Gå til innhold

Om pumping og melkemengde...

Anbefalte innlegg

Jeg har måttet slutte å amme fordi gutten min rett og slett ikke får det til, han klarer ikke å ta riktig tak i brystet... Er ganske nedfor pga dette, men pumper meg slik at han iallefall får litt morsmelk i tillegg til mme. Jeg orker ikke å pumpe meg annenhver time, som er anbefalt, for da får jeg jo ikke gjort annet... Jeg har lyst til å prøve å amme igjen når han er blitt litt større, kanskje det fungerer bedre da. Men det jeg lurer på er om jeg kommer til å miste melka fordi jeg ikke pumper meg ofte nok?... Pumper meg bare 4ganger for dagen ca... Får da ut 100-150ml pr pupp... Kan jeg klare å få opp igjen melkemengden om jeg klarer å begynne å amme igjen, eller?...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7082673-om-pumping-og-melkemengde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ikke så mye peiling på pumping, men jeg har nettopp begynt selv - og bruker en elektrisk pumpe. det tar ikke mer enn kanskje 10 min å fylle 100 ml. hva slags pumpe bruker du? bare tenker at om du bruker en elektrisk, slipper du bruke lang tid, og du kan sitte foran tv og gjöre det.. syns også annenhver time hörtes pes ut, jeg har stort sett ammet hver 3. time og har mye melk, slik som et höres ut som om du har,kanskje du kan pumpe hver 3, time da?

100-150 ml er jo ganske mye fra en pupp, og jeg er sikker på at du kan komme tilbake til ammingen om babyen etterhvert önsker å ta puppen. expat, blomman eller fjummsi her inne kan alt, og en av de svarer deg sikkert:)

Hei!

Kjenner meg igjen fra da sønnen min var nyfødt, feil sugeteknikk og store ammeproblemer. Alle fagfolk sa at han ikke kunne ammes og de anbefalte MME og liksomamming som kos, kunne event. pumpe. Jeg ville ikke gi opp, hadde hørt at ammeskiold ga sugefeil og tenkte at det da kanskje var greia for babyer med sugefeil. Kjøpte Avent sine skiold og forsøkte en siste gang, det fungerte magisk bra og han ble fullammet til 4 1/2 mnd. og ellers ammet til 13 mnd. Selv spyttet han ut skioldet og ammet uen fra ca. 9 mnd. Hvis du ikke har forsøkt skiold så gjør det!

Har forsøkt skjold, men virker ikke som om han får i seg noe melk da... Og han kan ligge der å suge i en halv time uten å være fornøyd...da får jeg vondt... Er det sånn at det tar lenger tid for babyer å amme med skjold?....

Hei!

Et tips for at det skal gå raskere å pumpe er å bruke sånn nesespray. Denne setter utdrivningen igang. Jeg kunne med denne pumpe 250 ml på 10-15 min!

Men det høres ut som du har mye melk. Men hadde prøvd hver 3 time.

Nesesprayen heter syntocinon.

Lykke til!

Annonse

Så lenge du har litt melkeproduksjon er det sjelden noe problem å øke igjen, særlig ikke om dere får til ammingen. Da er det bare å amme, amme, amme, og redusere kraftig på mme slik at du får kunstige økedager. Ta kontakt med en ammehjelper om du ikke allerede har gjort det, det kan hende at du kan få hjelp der...

Jeg skjønner godt at du ikke orker å pumpe deg hver annen time, det blir alt for slitsomt. Så lenge du gir den melka du klarer å pumpe ut vil han få masse antistoffer! Mengden antistoffer som produseres er nemlig så og si konstant, det vil si at jo mindre melk, jo mer antistoffer er det i den melka. Det er en god trøst! Det er altså ikke mengden det kommer an på!

Lykke til! Og klarer du ikke ammingen: Husk at det er ikke DET som er målestokken på om man er en god mamma eller ikke!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...