Jenta stortrives og det ser det ut til at de fleste andre gjør også. Jeg jobber rett ved siden av barnehagen. Ofte kan jeg se rett ned på teplassen deres og inn gjennom vinduene når jeg er på jobb. Selvfølgelig er det bruduljer til tider, men oftest ser det ut til at det fungerer knirkefitt. Jeg har virkelig følelsen av at ungene blir sett av personalet og behandlet ut fra egene forutsettninger og personlighet. Kjempefornøyd.
___ Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 teplass i barnehagen var vel litt tidlig :-). Mente uteplassen selvfølgelig. Hender selvfølgelig at hun får skrubbsår eller blåmerker. Jeg hadde blit mer bekymret om det aldri hendte. Hun er av dem som gjerne kaster seg med hodet først ned sklia ol .
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 14 barn under 3 år på 4 voksne er for mange barn (3,5 barn pr voksen), vi har 2 slike avd i min barnehage. De voksne er forferdelig slitne i periode, hadde vært mer enn nok med 12barn (3 barn pr voksen). Jeg har ikke villet plassere mitt barn på 1 år der, heller satset på avd med 9 barn og 3 voksne. Jeg har jobbet i ulike barnehager, ulike avd: 0-6år, 0-3 år og 3-6år. Har aldri hatt en slik slitsom hverdag som nå!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 Jeg jobber på en slik avdeling. Vi har 14 barn fra 1 - 3 år og er 4 voksne. Det vil si at vi er to fra 0730 og 4 voksne fra 0900 når klokken er 14 går en førskolelærer hjem neste går hjem kl 15. Så er de to igjen til kl 16 og en alene på avdelingen til kl 1630. Dette fungerer veldig bra. De fleste barna kommer mellom kvart på åtte til 9 og blir hentet mellom 14 og 16 Jeg føler at jeg hver dag har mulighet til å jha positiv kontakt med hvert enkelt barn (dette går jeg inn for) Hvert barns behov blir ivaretatt og vi har masse tid til kos. I min bhg er det 4 avd, og det er minimum 3 voksne på huset hele dagen (1 voksen fra 0645 - 0730 med max 3 barn)
Gjest Skrevet 17. november 2006 #11 Skrevet 17. november 2006 I vårbarnehage sier alle de ansatte at det er bedre med 14 barn og 4 ansatte enn 12 barn og 3 ansatte. De får tatt seg mye bedre av barna da. Det er egentlig ønskelig i vår barnehage, men ikke plass.
2_TETTE Skrevet 17. november 2006 #12 Skrevet 17. november 2006 Ja vår gutt har gått siden han var 10mnd og stortrives. Han er nå 14mnd og fortsatt minst i gruppa, men lærer ting fort og tar etter de andre. Han elsker å gå i barnehagen. Gråter aldri når vi drar og ikke alltid han enser oss når vi henter. Vi prøver likevel å hente så tidlig vi kan siden de små blir fortere slitne av alt som skjer
Anonym bruker Skrevet 17. november 2006 #13 Skrevet 17. november 2006 Ingen som har 12barn og 3voksne vel? Enten er det: 9 barn og 3 voksne 14 barn og 4 voksne.
*Ulrikke* Skrevet 17. november 2006 #14 Skrevet 17. november 2006 Snuppa mi (1 år og 11 dager) går på en slik "utvidet" småbarnsavdeling. Jeg jobbet på den samme avdelingen før og mens jeg var gravid, så jeg kjenner det både som ansatt og som forelder! Jeg nøler ikke et sekund med å sende snuppa mi dit! Ja, de klarer fint å ta seg av dem. Nei, de ser ikke alt - men det snuppa mi lærer av nye ting og det sosiale, det veier opp i lange baner! Som ansatt blir man sliten, ja - men man lærer seg til å ha et overblikk sånn at man vet hva ungene driver med selvom man tilsynelatende ikke ser på dem. I "kjernetiden" mellom 10 og 14 er alle fire voksne på jobb (men det skjer jo så klart at det er sykdom da, og det er ikke alltid man får vikarer). Jeg har jo jobbet med barn i "alle" år, men det er første gang jeg er forelder - og jeg blir imponert over hvor mye snuppa mi så tydelig har lært og plukket opp i barnehagen (altså, ting jeg vet hun ikke har fått med seg hjemme). Fikk nettopp høre på 1-årskontrollen at hun var trygg, tillitsfull og bestemt - så jeg tror absolutt ikke hun tar noen skade av å gå på en slik avdeling, tvert i mot. Hun begynte forsiktig i slutten av august, da var hun nesten 10 mnd.
*Ulrikke* Skrevet 17. november 2006 #15 Skrevet 17. november 2006 Glemte forresten å si at i en slik sammenheng kan det nesten uten unntak vris til en fordel å være yngst! Alle vet hvem barnet er, alle skal "dulle" litt ekstra osv! Snuppa mi blir tatt godt vare på, selvom hun av og til må vente lenger enn hun må hjemme (naturlig nok) - det tviler jeg ikke på et sekund! Og hun er yngst på avdelingen!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #16 Skrevet 20. november 2006 Normen, men desverre ikke regelen, er at det skal være 3 barn pr. voksen når barna er under 3 år. Her blir det for mange barn pr. voksen.
Tredjemann på vei :D Skrevet 20. november 2006 #17 Skrevet 20. november 2006 skjønner godt du er bekymra, det ville jeg også vært. og hvis du er veldig bekymra ville jeg vurdert å først og fremst snakke med de ansatte, altså en skikkelig prat om hvordan du tror ungen din har det i barnehagen. ville aldri i livet ha hatt lillegutt i en avdeling med så mange barn nå som 1-åring jeg altså.... uansett om jeg hadde hatt en jobb å dra tilbake til så ville jeg ventet til han var 2 år med barnehage og det skal jeg gjøre med alle mine. klarer seg fint med en inntekt + kontantstøtte tror jeg. og er du alenemor, får du sikkert til å gå ned litt i stillingsprosent slik at ungen slipper å være så ofte i bhg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå