Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 noen som har hatt det? jeg ble smittet av min lille svigerinne på 8 år...... så tok jeg ett middel i hodet, bare litt øverst i hodet. på apoteket da j dro dit senere sa de det ik burde brukes av gravide. men jeg kan da ik ha tatt skade av så lite vel? det er vel bare for å forsikre seg det står man ik skal bruke det..... uansett, håpløst bli kvitt de når man bare må bruke den shampoen. f.. så sur jeg er nå¨, som ble smittet. visste ik hun hadde det.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Hei Jeg hadde det når jeg var liten og en gang når jeg var på språkreise i england Er det lenge siden du tok det middlet mot lus? I felleskatalogen står det at man vet veldig lite om bruk av legemidlet til gravide, og at man kun skal bruke det dersom det er strengt nødvendig. Dette gjelder noe som heter Prioderm. Jeg jobber selv i apotek, og hadde heller anbefalt deg og forsøke å gre lusa ut. Da må du bruke en lusekam som du grer i håret hver dag i 10 dager ca. Da grer du lusa ut. Du kan med fordel gre med balsam i håret, men det er viktig at du tar innerst på hårstrået. Men jeg tror ikke du har gjort noe veldig galt om du har behandlet. Men hvis du er usikker så snakk med legen din.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 takk for svar jeg tok det i går.... men er en stund siden j ble smittet, så de hadde blitt store , blir helt kvalm jeg.... men siden jeg skal kamme de ut, og over ca 10 dager, må jeg hver dag skifte på senga, for de kan vel falle ut i senga? kjøpte en sånn spes kam med to rader med tagger. skulle visst være så fin den da. men tar den alt, egg, lus og skall?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 det var forresten den prioderm jeg brukete. men bare noen dråper i hår skillet liksom. ikke noe utover i håret. prøvde noe som het nix, en shampo. da overlevde mange ..... så fortvilet jeg nå!
@nita+Sebastian Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 Det finnes en spesiell shampo som kveler lusene og som du kan bruke når du er gravid :-) Du kan ta kontakt med meg på msn eller sende meg en mail hvis du vil ha tlf til han som selger det. Går som naturprodukt. [email protected]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå