Gå til innhold

Passiv røyking


AnnCoglillepinky=)

Anbefalte innlegg

Jeg kjører en halvtime til og fra skolen to ganger i uka sammen med to venniner, og disse to venninene røyker sikkert tre sigaretter hver begge veier. De åpner vinduene, men det blir likevel mye røyk. Har aldri brydd meg om det før, og tidligere hendte det til og med at jeg tok meg en røyk sammen med dem.

Sist uke spurte jeg om de kanskje kunne prøve å røyke litt mindre mens vi satt i bilen fordi jeg var i dårlig form. Men den kan jeg jo ikke bruke så veldig mye lenger... Har heller ikke lyst til å fortelle at jeg er gravid, fordi jeg tror ikke de klarer og holde det hemmelig.

Hvis jeg plutselig skal bli så nøye på den røykinga så kommer de sikkert bare til å le det bort å si at det får jeg vel tåle.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tror du har utviklet astma jeg.

grunnen til at du var så dårlig form og tåte røyken så dårlig var rett og slett store luftveisproblemer!

 

Så har du en historie å holde deg til dersom du er litt sliten og sånn ellers... du vet.. stabilisere medisiner og sånn..

 

;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm trenger nødvendigvis ikke å ha utviklet astma fordi du ikke takler røyklukten.

En trenger bare å røyke en halv sigarett i en bil med vinduer åpne, å føle seg temmlig tett i luftveiene som passiv røyker.......og en tåler sånt enda mindre når en er gravid.

Røyk lukt er fælt inne ett rom i ett hus....og når to sitter og damper inne i en liten bil er jo tusen ganger verre!

Tenk på deg selv når du er gravid, og si i fra til vennindene dine om de ikke kan vente med å ta de røykene når dere er framme.....du trenger nå ikke å ha en grunn til det....litt vanskelig å spørre om det og kanskje om det ikke er du som kjører eller om det ikke er din bil...men om det er din bil..er det det jo du som bestemmer, og heller la de bli litt furtne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel mer at et har vært greit så lenge, og derfor blir det litt mistenkelig med en gang det ikke er greit mer..

og så vil hun overhodet ikke at de skal vite det enda, fordi de kommer til å sladre;)

 

det er lov å lyve litt tidlig i svangerskapet. så kommer de til å le godt når de finner det ut.

 

Hahaha, du kan sikkert holde den historien lenge, vet du.. fortelle hvordan medisinene gjør det så oppblåst... hehehe

 

jeg hadde aldri klart det, men må man så må man.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...