Gå til innhold

olje på gult flass i hode


Benni-min

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har faktisk bare skrapt det forsiktig vekk med neglen etter at han har vært bløt i hodet når han har badet...

Men ser at mange anbefaler olje. Skulle tro at jordnøttolje er greit. Holder vel at du lar det være der en liten stund før du prøver å gre det ut. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noen timer i første omgang. Hender at håret faller av samtidig...

Vask håret med shampo etterpå og grei det ut med en liten kam eller babybørste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. Hvor får man kjøpt babybørste? Er kammen en slik vi voksne bruker, eller er det også en babykam? Vi har ikke egne babybutikker i denne lille byen, men lekebutikk o.l har vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apoteket kanskje har børste og kam. Jeg kjøpte en pakke med begge deler, børste med naturbust og en liten kam med tette tinner, på Barnas Beste. Finnes sikkert på en nettbutikk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på apoteket, og der sa de at de fleste brukte lusekam for å fjerne det. Og først en salisylolje eller hva det nå het. Måtte bare passe på, for taggene på kammen er litt spisse. Babybørste var for mykt mente de. Fant ut at jeg skulle vente å se om det blir verre på lillegutt først. Nå har han ikke så mye. Begynner flakene å løsne litt skal jeg heller kjøpe den oljen og kammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsesøstra sa det var best å la det gå bort av seg selv,de hadde fått inn et tilfelle hvor barnet hadde fått betennelse i hodebunnen pga "pirking"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...