Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Hva har dere på babyene i vogna? Og er det noen andre enn meg som ikke har tenkt å kjøpe voksipose, eller er det en "må" ting? Er det f. eks nok å ha på babyen en fleecedress utenpå vanlige klær og ha han i vogna under vogntrekket når det er 5-7 kuldegrader?
Gjest Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Man må ikke ha voksipose nei. Men bare fleece dress under vogntrekk blir for kaldt. Husk de sitter helt stille, mens vi beveger oss når vi går. Bør ha en dyne eller lignende over og gjerne et teppe, skinn eller noe å sitte på.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Jeg har ikke voksipose, men lammeskinnspose. Jenta er god og varm i den. Har på seg strømpebukse, body og fleecedress nå når det er rundt 0 grader. Hvis ikke du har tenkt til å ha noen slags pose til vinteren i det hele tatt, kan det nok bli litt kaldt vil jeg tro. Du får jo kjøpt sånne ting brukt også, hvis du synes det er dyrt?
3godklumper Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Jeg eier en voksipose, men har aldri vært noe fan av de. Synes de er så klumpete. Har saueskinnsfell i bunn som jeg bretter over bena, så har jeg ulldyne over der igjen. Eller nå om dagen bruker jeg fleece-sovepose... Jeg synes det du beskriver av klær virker veldig lite. 7 kuldegrader er jo bitekaldt. Og litt tepper rundt, varmer jo innsiden av vognen bedre.
børdi Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 kjøpte en dunpose på obs for et par år siden til eldste jenta, og den bruker jeg nå til minsten også. Har en vindtett pose som fulgte med vogna utenpå bare, så kompenserer jeg med klær ettersom hvor kaldt det er ute.
Gjest Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Du må ikke ha voksi, men vognpose er nesten et must føler jeg da:) har odenwalder selv å er super fornøyd..
Gjest Skrevet 14. november 2006 #7 Skrevet 14. november 2006 Har dunpose jeg og. Tenkte først på lammeskinn, men den var for stor for vognen
Hilde'mor & lillegutt Skrevet 14. november 2006 #8 Skrevet 14. november 2006 Du bør ha et liggeskinn i vogna (de små lammeskinnene) trur du får det billigst på jysk (ca 300,-) Du kan ta en vanlig dun dyne i vogna, men pass på at du får både over og under ungen. Vennina mi sydde om en rimelig dun dyne hun kjøpte (eller hade?) (lagte hull til seler, og en ekstra brett, hun bruker et flanells sengetrekk til den som også er sydd om - så vips så hadde hun en god, bilig og praktisk vognpose! Hun har brukt den når lillegutt skal sove ute i barnehagen om vinteren og har aldri fått klage på at det er for lite.... Jeg fikk tak i en brukt billig voksipose, men synes den faktisk er mer tungvindt med knyttingene enn hennes...
Tigergutt Skrevet 14. november 2006 #9 Skrevet 14. november 2006 Snuppa ligger i dunpose. Jeg føler det er et must at babyene ligger på et varmt underlag (gjerne skinn), slik at det ikke trekker underfra. Om du ikke har pose, ville jeg i tilfelle brukt dyne med et teppe over på kalde vinterdager.
Gjest Skrevet 14. november 2006 #10 Skrevet 14. november 2006 Hva mener du med "i vogna under vogntrekket"? Det høres ALTFOR kaldt ut! En er selvsagt ikke nødt til å ha voksipose, men sørg for å ha på ungen nok klær og pakk ham/henne inn i nok tepper. 7 minus er kaldt! Ei god lue er viktig. Ullklær og ulltepper er tingen! Tips: Sitt selv helt stille på en stol ute i 7 minusgrader i et par timer, så forstår du kanskje hvor mye klær og tepper som trengs.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #11 Skrevet 14. november 2006 Et ullteppe å sitte på f.eks. er godt, og vogndyne over, så har du det du trenger. Bruker du et "gammelt" litt tovet ullteppe, kan du klippe hull til selene. Vogntrekket over når det blåser for å beskytte mot trekken. Hvis du likevel vil kjøpe pose, finner du mange annonser på finn.no.
Murmeline Skrevet 14. november 2006 #12 Skrevet 14. november 2006 Her har vi sauepose, og er fornøyd med den. Arvet en voksipose, men syntes den var så stor og klumpete. Kommer nok til å sy en pose etterhvert når sauen er for liten. Hittil har jeg brukt et lag klær (body + sparkebukse), lue og votter hvis det er litt mildt, bamsedress (sånn litt foret) hvis det er kaldt. Utenpå klærne selvf. Du må jo ikke ha voksi, som flere også sier. Du kan jo legge et ullteppe i bunnen av vogna så det er lunt og godt, brette det litt opp på sidene, og ha dyne over. Fordelen med dyne er at den er enkel å ta av og regulere/flytte. Vogntrekket tar vel endel av vinden kanskje? Jeg sparer det til de virkelig kalde dagene, har ikke fått brukt det enda. Men husk at det er store forskjeller på barn også, noen er lagd av varmere blod enn andre;)
Zupermam Skrevet 14. november 2006 #13 Skrevet 14. november 2006 Har dunpose, men var ute en dag det var minus 5 og så at jeg ikke trenger den faktisk. Veldig klumpete oppfinnelse. Den dagen vi var ute og det var kaldt, hadde han ull-longs og ull-body, joggebukse, tynn genser, og fleecedress. Oppå der lå dundyna og så vogntrekket over der for å stoppe vinden. Han var kjempevarm da vi kom inn igjen, så man MÅ ikke ha dyre poser for en hver pris.
-carina- Skrevet 14. november 2006 #15 Skrevet 14. november 2006 Leste et godt tips i siste utgave av Foreldre & Barn... Legg ett sitteunderlag nederst i vogna. Så får man reflektert en del av varmen, og man kan bruke mindre tepper o.l. i vogna. Godt og varmt for babyen! )
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #16 Skrevet 14. november 2006 Voksipose er ikke en MÅ ha ting nei. Jeg fikk barn i desember i fjor, og hadde voksi, men i år synes jeg den blir for klumpete, Kjøpte en vinterpose på babycomfort til 499. Enkel og grei, og mer enn god nok. Den er riktignokk ikke en dunpose som oldenwalder ol, men den er mer enn varm nok. Har aldrig opplevd at tulla er kald.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 14. november 2006 #17 Skrevet 14. november 2006 Jeg skal ikke ha voksipose. Har skinn under og dyne oppå, vogntrekket på toppen. Da blir det lunt og godt nedi der. Ungen får fleecedress eller ulljakke+ullbukse på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå